جلوگیری از گاز گرفتن سگ ها

بازدید: 1,734 بازدید
گاز گرفتن سگ ها

 تمرین جلوگیری از گاز گرفتن سگ ها این است که  به سگ‌تان اجازه می‌دهد تا روی قدرت گاز گرفتنش کنترل داشته باشد. این امر بسیار حائز اهمیت است چرا که سگ ها عادت به گاز گرفتن دارند. سگی که تمرین را پشت سر گذاشته باشد، بیشتر بر روی گاز گرفتنش کنترل دارد .

جلوگیری از گاز گرفتن توله

یکی از رفتارهای طبیعی توله‌ها، بازی کردن از طریق گاز گرفتن می باشد. توله ها همچنین از طریق گاز زدن به کشف دنیای پیرامون خود می پردازند؛  بنابراین به خاطر داشته باشید که گاز گرفتن برای بازی کردن یکی از رفتارهای طبیعی توله ها و تقویت قدرت گاز گرفتن آنها می باشد .توله ها دندان های کوچک و بسیار تیز و فکی ضعیف دارند. بنابراین ممکن است خراش هایی روی دست ایجاد کنند اما منجر به صدمه زدن نمی‌شوند. شما می توانید از این رفتار برای آموزش دادن به او استفاده کنید . گاز گرفتن توله ها اغلب بازی بازی کردن است.این رفتار طبیعی در توله ها به شمار می رود .

توله کمتر از 18 ماه

توله هاییی ک کمتر از 18 هفته سن دارند،دارای دندان های تیز و کوچکی هستند که ممکن است با برخورد به دستتان باعث خراش شود . افراد معمولاً نحوه رفتار توله ها را درک نمی کنند و فکر می کنند که آن ها دچار مشکل رفتاری هستند. توله ها به دلایل مختلفی گاز می گیرند؛ برای یادگیری و کشف محیط پیرامون، برای جلب توجه صاحب و همچنین برای تشویق سگ های دیگر برای بازی کردن با آنها از رفتار گاز گرفتن توله می توانید برای آموزش او استفاده کنید؛ این که زمانی که بزرگ شد، بتواند بر روی گاز گرفتن خود کنترل داشته باشد .

آموزش گاز نگرفتن به توله سگ

راه هایه مختلفی برای این آموزش وجود دارد؛بهترین زمان آموزش دادن بین سنین10 تا 18 هفتگی می باشد.شما میتوانید با گفتن واژه آخ به توله بفهمانید که پوست دست انسان و یا لباس هارا نباید گاز بگیرد.هربار که سگ،شما یا لباس‌تان را گاز گرفت،این واژه را با صدای بلند بگویید.توجه نکردن به سگ برای لحظاتی به او می فهماند که کار اشتباهی انجام داده است .

آموزش در هنگام غذا دادن به سگ

شما میتوانید به هنگام تغذیه و با غذا دادن دستی به سگ،گاز نگرفتن را به او آموزش بدهید.هربار ک دندان سگ به دست‌تان خورد،غذا را به مدت 30 ثانیه از جلویش بردارید تا متوجه شود کار اشتباهی انجام داده است.شما میتوانید به توله‌تان یاد بدهید که دست و لباس ها را گاز نگیرد.وقتی توله دست یا لباس را گاز گرفت،با صدای بلندی بگویید آخ.سپس در جهت مخالف توله بایستید .

بعد از ۲۰ ثانیه مجدداً به سمت توله برگردید .

بعد از ۳ بار گاز گرفتن،بهتر است از فرمان پایه ای مانند بشین استفاده کنید.سپس با دادن اسباب بازی جویدنی سگ را تشویق کنید و آموزش را برای زمانی که آرام‌تر است بگذاریداجازه دهید . توله‌تان با سگ های قابل اعتماد بازی کند.اگر توله‌تان سگی را گاز گرفت،توله دیگر را به طور موقت دور کنید،این امر به توله می آموزد که کار اشتباهی انجام داده است.غذا دادن با دست به توله می آموزد که در کنار دست انسان ها محتاط تر باشد . روی کف زمین و در کنار کاسه غذای توله بنشینید . با دست اندکی غذا بردارید . با دست به توله غذا بدهید . اگر دندان سگ به دستتان خورد،برای ۳۰ثانیه ظرف را از جلویش بردارید .

آموزش مقدماتی

بشین

تعلیم نشستن یکی از آسانترین آموزش ها به سگ است و برای شروع بسیار مناسب می باشد.این تمرینی است که اکثر صاحبان،نخست به تعلیم آن پرداخته و در تمام طول زندگی سگ به تکرار آن می پردازند.سگ با فرمان بشین باید بنشیند،ندود،نپرد و هیچ گونه رفتار نامناسب دیگری از خودش نشان ندهد.آموزش فرمان بشین به شما این اجازه را می دهد تا بر روی سگ خود کنترل داشته باشید و او را در جایی که میخواهید بنشانید.علاوه بر آن سگ میفهمد که با نشستن از طرف صاحب خود تشویق می شود.تمرین نشستن را ۲۵ بار در روز تکرار و به تمرین روزانه سگ‌تان تبدیل کنید.این تمرین را میتوانید برای نشستن قبل از خوردن غذا و یا بیرون رفتن انجام دهید.

نکات حین آموزش

چرا سگ من برای گرفتن تشویقی به جای اینکه بنشیند،بالا می‌پرد؟

وقتی تشویقی را بالا می برید تا سگ در موقعیت نشستن قرار بگیرد،ممکن است بیش از حد تشویقی را بالا میگیرید و یا دور سر سگ می چرخانید و باعث می شوید تا سگ بالا بپرد.مطمئن شوید ک تشویقی را رو بروی بینی سگ گرفته اید و به آرامی آن را به بالا و پشت سر سگ ببرید.

بعد از اینکه سگ به طور کامل و درست با فرمان نشست، چه باید بکنم؟

 وقتی سگ یاد گرفت که با فرمان دست و کلامی بنشیند، او را به نشستن در جاهای مختلف تشویق کنید. مثلاً از سگ‌تان بخواهید پشت شما،سمت راست شما،سمت چپ شما و یا جایی دورتر از شما بنشیند.از دستورات کلامی و اشاره های دست در زمانهای مختلف استفاده کنید.فراموش نکنید که فرمان بشین را در جاهای مختلف تمرین کنید.تمرین باید با موقعیت های مختلف نسبت به شما و همچنین در فاصله های مختلف صورت بگیرد.

آموزش با تشویقی

وقتی برای اولین بار تمرین بشین را انجام می دهید،باید از یک خوراک تشویقی در دستتان برای راهنمایی سگ در نشستن در موقعیت استفاده کنید . به طور مستقیم روبروی سگتان بایستید . در حالی که کف دستتان رو به روی صورت سگ است،تشویقی را بین انگشت اشاره و انگشت میانی و شست قرار دهید. تشویقی را نزدیک بینی سگ قرار دهید. از فرمان بشین استفاده کنید. سپس تشویقی را به سمت بالای سر سگ بیاورید. در حالی که سگ با بینی خود تشویقی را دنبال می‌کند سر او بالا آمده و حیوان با پشت خود به روی زمین می نشیند . اکنون سگ شما نشسته است. فوراً تشویقی را به سگتان بدهید و او را ستایش کنید

تمرین بعد از تشویقی  

بعد از اینکه سگ نسبت به گرفتن تشویقی و نشستن واکنش مثبت داد، می توانید برای تمرینات بعدی بدون تشویقی عمل کنید. در این تمرین بدون گرفتن تشویقی در دست و با علامت فرمان بشین را انجام دهید.مستقیم در جلوی سگ خود بایستید فرمان بشین را بگویید .در حالی که کف دست خود را به سمت صورت سگ گرفته اید، آن را به تدریج از آرنج خم کنید.این نشانه دست برای نشستن است

تشویقی به او بدهید و او را ستایش کنید

توجه کنید که اگر سگتان فرمان را اجرا نکرد به مدت ۵ ثانیه از او دور شوید و سپس مراحل ۱ تا ۴ را تکرار کنید.بعد از سه تمرین ناموفق،مجدد با تشویقی تمرین را تکرار کنید . و با این تمرین ها از گاز گرفتن سگ ها جلوگیری کنید .

دسته بندی آموزش سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت