نکات مهم برای آب دادن به گربه ها

بازدید: 1,779 بازدید
نحوه دادن آب مورد نیاز گربه از غذاهای مرطوب کمک بگیرید: استفاده از کنسرو های مخصوص گربه، بسیار موثر است. این کار به تزریث آب بیشتر کمک می کند. اما زمانی که گربه تمایلی به خوردن نشون نداد، آب مورد نیاز گربه و یا غذای مرطوب را به غذای خشک اضافه کنید. لذت لیس زدن تکه های یخ: قرار دادن تکه های یخ در غذای گربه، یک حرکت تشویق کننده است. گربه از لیس زدن یخ لذت می برد، چرا که تکه های یخ با جذب طعم مواد غذایی، یک مزه دلچسب را برای او ایجاد می کند. ظرف آب را در قسمت های مختلف قرار دهید: اینکار راحتی گربه را در نوشیدن آب مداوم در حین تشنگی، فراهم می کند. برخی از گربه ها هم دوست دارند از لیوان شما بعنوان صاحب خود، آب بخورند. در این زمان با قرار دادن آب در لیوان خود به بهبود سلامت گربتان کمک کرده اید. قرار گیری ظرف آب در کنار دستشویی، ممنوع! طبیعی است که هیچ حیوانی دوست ندارد آب را در منطقه ای که دسشویی می کند، بنوشد. به نظافت ظرف آب توجه کنید: ظرف کثیف، اشتیاق گربه یه نوشیدن آب کم می کند. مدل های مختلف ظرف آب را انتخاب کنید: گربه های نیز مثل انسان ها، سلیقگی عمل می کنند. ظرف های شیشه ای ، فلزی و پلاستیکی را امتحان کنید و ظرف مورد علاقه او را پیدا کنید. آب روان را هم امتحان کنید: ممکن است گربه شما از آن دسته حیواناتی باشد که به نوشیدن آب روان، علاثه بیشتری دارد. شیر آب را بمدن 3 الی 4 بار در روز باز کنید تا از آب خنک، استفاده کند. طعم ایجاد کنید: آب تن ماهی و یا مرغ، طعم بهتری به آب طبیعی می دهد و استفاده گربه از آن را تضمین می کند. چشمه های مصنوعی، بهترند: اگرچه مدتی زمان می برد تا گربه یاد بگیرد از چشمه مصنوعی آب بخورد. ولی بعد از آن عاشق اینگونه آب خوردن می شود. آب خنک و محرک در چشمه های مصنوعی، به آب دادن به گربه جذابیت می بخشد و خیال شما را از تعویض بموقع ظرف آب، راحت می کند.

لذت آب دادن به گربه را تجربه کرده اید؟

آیا گربه شما از خوردن آب خوشش نمیاد؟

چگونه آب بیشتری را در رژیم غذایی گربه ها قرار دهیم؟

آب مورد نیاز گربه، زمانی که یک گربه را بعنوان عضوی از خانواده خود می پذیرید، مسلما در قدم اول به آسایش و راحتی او در منزلتان فکر می کنید. جای نرم و راحت، وسایل بازی و خوراکی های خوشمزه، نکاتی است که در ابتدای کار به ذهنتان می رسد.

اما نباید از یک ظرف تمیز برای آب غافل شوید. سلامت گربه، این حیوان دوست داشتنی و ملوس، به خوردن آب و غذای کافی بستگی دارد. آب دادن به گربه ها، کار سختی نیست. اما اگر گربه شما میانه خوبی با خوردن آب ندارد، با انجام چند ترفند کاربردی، او را تشویق کنید.

گربه ها و بیزاری طبیعی آنها از آب

همانطور که هرکسی که گربه داشته است می داند ، نوشیدن آب مورد نیاز گربه از او می تواند کمی بیشتر چالش برانگیز باشد. گربه ها در ابتدا به عنوان حیوانات بیابانی تکامل یافتند ، که به آنها این توانایی را داد که بطور طبیعی ادرار خود را در شرایط کم آب متمرکز کنند.

اما این ویژگی منحصر به فرد ، وقتی در گربه های خانگی که اکثرا در مردم با آنها در ارتباط هستند، اتفاق می افتد ، در نتیجه به غذاهای اسیدی دسترسی پیدا می کند و می تواند منجر به بروز مشکلات ادراری ، یعنی ایجاد سنگ ها و عفونت های مجاری ادراری شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که گربه ها را به نوشیدن آب مورد نیاز وادار کنید. هرچه بیشتر آنها آب بخورند ، احتمال ابتلا به عفونت ها و بیماری های مجاری ادراری کمتر است.

 

 

نحوه دادن آب مورد نیاز گربه

 

 

  1. از غذاهای مرطوب کمک بگیرید: استفاده از کنسرو های مخصوص گربه، بسیار موثر است. این کار به تزریث آب بیشتر کمک می کند. اما زمانی که گربه تمایلی به خوردن نشون نداد، آب مورد نیاز گربه و یا غذای مرطوب را به غذای خشک اضافه کنید.
  2. لذت لیس زدن تکه های یخ: قرار دادن تکه های یخ در غذای گربه، یک حرکت تشویق کننده است. گربه از لیس زدن یخ لذت می برد، چرا که تکه های یخ با جذب طعم مواد غذایی، یک مزه دلچسب را برای او ایجاد می کند.
  3. ظرف آب را در قسمت های مختلف قرار دهید: اینکار راحتی گربه را در نوشیدن آب مداوم در حین تشنگی، فراهم می کند. برخی از گربه ها هم دوست دارند از لیوان شما بعنوان صاحب خود، آب بخورند. در این زمان با قرار دادن آب در لیوان خود به بهبود سلامت گربتان کمک کرده اید.
  4. قرار گیری ظرف آب در کنار دستشویی، ممنوع! طبیعی است که هیچ حیوانی دوست ندارد آب را در منطقه ای که دسشویی می کند، بنوشد.
  5. به نظافت ظرف آب توجه کنید: ظرف کثیف، اشتیاق گربه یه نوشیدن آب کم می کند.
  6. مدل های مختلف ظرف آب را انتخاب کنید: گربه های نیز مثل انسان ها، سلیقگی عمل می کنند. ظرف های شیشه ای ، فلزی و پلاستیکی را امتحان کنید و ظرف مورد علاقه او را پیدا کنید.
  7. آب روان را هم امتحان کنید: ممکن است گربه شما از آن دسته حیواناتی باشد که به نوشیدن آب روان، علاثه بیشتری دارد. شیر آب را بمدن 3 الی 4 بار در روز باز کنید تا از آب خنک، استفاده کند.
  8. طعم ایجاد کنید: آب تن ماهی و یا مرغ، طعم بهتری به آب طبیعی می دهد و استفاده گربه از آن را تضمین می کند.
  9. چشمه های مصنوعی، بهترند: اگرچه مدتی زمان می برد تا گربه یاد بگیرد از چشمه مصنوعی آب بخورد. ولی بعد از آن عاشق اینگونه آب خوردن می شود. آب خنک و محرک در چشمه های مصنوعی، به آب دادن به گربه جذابیت می بخشد و خیال شما را از تعویض بموقع ظرف آب، راحت می کند.

 

آب مورد نیاز گربه| آب بدن گربه| آب دادن به گربه

 

 

علائم کم آبی بدن در گربه خانگی

  • استفراغ و/یا اسهال
  • کمبود انرژی
  • نفس نفس زدن زیاد و مداوم
  • از دست دادن اشتها
  • چشمان فرورفته و خشک شده
  • لثه های خشک و چسبناک
  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست (هنگامی که کشیده یا جابجا می شود ، پوست به محل اولیه خود بر نمی گردد)

 

در پایان

نوشیدن آب مورد نیاز گربه ، سلامت و بهداشت گربه را تضمین می کند. بعنوان یک صاحب دلسوز، میزان آب و نحوه خوردن آب را کنترل کنید. با روش های ارائه شده، می توانید به تزریق آب به بدن گربه نازنینتان، کمک کنید.

دسته بندی تغذیه و رژیم غذایی گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت