بررسی ویژگی های بهترین غذای گربه

بازدید: 1,744 بازدید

بررسی ویژگی های بهترین غذای گربه

اونایی که از گربه نگه داری میکنن میدونن غذای گربه دو نوعه ، یکی غذای خشک و یکی هم غذای  غذای کنسروی که معمولا ترجیح میدن غذای خشک رو برای مصرف روزانه و همیشگی داشته باشن و بعضی وقت ها از غذاهای کنسروی استفاده کنن . اگه تازه میخواید یه گربه به سرپرستی بگیرید بهتره اول این مقاله رو کامل بخونید تا بدونید چرا غذای خشک محبوب تر از غذای کنسروی بین صاحبای گربس .

ویژگی های بهترین غذای خشک :

از مواد مغذی در اون استفاده میشه که برای بدن گربه شما نیازه ، کیفیت بالایی داره و طعم و مزه خوبی داره ، دونه های غذا سایز مناسبی دارن یعنی استاندارد و ترد و تازه هستن و جیودن اونها برای گربه راحت و اسونه ، غذا های خوب از اضافه وزن پیدا کردن گربه جلوگیری میکنن ، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گربه میشن ، این غذاها به درخشش و سلامت پوست و مو گربه کمک میکنن . البته توجه کنید که بهترین غذای برای گربه شما اونیه که مناسب وزن و نژادش باشه .

قیمت بهترین برند غذای خشک :

برای خیلی ها سوال پیش میاد که بهترین غذای خشک مناسب که ویژگی های بالا رو داشته باشه کدوم برند ایرانی یا خارجیه ؟  الان برند های مختلفی برای غذاهای گربه و حیوانات خانگی به وجود اومده که محصولات خودشون رو سایز ها و اندازه های مختلف ارائه میدن و برای وزن های مختلف قیمت های کم و زیادی وجود داره . بهتره اول برای اینکه ببینید غذایی که میخرید با بدن گربتون سازگاره و حساسیتی براش ایجاد میکنه یا نه ، بسته بندی کوچیک از برند مورد نظرتون رو بخرید تا هزینه بالایی هم براتون نداشته باشه و اگر اون برند مناسب بود سایز و وزن بیشتر از اون رو برای دفعات بعد بخرید . البته بهتره حتما از دامپزشکتون برای خرید غذا برای  گربتون کمک بگیرید چون یکسری از غذاه باعث میشن حتی با یک بار خوردن حال گربتون خیلی بد بشه  .

از غذای خشک میشه به عنوان نشویقی استفاده کرد ؟

بله میشه ، البته بهتره این کار رو با جدیت انجام بدید چون میتونید یه رژیم غذایی عالی برای گربتون ایجاد کنید. مثلا وقتی گربتون کار درستی انجام داد به جای 3 وعده در روز 4 وعده اما با مقدار کم بهش غذا بدید ، تا هم چاق نشه و هم به انجام درست اموزش هاش تشویق بشه . ولی توجه داشته باشید که اصلا نباید وعده غذایی اصلی گربتون رو قطع کنید حتی به عنوان تنبیه .

بهترین غذای خشک برای بچه گربه ها :

بچه گربه ها مثل بچه های انسان هستن و نیاز دارن که ویتامین ها زیادی به بدن اونا برسه تا بتونن جثه قوی و مقاومی داشته باشن ، بهتره از غذاهایی با ویتامین های بالا رو برای بچه گربه های خودتون بخرید تا وقتی بزرگ تر شدن مشکلات دندون و استخوان براشون پیش نیاد .

بهترین غذاهای خشک ایرانی برای گربه ها :

  • برند مفید
  • برند نوتری
  • برند پتچی

بهترین غذای خشک خارجی برای گربه ها :

  • برند رویال کنین
  • برند جوسرا
  • برند لئونادو
  • برند رفلکس
  • برند بوش

اونایی که نمیتونن زیاد برای خرید غذای خشک برای گربشون هزینه کنن ، بهتره از برند های ایرانی بخرن ولی باید توجه کنن که بعضی از غذاهای گربه ایرانی به مرور زمان باعث مشکلات کبدی و گوارشی ایجاد میکنه ، پس حتما اگر میخواید به گربتون از غذاهای ایرانی بدید بهتره از غذا های خارجی هم در کنارش استفاده کنید تا مشکلی برای تغییر رژیم غذایی تو بزرگسالی نداشته باشن . ولی حتما قبل از خرید غذا با دامپزشک گربتون صحبت کنید تا بهترین نوع غذا رو چه ایرانی و چه خارجی بهتون معرفی کنه .

دسته بندی تغذیه و رژیم غذایی گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت