کوتاه کردن ناخن سگ ها

بازدید: 1,671 بازدید
بهداشت سگ

سگ تان را از زمان جوانی آموزش دهید تا اجازه دهد پاهایش را بلند کرده و بررسی کنید. داخل انگشتان را بررسی کنید تا خار گیاه و یا انگل هایی به رنگ نارنجی روشن وجود نداشته باشد. ناخن سگ را شکسته و یا بیش از حد بلند را بررسی کنید. اینکه هر چند وقت یک بار باید ناخن های سگ تان را کوتاه کنید، بستگی به نژاد و شیوه زندگی سگ دارد.

اندکی ترشح برای چشم عادی است. شما می توانید پنبه را با آب ولرم خیس و این ترشحات را پاک کنید.از مسواک انگشتی و یا مسواک معمولی مخصوص سگ ها برای تمیز کردن دندان ها استفاده کنید.

هیچ گاه فشار زیاد به دندان ها وارد نکنید. به هنگام مسواک زدن، سلامت دندان ها، لثه ها و دهان را بررسی کنید.

کوتاه کردن ماهانه تقریبا برای تمام سگ ها مناسب است. ناخن ها باید از جایی که رگ های خونی و عصب ها وجود ندارند کوتاه شوند. این قسمت در سگ هایی که ناخن های سفید دارند بهتر دیده می شود و به آن quick گفته می شود.

 این قسمت دارای رنگ صورتی روشن است و اگر ناخن را زیاد کوتاه کنید، باعث خونریزی خواهد شد. دست سگ را آهسته بگیرید و هرگز نکشید و با آرامش رفتار کنید.

 به آرامی روی پنجه فشار وارد کنید تا ناخن ها بیرون بیایند. سپس با زاویه تقریبا 45 درجه با ناخن گیر مخصوص، انتهای ناخن را کوتاه کنید. اگر اتفاقی باعث خونریزی شدید، آرامش خود را حفظ کنید و از پودر خون بند (powder styptic) بر روی انتهای ناخن استفاده کنید و اندکی فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

تمیز کردن گوش

گوش های سگ باید تمیز و عاری از هرگونه ترشح، بوی ناخوشایند، قرمزی، عفونت یا انگل باشند. وجود هرگونه از این علائم نشانه عفونت است و شما سریعا باید به دامپزشک اطلاع دهید.

تمیز کردن ماهانه گوش ها می تواند به سالم ماندن ها کمک کند و مانع عفونت شود. این امر به خصوص برای نژادهایی با گوش های آویزان مانند اسپانیل ها ضروری است.

کوتاه کردن ناخن ها

  1. پنجه سگ تان را در دست بگیرید و اندکی فشار دهید تا ناخن هایش مشخص شود. از ناخن گیر مخصوص سگ ها استفاده کنید.
  2. قسمتی را کوتاه کنید که رگ خونی نداشته باشد. به این قسمت quick گفته می شود. زاویه 45 درجه مناسب است.
  3. بعد از برش باید قسمت داخلی سفید یا قسمت مرکزی سیاه رنگ باشد. اگر نمی توانید ناخن ها را کوتاه کنید به دامپزشک مراجعه کنید.

از ضدعفونی کننده های مخصوص گوش با مشورت دامپزشک می توانید برای تمیز کردن گوش سگ استفاده کنید. هیچ گاه پنبه یا هیچ چیز دیگری را وارد گوش سگ نکنید.

دسته بندی سلامتی و بهداشت سگ ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت