نکاتی مهم درباره ی زندگی گربه ها

بازدید: 1,805 بازدید
بستر و جعبه بستر برای زندگی گربه گربه ها به طور طبیعی موجودات تمیزی هستند، زندگی گربه ها بسیار تمیز است و از محلی خاص برای دستشویی کردن استفاده می کنند و مدفوع و ادرار خود را می پوشانند. فقط گربه های عقیم نشده و گربه هایی که به نوعی احساس برتری می کنند، مدفوع و ادرار خود را نمی پوشانند و از آن به عنوان محل نشانه گذاری قلمرو خود استفاده می کنند .  گربه های بیرون از خانه از خاک یا شن برای پوشاندن مدفوع یا ادرار استفاده می کنند؛ گربه هایی هم که درون خانه زندگی می کنند به خاک برای حفر کردن و پوشاندن احتیاج دارند. گربه ها صبح زود و بعداز ظهرها بسیار فعال هستند.

بستر و جعبه بستر برای زندگی گربه

گربه ها به طور طبیعی موجودات تمیزی هستند، زندگی گربه ها بسیار تمیز است و از محلی خاص برای دستشویی کردن استفاده می کنند و مدفوع و ادرار خود را می پوشانند. فقط گربه های عقیم نشده و گربه هایی که به نوعی احساس برتری می کنند، مدفوع و ادرار خود را نمی پوشانند و از آن به عنوان محل نشانه گذاری قلمرو خود استفاده می کنند .

 گربه های بیرون از خانه از خاک یا شن برای پوشاندن مدفوع یا ادرار استفاده می کنند؛ گربه هایی هم که درون خانه زندگی می کنند به خاک برای حفر کردن و پوشاندن احتیاج دارند. گربه ها صبح زود و بعداز ظهرها بسیار فعال هستند.

بستری مناسب برای مدفوع زندگی گربه ها

بچه گربه ها بلافاصله بعد از اولین آموزش، ترجیح می دهند از جعبه بستر استفاده کنند، اما نظارت لازم است چرا که برخی از بچه گربه ها اقدام به خوردن بستر می کنند.

بیلچه خاک گربه

هنگامی که بستر را انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که بو و شکل آن می تواند گربه تان را جذب کند؛ اگر گربه جدیدی را وارد خانه تان کردید، دو جعبه با انواع مختلف بستر در اختیار گربه قرار دهید و به او اجازه دهید تا یکی را انتخاب کند.

آموزش های اولیه و دانستنی در مورد گربه به خصوص زمانی که گربه ها بچه هستند بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.جعبه بستر را در جایی قرار دهید که دسترسی گربه ها به آن آسان باشد اما در گوشه ها قرار داشته باشد و به دور از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد باشد چرا که گربه ها از جاهای خلوت لذت می برند.

گربه ها همچنین به طور طبیعی محل دستشویی کردن خودشان را با دیگر گربه ها شریک نمی شوند، بنابراین اگر بیش از یک گربه دارید، برای هر کدام یک جعبه بستر جداگانه اختصاص دهید. جعبه بستر را حداقل هر روز تمیز کنید.

امروزه جعبه های بستر در شکل های مختلف ساخته می شوند. بهتر است اندازه جعبه خاک یک و نیم برابر اندازه بدن گربه باشد.

انواع بستر برای گربه

بستر زندگی گربه ها باید ماده ای جاذب با بوی خوشایند باشد، بهترین راه کنترل بو، تمیز کردن مکرر بستر است. اگر در زندگی گربه ها از یک نوع بستر استفاده می کنند، معمولا ترجیح می دهند استفاده از همان یک نوع را ادامه دهند.

بسترهای بر پایه چوب جاذب خوبی هستند اما ممکن است به موی گربه های موبلند بچسبند.

 بستر بر پایه خاک یا شن محبوب گربه هاست اما هر نوع خاکی نمی توان استفاده کرد. 

بستر مناسب برای زندگی گربه ها چه ویژگی هایی دارد

بستر بر پایه خاک رس بیشترین استفاده را دارد و گاه دارای ذرات جذب کننده بو است.

بستر بر پایه چوب ذرت جنس چوب ذرت با پوشش مومی می باشند.

بازی کردن

بازی کردن با گربه ها، قابلیت ها، توانایی ها و دنیای اطراف در زندگی گربه ها به آن ها می آموزد، اما برای گربه هایی که در داخل خانه نگهداری می شوند، بازی کردن اهمیت دو چندان دارد. بازی کردن باعث تخلیه انرژی گربه ها می شود؛ این انرژی در طبیعت به واسطه گشتن به دنبال شکار و شکار کردن مصرف می شود.

بازی «گرفتن و رها کردن» را با گربه خانگی تان انجام دهید:شی ئی را در برابر گربه تان آویزان کنید و با تکان دادن آن غریزه شکار را در گربه بیدار کنید. سعی کنید شی را هربار تغییر دهید.

گربه ها عاشق بازی کردن هستند.

اسباب بازی هایی برای تحریک ذهنی و فکری

گربه ها عاشق بازی کردن هستند و هر نوع اسباب بازی کوچک به هر شکلی می تواند باعث سرگرم شدن آن ها شود. همانند گربه های خیابانی، گربه هایی که در داخل خانه نگهداری می شوند هم نیاز به ورجه وورجه کردن و بالا رفتن، تعقیب کردن و یا چنگ زدن، گاز گرفتن و ضربه زدن به اشیا را دارند.

اسباب بازی های خلاقانه با استفاده از اشیای بسیار ساده می تواند این نیازهای گربه تان را برآورده سازد. اسباب بازی در انتهای میله یا ترکه پلاستیکی، توپ های پلاستیکی، موش های بافته شده به عنوان اسباب بازی .

 عقیم سازی گربه ماده| زندگی گربه ها| دانستنی در مورد گربه

اهمیت عقیم سازی در زندگی گربه ها

عقیم کردن و اخته کردن گربه ها یکی از مناسب ترین اقدامات در مسیر رشد و زندگی گربه ها محسوب می شود و باعث عادت کردن گربه به زندگی در محیط منزل شده و به این ترتیب گربه شما دوست داشتنی تر می شود.

دلیل اصلی عقیم کردن گربه، کاهش رفتارهای خشونت آمیز و غیر قابل قبول گربه در محیط خانه است که البته این رفتارها در زندگی خیابانی گربه امری طبیعی به شمار می رود؛ ولی در یک محیط انسانی قابل تحمل نیست. دلیل دیگر عقیم کردن گربه، تغییرات فیزیکی بدن است.

دسته بندی نظافت حیوانات خانگی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت