چه باید بکنیم اگر گربه فرمان بشین / بمان را اجرا نمیکند ؟

بازدید: 1,626 بازدید

گربه را باید حداقل چند بار سر جایش ببرید تا بتواند معنای ماندن را یاد بگیرد . اینکه شما چگونه اینکار را انجام میدهید به شخصیت گربه تان بستگی دارد اگر چه برخی گربه ها از اینکه برداشته جابه جا شوند مشکلی ندارند ولی برخی دیگر هر چند که این کار را بسیار انجام دهید عصبانی میشوند و می توانید با آموزش فرمان  بشین به گربه و البته دیگر فرمان ها را اجرا کنند.

تشویقی بدهید

جابه جا کردن گربه را با تشویقی همراه کنید . وقتی او را بلند میکنید تشویقی را جلوی بینی اش قرار دهید و او را سر جایی که میخواهید بگذارید و سپس تشویقی را به او بدهید . اگر او نشست دوباره فرمان بمان را اجرا کنید . صبور باشید . شاید گربه تان در مدت زمانی که شما انتظار دارید در موقعیتی که باید فرمان بمان را اجرا کند قرار نگیرد .

آموزش فرمان بمان

به هنگام آموزش فرمان بمان حتما تمرینات دیگر را در خلال آن انجام دهید . فرمان بیا و بشین را انجام دهید . پریدن از یک صندلی به صندلی دیگر را تمرین کنید . صندلی یا چارپایه ای که زیاد بلند نباشد نیز برای آموزش فرمان بمان مناسب است . برخی از گربه ها چنانچه روی سطحی محدود بالاتر از زمین قرار داشته باشند بهتر معنی فرمان بمان را درک میکنند و میاومزند آنها در این موقعیت نسبت به زمانی که روی زمین هستند کمتر ترجیح میدهند پایین بپرند و حرکت کنند .

زمانی که گربه ای را بلند کرده و در موقعیت بمان قرار میدهید کف دستتان را مستقیم جلو صورت او قرار دهید و در حالی که مستقیم به صورت گربه نزدیک میکنید فرمان بمان را بگویید . گربه تان وزن خود را روی پاهایش میاندازد و سعی میکند حداقل برای چند ثانیه سر جایش بماند و به تدریج در طول دو هفته سعی کنید زمان ماندن گربه را افزایش دهید .

صبور باشید

برخی گربه ها بعد از آموزش میتوانند حداقل 30 ثانیه با فرمان شما سر جایشان بمانند . رسیدن به این مرحله از کنترل خود برای بیشتر گربه ها بسیار دشوار است . بهتر است صبور و استوار باشید و تمرینات را ادامه دهید . خیلی جاها مجبور میشوید چند گام از آموزش را به عقب برگردید و این بهتر از آن است که آن را بدون درک و فهمیدن گربه ادامه دهید .

با فرمان بیا و بشین آغاز کنید

گربه مشتاق شما تلاش میکند تا تشویقی را از دستتان بگیرد . صبور باشید و در صورت نیاز تمرین را تکرار کنید .

به وسیله تشویقی گربه را سر جایش هدایت کنید اما تشویقی را تا زمانی که او تمرین را کامل انجام نداده است به او ندهید .

کف دست خود را در جلوی صورت گربه تان قرار دهید و به او بگویید بمان و فرمان بشین را به گربه آموزش دهید اجرا کند .

دسته بندی آموزش گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت