چکاپ پزشکی سگ ها

بازدید: 1,692 بازدید
چکاپ-پزشکی-سگ-ها

چکاپ پزشکی سگ ها از همان دوره تولگی تا پیری، لازم و ضروری است. بررسی های منظم توسط دامپزشک می تواند قبل از وقوع مشکلات بزرگ، موارد کوچک را یافته و حل کند.

نخستین چکاپ پزشکی سگ ها

در نخستین فرصت، توله خود را برای نخستین چکاب نزد دامپزشک ببرید. چه سگ واکسینه شده و یا نشده باشد، از قرار دادن سگ بر روی زمین در کلینیک دامپزشکی خودداری کنید. سگ تان را بغل کنید و یا از یک باکس حمل استفاده کنید. ممکن است حیوانات دیگری در اتاق منتظر باشند، بنابراین با صحبت کردن سگ تان را آرام کنید. دامپزشکان عاشق توله ها هستند و شما با استقبال گرمی روبرو خواهید شد. دامپزشک از شما درباره جزئیات زندگی توله خواهد پرسید؛ تاریخ تولد؛ تعداد خواهر و برادرها؛ توله کجا به دنیا آمده و بزرگ شده است؛ آیا درمان های انگلی داشته است؛ و هرگونه آزمایش قبلی را بررسی خواهد کرد. اگر توله تان واکسینه شده باشد، شناسنامه را به دامپزشک نشان دهید. توله شما وزن خواهد شد و دامپزشک با جزئیات سگ را چکاپ خواهد کرد و گوش ها را خواهد دید و صدای قلب را خواهد شنید. دامپزشک همچنین سگ را از نظر دارا بودن میکروچیپ بررسی خواهد کرد. میکروچیپ جایی زیر پوست و بین شانه های سگ کار گذاشته می شود- فرآیندی همانند واکسیناسیون دارد- و برای اطمینان از شناسایی سگ به کار می رود.

توله تان باید در نخستین ملاقات و معاینه دامپزشک آرام باشد. به هنگام معاینه با او صحبت کنید تا آرام بماند. اسکن کردن میکروچیپ اطلاعاتی مانند مشخصات را در اختیار دامپزشک قرار می دهد. اگر واکسیناسیون مورد نیاز باشد، ممکن است در همان زمان صورت بگیرد. قبل از اینکه شما کلینیک را ترک کنید، دامپزشک راهنمایی ها را درباره تغذیه، کنترل کک، عقیم سازی، اجتماعی کردن، آموزش و یا مسافرت با ماشین به شما خواهد گفت. تمام سوالات خود را از دامپزشک بپرسید و او با کمال میل به آن ها جواب خواهد داد

چکاب های بعدی

دامپزشک ممکن است از شما بخواهد که توله را در سن چهار تا پنج ماهگی برای چکاپ مجدد نزد او ببرید تا مطمئن شوید که روند رشد سگ از لحاظ جسمانی و اجتماعی به درستی انجام می گیرد. دامپزشک علاوه بر چکاپ های معمول، دندان های سگ را نیز مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که دندان های جدید در جای مناسب در آمده اند و ناهنجاری وجود ندارد.

چکاپ های سالانه

علاوه بر چکاپ های معمولی که شما در خانه بر روی سگ تان انجام می دهید، باید برای چکاپ سالانه، سگ را نزد دامپزشک ببرید. دامپزشک از سر تا دم سگ تان را بررسی خواهد کرد و سوالات بسیاری درباره اشتها، مقدار نوشیدن آب، رژیم غذایی، عادت های دستشویی کردن و میزان فعالیت بدن خواهد پرسید. اگر سگ تان مسن باشد، شاید دامپزشک از شما بخواهد که نمونه ادرار حیوان را بیاورید تا درباره میزان صحیح عملکرد کلیه ها و مثانه مطمئن شود.

میکروچیپ می تواند از طریق اسکنر خوانده شود و بسیار حائز اهمیت است. به خاطر داشته باشید اطلاعات تماسی را به روز کنید تا با شماره میکروچیپ مطابقت داشته باشد.

چکاپ سالیانه می تواند لذت بخش باشد. تمام سوال های خود را از دامپزشک بپرسید.

نمونه باید صبح زود و در ظرف مناسبی جمع شود. دامپزشک همچنین توصیه هایی درباره وزن بدن و شرایط پوشش، کنترل کک ها و کنه ها و انگل ها خواهد کرد. تکرار واکسن ها، بررسی ناخن ها و کیسه های مقعدی توسط دامپزشک انجام می گیرد. بسیاری از سگ ها دوست ندارند توسط دامپزشک معاینه شوند. در این صورت دامپزشک ممکن است از پوزه بند استفاده کند و یا از شما بخواهد تا از اتاق بیرون بروید و از دستیارش بخواهد که سگ را نگه دارد چرا که سگ ها در غیاب صاحبانشان عملکرد بهتری دارند. وزن کردن مرتب توسط دامپزشک باعث می شود تا هرگونه اضافه یا کاهش وزن در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

دسته بندی سلامتی و بهداشت سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت