شروع آموزش ها برای گربه خانگی شما

بازدید: 2,377 بازدید
چند دقیقه آموزش گربه خانگی در روز کافی است؟ گربه ها قادرند هر دو روز  ۲ تا ۳ تمرین جدید را آن هم فقط با ۱۰ دقیقه آموزش ببینند؛ هر چند این تمرینات می توانند تا ۴۵ دقیقه در روز هم ادامه یابند. متناسب با افزایش فعالیت گربه ، غدای او نیز باید افزایش یابد.

همانند سایر حیوانات ، گربه هایی خانگی که از سنین پایین آموزش می بینند ، در بلند مدت بهتر یاد خواهند گرفت، البته این امر بدان معنا نیست که گربه های بالغ قابلیت یادگیری ندارند. گربه ها در هر سنی با موفقیت آموزش می بینند. بچه گربه ها تاثیر کمتری نسبت به تغییرات محیطی می گیرند و ترس کمتری نسبت به افراد جدید دارند.

آموزش گربه خانگی باید جزئی از زندگی گربه باشد و تا پایان عمرش ادامه یابد. آموزش همچنین باید در برنامه روزانه گربه قرار بگیرد. گربه ها همانند ما نیاز به فعالیت روزانه و سرگرم شدن دارند.

بهترین زمان برای شروع آموزش گربه خانگی زمانی است که بچه گربه از شیر گرفته شده است . یک اتاق کوچک و ساکت بهترین گزینه برای شروع است . هر روز باید ۱۰ دقیقه برای آموزش وقت بگذارید بدون اینکه افراد و یا حیوانات خانگی دیگر باعث پرت شدن حواس گربه شوند.بهترین زمان آموزش قبل از غذا خوردن است که انگیزه گربه را بیشتر میکند.بچه گربه ها عاشق این هستند که در قبال دریافت غذا و یا اسباب بازی ، فعالیتی انجام بدهند.

انگیزش

وقتی کار را با یک گربه بالغ آغاز میکنید، ابتدا باید بفهمید که چه چیزی به گربه تان انگیزه میدهد. شما باید تشویقی های مختلف را امتحان کنید.

تشویقی جگر خشک شده ، غذای نرم گربه و سایر تشویقی های آماده میتوانند موثر باشند. اگر دیدید گربه تان به تشویقی های آماده علاقه ای ندارد مرغ پخته شده و یا تن ماهی را امتحان کنید. انگیزه برخی از گربه ها را نمیتوان با خوراکی برانگیخت و از همین رو باید به عنوان  تشویق، از یک اسباب بازی استفاده کرد.بسیاری از گربه ها عاشق موش های اسباب بازی پشمالو و یا توپ های فشرده حاوی کنت نیپ هستند.

برای برخی از گربه ها یافتن خوراکی به عنوان تشویقی می تواند چالش برانگیز باشد، اما غیر ممکن نیست، این گربه ها نیاز به انگیزه بسیار قوی دارند. برای این گربه ها سعی کنید قبل از هر وعدا غذایی آموزش گربه خانگی را انجام دهید و به عنوان تشویقی از غذای مورد علاقه گربه استفاده کنید.

آموزش گربه خانگی

استفاده از خوراکی به عنوان تشویقی

قبل از وعده غذایی ، با استفاده از غذای خشکی که گربه تان آن را دوست دارد ، تمرین را آغاز کنید. غذا را درون دست و یا قاشق به او بدهید. وقتی گربه تان غذا را گرفت ، از تشویق گفتاری مانند گربه خوب با صدای بلند استفاده کنید.

شما همچنین میتوانید برای آموزش گربه خانگی از یک کلیکر استفاده نمایید. استفاده از کلیکر و یا تشویقی میتواند واکنش مناسب را تقویت کند ؛ شما فرمانی میدهید و از گربه توقع دارید که آن را انجام دهد. او آن را انجام میدهد  ؛ شما او را تشویق کرده و خوراکی محبوبش را به او میدهید.

در این موقع شما گربه تان را با استفاده از خوراکی که در دست تان دارید تشویق میکنید، به زودی او یاد میگیرد که با آمدن نزد شما برای دریافت خوراکی به هنگام وعده غذایی ، مسئولیت پذیر نیز باشد. به زودی شما و گربه تان از  آموزش گربه خانگی  هنگام غذا خوردن لذت خواهید برد؛ شما وقتی لبخند میزنیدو او را تشویق میکنید او نیز در بغل شما خر خر می کند..

غذای تشویقی گربه (راهنمای خرید) و تمام چیزهایی که باید درمورد آموزش گربه خانگی آن بدانید!

چند دقیقه آموزش گربه خانگی در روز کافی است؟

گربه ها قادرند هر دو روز  ۲ تا ۳ تمرین جدید را آن هم فقط با ۱۰ دقیقه آموزش ببینند؛ هر چند این تمرینات می توانند تا ۴۵ دقیقه در روز هم ادامه یابند. متناسب با افزایش فعالیت گربه ، غدای او نیز باید افزایش یابد.

.

وسایل آموزش

وسایل و تکنیک های خاصی برای آموزش گربه خانگی وجود دارد. آماده کردن این وسایل میتواند فرایند آموزش را آسان تر و جذاب تر کند.

کیف کوچک: شما کیفی برای قرار دادن تشویقی ها نیاز دارید. یک کیف کوچک که دور کمرتان بسته شود نیز مناسب است. این کیف را می توانید به سادگی تهیه کنید. کیف هایی هم هستند که به کمر بند متصل می شوند .

کلیکر: کلیکر ها وسایل آموزشی محبوبی هستند. کلیر را می توانید از فروشگاه های لوازم حیوانات خانگی تهیه کنید.صدای کلیکر توجه گربه تان را جلب میکند و باعث میشود تا روی شما تمرکز کند.

کلیکر یکی از محبوب ترین وسایل آموزشی است. اگر کلیکر در دسترس نیست ، میتوانید از خودکار های فشاری برای ایجاد صدای کلیک استفاده کنید.

چوب آموزش: چوبی که میتوان با آن به چیزی که میخواهیم گربه به آن توجه کند، اشاره میکنید.

چوب آموزش را خودتان بسازید

یک چوب اموزش که با کلیکر همراه است را میتوان به طریق زیر ساخت:

یک چوب با ضخامت نیم سانت انتخاب کنید که حدود ۵۰ سانت بلندی داشته باشد ، سپس با چسب کلیکر را به انتهای آن بچسبانید (چسب را فقط دور کلیکر بچسبانید به طوری که دکمه کلیکر باز باشد).یک قاشق فلزی بردارید و ته آن را با دست و یا انبر دست ۹۰ درجه به بالا بچرخانید، دسته قاشق را به سمت دیگر چوب بچسبانید، اکنون شما یک چوب اموزش دارید.

قاشق آموزش: آموزش گربه خانگی اگر به درستی انجام نشود وقتی غدا را از دستتان بر میدارند ممکن است انگشتتان را گاز بگیرند و یا خراش دهند .در این زمان قاشق اموزش میتواند کارامد باشد. این قاشق همچنین زمانی که تشقویقی غذای تر و یا تن ماهی است میتواند کارامد باشد.

غلام صوتی :

گربه ها هم به صدا و هم به نشانه های دست ما واکنش نشان میدهند. گربه ها همانند ما از صدا و زبان بدن برای ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند.بدون شک گربه تان نشانه های دست را به همراه فرمانی که به او میگویید، خواهد آموخت.او به تدریج یاد میگیرد که با یکی از آن دو نیز فرمان را انجام دهد. گربه ها موجودات باهوشی هستند و به زودی این فرامین را می آموزند.

استفاده از کلیکر: کلیکر وسیله ای است که در نربیت و آموزش گربه خانگی و به خصوص سگ و گربه استفاده میشود. این وسیله دارای دکمه ای است که با فشردن آن ، صدای کلیک می دهد.

صدای کلیکر به عنوان پل ارتباطی بین فرمان و پاداش استفاده میشود. تا زمانی که گربه با شنیدن صدای کلیکر تشویقی دریافت کند، دوست خواهد داشت تا صدای آن را بشنود. اجازه دهید تا از ابتدایی ترین کاربرد کلیکر آغاز کنیم. برای شروع، کلیکر را در نزدیکی گربه به صدا درآورید تا گربه تان ارتباط بین صدای کلیکر و دریافت تشویقی را بفهمد.

زبان بدن گربه ها

دانستن زبان بدن گربه ها می تواند بسیار حائز اهمیت باشد ؛ این امر به خصوص به هنگام آموزش می تواند مهم باشد. همانند انسان ها ، گربه ها نیز برخی مواقع بد اخلاق می شوند.

خشم

گوش ها عقب قرار میگیرند ، دم تکان شدید میخورد. موهای پشت پف میکند و این روشی است که آن ها خود را بزرگ تر نشان می دهند. برخی از گربه ها با توجه به این که چقدر ترسیده باشند ، صدای هیس از خود در میاورند . برخی دیکر از گربه ها با پنجه خود به چیزی که آن ها را عصبانی کرده است ، ضربه میزنند .

ترس

گربه کمر خود را به شکل قوس دار درآورده و دمش را بالا میگیرد و موهای بدنش را پف میدهد. چشم ها بزرگ شده و درخشان می شوند. سیبیل ها سفت میشوند و گربه صدای هیس از خودش در می آورد.یک گربه ترسیده ممکن است عقب برود و یا پشت چیزی قایم شوند.

استرس

گربه قوز می کند و نفس نفس میزند. در این موقع ممکن است در جایی تاریک پنهان شود و یا به شدت دنبال چیزی بگردد. گربه ای که استرس دارد به راحتی عصبی می شود و ممکن است گاز بگیرد و یا چنگ بزند.

آرامش

گربه ای که آرام است معمولا با چشمان نیمه باز نگاه میکند.ممکن است خودش را به شما بمالد و دمش را دور شما حلق کند . در این حالت موهای بدنش خوابیده است. وقتی به آرامی دراز کشیده است ، ممکن است یک پایش را زیر بدنش قرار دهد و یا به پهلو بخوابد. بسیاری از گربه ها به پشت غلت میزنند و دست هایشان را به سرشان می مالند.

شادبودن

یک گربه شاد همانند یک بچه گربه عمل می کند او خر خر می کند و خودش را به اطراف می مالد.در این زمان اکثر گربه ها دوست دارند توسط شما بغل گرفته شده و نوازش شوند یک گربه شاد ،سالم و فعال ،خودش را به شما می مالد و خرخر می کند.آنها همچنین با افتخار دمشان را بالا می گیرند و شما را نگاه می کنند.چشمان آنها ممکن است بسته شوند .به هنگام تمرین می توان صدای خرخر گربه را شنید که نشان از شاد بودنش است.

وضعیت دم در گربه | آموزش گربه خانگی

صدای گربه ها

گربه ها می توانند بسیار پر سر و صدا باشند به خصوص نژادهای شرقی مانند سیامی و برمه ای‌.گربه های تیپ پرشین ساکت تر هستند و از آرام‌ترین نژادها به شمار می‌روند در حالی که نژاد های مو بلندی مانند رگدال ها، بیرمن ها و نروژین فارست کت ها بین دو گروه بالا قرار می گیرند و سر و صدای متوسطی دارند.سه تن صدایی مشخص توسط گربه ها تولید می شود که توسط انسان ها به راحتی قابل شناسایی است؛

صدای خرخر که نشان از راضی و شاد بودن گربه است (اگر چه که در برخی از گربه ها نیز می تواند نشانه عصبی بودن باشد ).میو کردن کوتاه چنانچه با صدای خیلی بلند نباشد، در اکثر گربه ها نشانه درخواست چیزی است.

در کل میو کردن بلند نشانه آن است که گربه ناراحت است و یا حالش زیاد خوب نیست و یا از چیزی ترسیده است میو کوتاه و آرام اغلب نشانه رضایت است. میو کوتاه ولی با صدای بلند بدان معناست که او نیاز به تعامل دارد و یا به دنبال چیزی است.گربه عصبانی ممکن است صدایی همانند ناله کردن و زوزه از خود در آورد در این موقع میتوان صدای هیس نیز از او شنید.

فهمیدن اینکه گربه چگونه ارتباط برقرار می کند می تواند به شما در آموزش هرچه بهتر کمک کند. به طور معمول ، نخستین چیزی که در صبح می بینید آن است که گربه تان آماده دریافت غذاست و اشتیاق زیادی برای فعالیت دارد شما او را در وضعیت فعال خواهید دید و در این زمان او آماده یادگیری است.

شما همین رفتار گربه تان را به هنگام عصر (اگر شاغل هستید زمانی که به خانه برمی‌گردید )خواهید دید گربه تان احتمالاً به استقبال شما خواهد آمد و تمرین و فعالیت را از شما درخواست خواهد کرد.

اصول اولیه آموزش

در انجام تکنیک های آموزش خود از یک اصل پیروی کنید. همواره برای یک فرمان از کلمات و حرکات مشخص دست استفاده کنید .شما برای تشویق گربه تان نیاز به یک کلمه دارید و برای رفتار های مختلف باید از کلمات متفاوت استفاده کنید.دادن خوراکی باید همزمان با صدای کلیک کلیکر باشد .برخی از گربه ها تشویق گفتاری را به همراه کلیکر ترجیح می دهند

صدایی که با آن گربه تان را تشویق می کنید باید بلند و شاد باشد.در این کتاب از واژه خوبه استفاده شده است.این واژه همچنین می‌تواند به عنوان کلمه‌ای برای تشویق به ادامه دادن رفتار خوب گربه نیز باشد‌.به عنوان مثال، وقتی گربه در موقعیت نشسته قرار دارد و در همان حالت مانده است از واژه خوب استفاده کنید .

در واقع شما با این حرکت او را از این که درآن وضعیت مانده است تشویق می کنید و به او نمی گویید که نشستن را تمام کند. در حقیقت کلیک که ارتباط بین رفتار و پاداش است، نشانه‌ای برای پایان می باشد. بنابراین تا زمانی که ما می خواهیم گربه در آن موقعیت بماند و فرمانی را انجام دهد از کلمات تشویقی استفاده  می کنیم .وقتی خواسته تمام شد کلیک کرده و می توان از تشویقی خوراکی استفاده کرد.

چرا گربه‌ ها «میو» می‌‌کنند - آموزش گربه خانگی

نکات آموزش

محیط آموزش باید از قبل آماده شده باشد. اتاقی که گربه در آن آموزش می بیند باید ساکت و خلوت باشد و نباید خیلی بزرگ باشد. مطمئن باشید که تشویقی به اندازه کافی در دسترس وجود دارد.

 بهتر است جلسات آموزش قبل از وعده غذایی انجام شود. این امر باعث می شود که گربه اشتیاق بیشتری برای انجام فعالیت ها داشته باشد.در این حالت گربه توجه بیشتری دارد و ظرفیت یادگیری اش نیز بیشتر است. گربه ها موجوداتی هستند که نیاز به سرگرم شدن دارند سعی کنید جدولی ترتیب دهید و تمرینات و سرگرمی های مختلفی که می توانید با گربه تان انجام دهید را بنویسید.

 همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که به هنگام آموزش از زور، اجبار، خشونت و تنبیه استفاده نکنید.

بهترین زمان آموزش

بهترین زمان آموزش گربه خانگی درست قبل از غذا دادن به گربه است. گربه شما به هنگام گرفتن غذا بعد از آموزش ،به خاطر فعالیتی که انجام داده است (همانند زمانی که در طبیعت است)بسیار خرسند تر و شادتر خواهد بود .اگر دو بار در روز به گربه تان غذا می دهید ،۵ دقیقه قبل از تغذیه آموزش را انجام دهید.

در آموزش گربه خانگی تان را با سگ مقایسه نکنید

سگ ها در طول قرن ها در کنار انسان ها رشد کرده و در انجام فعالیت‌های مختلف به آنها کمک کرده‌اند در حالیکه گربه ها تا حد زیادی مستقل بوده و برای کشتن آفت ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بنابراین نباید آموزش گربه خانگی را با سگ یکی دانست .

گربه ها در صورت دریافت تشویقی قادر به یادگیری با شما هستند. هیچ گاه گربه تان را به خاطر انجام ندادن کاری که از او می خواهید سرزنش نکنید. علاوه بر آن گربه ها نیاز به جلسات آموزشی کوتاه دارند .جلسات آموزش گربه باید قبل از غذا دادن به او صورت بگیرد و بیشتر از ده دقیقه نباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی آموزش گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت