مشکل رفتاری در سگ ها(پارس کرن بیش از حد) بخش دوم

بازدید: 1,734 بازدید
پارس کردن سگ

سگ ها به دلایل مختلف پارس می کنند. چهار علت اصلی می تواند هشدار، هیجان، درخواست و یا سر رفتن حوصله باشد. پارس کردن سگ برای درخواست زمانی است که سگ می خواهد چیزی را به دست آورد؛ این چیز می تواند غذا، پیاده روی یا اسباب بازی باشد. وقتی سگ تان برای هر چیزی شروع به پارس کردن نمود، او را نادیده بگیرید تا پارس کردنش متوقف شود. وقتی سگ دیگر پارس نکرد و مشغول کار دیگری شد، سپس به او توجه کنید. سر رفتن حوصله و یا تنها ماندن می تواند باعث پارس کردن سگ شود؛ به خصوص زمانی که در بیرون از خانه و در حیاط ساعت ها به حال خودش رها می شود. یکی از راه ها، فعالیت است. یک سگ خسته سگ خوشحال است.

پارس کردن هشداری

-پارس کردن هشداری معمولا برای هشدار دادن شما به هنگام موقعیت خاص مانند نزدیک شدن غریبه ها به خانه صورت می گیرد.

-این پارس کردن در صورتی که ادامه دار و بیش از حد نباشد قابل قبول است.

-اگر پارس کردن برای هشدار بیش از حد طول بکشد، صبر کنید تا سگ تان چند بار دیگر برای هشدار پارس کند. سپس با فرمان بیا او را صدا بزنید و سپس از فرمان هیس برای ساکت ماندن سگ استفاده کنید.

پارس کردن از روی هیجان

-پارس کردن از روی هیجان معمولا زمانی اتفاق می افتد که سگ هیجان زده شود؛ مثلا زمانی که شما از سر کار به خانه برمی گردید و یا زمانی که با سگ دیگری بازی می کند.

-این نوع از پارس کردن تا زمانی که بیش از اندازه ادامه پیدا نکند، قابل قبول است.

-وقتی پارس کردن از روی هیجان به مدت طولانی ادامه یافت، از فرمان بخواب استفاده کنید و اجازه دهید 30 ثانیه سگ تان دراز بکشد. این فرمان برای کاهش هیجان سگ مناسب است.

سگ من همچنان برای درخواست پارس می کند، چه کاری می توانم انجام دهم؟

وقتی سگ تان برای چیزی و یا توجه پارس می کند، می توانید چند فرمان به او بدهید که اجرا کند. اجرای فرمان باعث توقف پارس کردن او شده و حواسش را متوجه جای دیگری می کند. به عنوان مثال می توانید از او بخواهید که فرمان بیا را اجرا کند؛ سپس فرمان بنشین و بعد از آن دراز بکش را بخواهید. وقتی او فرمان ها را انجام داد، به او توجه کنید.

من وقتی سرکار هستم سگم در خانه است. همسایه ها اغلب از صدای پارس کردن او زمانی که من خانه نیستم شکایت دارند. چه کاری می توانم انجام دهم؟

پارس کردن زیاد به خصوص برای همسایه ها می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان مثال اگر شما در آپارتمان زندگی می کنید، حتی رفت و آمد همسایه ها می تواند باعث پارس کردن سگ شود. از صدایی مانند روشن کردن رادیو و یا دوجداره کردن شیشه های پنجره استفاده کنید تا صدا از بیرون به داخل نیاید. برای تنها ماندن  و سر رفتن حوصله سگ می توانید از انواع اسباب بازی های جویدنی و آموزش های ارائه شده استفاده کنید.

پارس کردن برای درخواست

-پارس کردن برای درخواست زمانی رخ می دهد که سگ نیازمند چیزی و یا توجه شما می باشد. به عنوان مثال اگر سگ غذا یا اسباب بازی بخواهد پارس می کند.

-شما نباید سگ تان را به هنگام پارس کردن برای خواستن چیزی تشویق کنید. این امر تنها باعث پارس کردن بیشتر او می شود.

-وقتی سگ تان برای درخواست پارس می کند، او را نادیده بگیرید. وقتی دست از پارس کردن کشید، دوباره به او توجه کنید.

پارس کردن برای تنها ماندن

-سر رفتن حوصله و تنها ماندن اغلب باعث پارس کردن سگ می شود. این امر به خصوص اگر سگ ساعات زیادی از روز تنها بماند صدق می کند.

-برای این منظور می توانید شانس فعالیت را برای سگ فراهم کنید. این امر به شما اطمینان خواهد داد که نیازهای جسمی و ذهنی سگ برآورده می شود.

-برای اینکه سگ تنها نماند، نباید او را برای مدت طولانی در بیرون و یا درون خانه تنها بگذارید.

دسته بندی آموزش سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت