آموزش فرمان دراز بکش به سگ ها

بازدید: 1,812 بازدید
فرمان دراز بکش به سگ ها

زمانی که سگ شما به خوبی فرمان بشین را آموخت،می توانید  آموزش فرمان دراز بکش به سگ ها را آغاز کنید.این فرمان برای آرام کردن سگ زمانی که او بسیار هیجان زده و یا مشغول است مفید می باشد.

این فرمان شامل دستور دراز بکش و یک علامت دست می باشد.با دادن این دستور سگ شما باید در حالت دراز کش قرار بگیرد که شامل دراز کشیدن بر روی شکم است به همراه پاها که زیر شکم قرار می گیرند شما تنها زمانی باید سگ را تشویق کنید که آرنج ها و شکم روی زمین قرار دارد،نه وقتی که پاهایش در هواست.

روی زمین دراز کشیدن

دراز کشیدن روی زمین برای سگها موقعیتی آسیب پذیر است و نیازمند اعتماد بین سگ و صاحبش می باشد.در موقعیت پر استرس،سگ ممکن است از انجام این کار سرباز‌ زند.سگ های خجالتی یا ترسو ممکن است دیرتر فرمان دراز بکش را انجام دهند.شما باید در طول روز بارها این تمرین را تکرار کنید؛ابتدا با تشویقی تمرین را آغاز کنید و به تدریج تشویقی را در بین مراحل حذف کنید در پایان انجام کار حتماً سگ را تشویق و ستایش کنید.

نکات حین آموزش

سگ من با آموزش فرمان دراز بکش مشکل دارد،چه باید بکنم؟

مراحل ۱ تا ۴ را با دوباره تکرار کنید و این بار تشویقی را بسیار آرام تر پایین بیاورید.قبل از اینکه تشویقی را روی زمین بگذارید،دو ثانیه آن را در دست خود نگه دارید‌.شاید لازم باشد که انجام دادن این کار را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید تا یادگیری آن برای سگ قابل فهم تر باشد.به عنوان مثال از یک تشویقی برای پایین آمدن سر سگ و از تشویقی دیگر برای دراز کشیدن روی زمین استفاده کنید.مراحل را با حوصله و به تدریج ادامه دهید تا سگ به خوبی آن را فرا بگیرد.

سگ من قبلاً به خوبی فرمان دراز بکش را انجام می داد اما اکنون گوش نمی دهد چه اتفاقی افتاده است؟؟

مطمئن شوید که از فرمان دراز بکش فقط برای دراز کشیدن سگتان استفاده می کنید.استفاده از این فرمان برای پایین آمدن سگ به هنگام پریدن روی افراد می‌تواند او را گیج کند.اگر این اتفاق افتاده باشد،باید دوباره از اول تمرین را آغاز کنید.برای افزایش انگیزه و اشتیاق سگ،همچنین نیاز است که مدام او را تشویق کرده و این فرمان را وارد زندگی سگ کنید.

آموزش با تشویقی

وقتی برای اولین بار آموزش اجرای فرمان دراز بکش را آغاز می کنید،از تشویقی برای راهنمایی سگ برای قرار گرفتن در موقعیت دراز کشیده استفاده کنید.

۱-در حالی که سگ نشسته است تمرین را آغاز کنید.

تشویقی را نزدیک بینی سگ و بین انگشت اشاره،انگشت میانی و شست دست راست نگه دارید؛کف دستتان باید به سمت پایین باشد

فرمان دراز بکش را بگویید

تشویقی را به سمت زمین پایین بیاورید

  در حالی که سگ تشویقی را دنبال می کند،شکمش روی زمین قرار می گیرد و پاها زیر بدن جمع می‌شوند . اگر سگ شکمش را روی زمین قرار نداد،تشویقی را روی زمین جلوی سگ قرار دهید .فوراً تشویقی را به سگ بدهید و او را ستایش کنید و فرمان دراز بکش به سگ ها را بگویید.

تمرین بدون تشویقی

بعد از اینکه سگتان با موفقیت قادر به انجام دادن این دستور با تشویقی شد شما می توانید با علامت دست به جای تشویقی تمرین را ادامه دهید.در این هنگام تنها زمانی که سگ فرمان را به درستی انجام داد،در پایان به او تشویقی را بدهیددر جلوی سگتان بایستید . فرمان دراز بکش را بگویید .

دست راستتان را جلوی بینی سگ قرار دهید.انگشتان دستتان صاف و کف دست به سمت پایین باشد.سپس دستتان را از آرنج خم کرده و به سمت پایین بیاورید . سگتان درحالی که شکمش روی زمین قرار گرفته دراز می کشد و پاها را زیر شکم جمع می کند .

وقتی سگتان دراز کشید،تشویقی را به او بدهید و او را ستایش کنید توجه کنید که اگر سگتان فرمان را اجرا نکرد،به مدت ۵ ثانیه از خود دور شوید و سپس مراحل ۱ تا ۵ را تکرار کنید،بعد از سه تمرین ناموفق،مجدد با تشویقی تمرین را تکرار کنید .

دسته بندی آموزش سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت