لوازم ضروری گربه

بازدید: 1,852 بازدید
لوازم ضروری گربه  رو قبل از اینکه یه گربه ای رو بخواید به سرپرستی بگیرید و بیارید خونه باید براش آماده کنید و بخرید تا آرامش و راحتی اون توی خونه شما تامین باشه، علاوه بر این وسایلی که ضروری هستن و باید حتما براش بخرید و یه سری وسایل جانبی هم هستن که برای سرگرم شدن گربه و راحتی بیشتر شما و خراب نشدن وسایل خونتون باید برای گربه شیطونتون بخرید.

لوازم ضروری گربه

لوازم ضروری گربه  رو قبل از اینکه یه گربه ای رو بخواید به سرپرستی بگیرید و بیارید خونه باید براش آماده کنید و بخرید تا آرامش و راحتی اون توی خونه شما تامین باشه، علاوه بر این وسایلی که ضروری هستن و باید حتما براش بخرید و یه سری وسایل جانبی هم هستن که برای سرگرم شدن گربه و راحتی بیشتر شما و خراب نشدن وسایل خونتون باید برای گربه شیطونتون بخرید.

گربه ها تو روز خیلی موجودات تنبلین دوست دارن یه جایی پیدا کنن لم بدن و خمیازه بکشن و بخوابن، جای مورد علاقشون روی دسته مبل، روی صندلی، روی یخچال و روی تخت شماست. اما اگه شما و خوانوادتون این حرکت رو دوس ندارین و میخواین گربتون یه جای دائمی برای خوابش داشته باشه، و فقط تو همون قسمت بخوابه بهترین گزینه براش خریدن جای خواب و خونه گربست. 

معمولا تنوع زیادی برای جای خواب گربه ها وجود داره که به شما کمک میکنه اونو متناسب با رنگ و شکل اتاقتون یا پذیرایی خونتون تنظیم کنید و به خاطر قیمت مناسبی که داره میتونید چند تا جای خواب و خونه برای گربتون بخرید و تو قسمتای مختلف خونه بذارید.

تخت خواب و خونه ای که برای گربتون میخرید باید گرم و نرم و منعطف باشه و رنگش روشن باشه چون موهای ریخته شده روی اون معلوم نمیشه. تختی که برای گربتون انتخاب میکنید باید به اندازه ای بزرگ باشه که گربتون بتونه توی اون خودشو کش و قوس بده ولی به اندازه ای هم کوچیک باشه که حس امنیت رو بهش بده. این مورد از لوازم ضروری گربه نیست ولی اگه برای گربتون بخرید بهتره.

  • وسایل حمل و نقل گربه:

از جعبه ها و باکس های حمل برای بردن گربه ها به دامپزشکی یا بردنشون از یه جا به جای دیگه استفاده میکنن و از اصلی ترین لوازم ضروری گربه هستش که باید داشته بشاید حتی برای اوردن گربتون از اونجایی که گربتون رو تحویل گرفتید برای اینکه نترسه باید حتما این باکس همراهتون باشه تا استرس پیدا نکنه. قبل از اینکه گربتون رو با باکس حمل ببرید بیرون بذارید گربه چند بار بره داخل و بررسی کنه محیطشو تا بهش عادت کنه و بفهمه اینم بخشی از محل زندگی اونه.

لوازم ضروری گربه ، باکس ها و جعبه ها از جنس های مختلفی مثل پلاستیکی، فلزی، و سبدی و پارچه ای ساخته میشن میتونید به انتخاب خودتون باکس مورد علاقتون رو از پت شاپ هایی مثل پت اسنپ بخرید. باکس حملی که برای گربتون میخرید باید به اندازه ای بزرگ باشه که گربتون بتونه راحت کف اون لم بده و بچرخه.

حتما توی این باکس از پدهای مخصوص ادرار گربه استفاده کنید تا گربتون برای دستشویی کردن به مشکل بر نخوره. گذاشتن پتوهای نرم برای راحتی بیشتر گربتون تو باکس هم پیشنهاد میشه.

باکسی که برای گربتون انتخاب میکنید باید ایمن و مطمئن باشه و تهویه خوبی هم داشته باشه، دسترسی شما به داخل اون هم آسون باشه. همونطورکه اول هم گفتیم بازم میگیم که اولین و اصلی ترین لوازم ضروری گربه که باید برای گربتون بخرید باکس حملشه.

  • قلاده گربه

یکی از دلایلی که شما باید برای گربتون قلاده بخرید خوشگل بودن اونه که باعث میشه گربتون خیلی خواستنی تر بشه. ولی تنها دلیلش این نیست! دلیل اصلی قلاده بستن برای گربه اینه که باید پلاکی رو به اون وصل کنید و اطلاعات مربوط صاحبش که خودتون هستید مثل آدرس و شماره تلفن رو روی اون  حک کنید تا اگر خدایی نکرده گربتون گم شد راحت بتونن پیداش کنن. قلاده ها برای گربه چند تا نوع مختلف دارن.

اولین نوع قلاده که میتونید برای گربتون انتخاب کنید، قلاده گردنیه که خیلی بامزس و طرحا و رنگای مختلف داره و آویزون کردن پلاک هم به اون جذاب ترش میکنه. دومین نوع قلاده کمریه که برای گربه هایی که برای پیاده روی میبریدشون بیرون بیشتر استفاده میشه تا بتونید کنترلش کنید و فرار نکنه.

بیشتر برای گربه ها از قلاده نوع اول یعنی قلاده گردنی استفاده میشه مگر اینکه گربتون از نژاد بنگال یا بمبئی باشه که نیاز به پیاده روی داشته باشه. وقتی میخواید برای گربتون قلاده بخرید حواستون باشه زیاد تنگ نباشه که به گردن گربتون فشار بیاره و باعث اذیت شدنش بشه قلاده  حداقل باید  به اندازه دو انگشت با گردن گربتون فاصله داشته باشه.

استفاده از قلاده های چفتی که راحت تر باز میشن بهترین گزینه لوازم ضروری گربه.

  • ظرف خاک و بیلچه خاک

گربه ها به طور غریزی عادت دارن تو خاک تمیز دستشویی کنن و شما برای اینکه از کثیف شدن خونتون و بهم ریختن خاک گلدوناتون راحت بشید باید براش ظرف خاک بخرید و برای اینکه بتونید کثیفی خاک رو بردارید تا گربتون دوباره وارد ظرف بشه باید براش بیلچه مخصوص هم بخرید.

ظرف های خاکی که تو بازار وجود دارن دو نوع هستن یکی سرباز و یکی سرپوشیده. سرپوشیده برای فضاهای بسته مثل اتاقا و گوشه های خونه مناسبه و ظرف خاک های سرباز بیشتر برای این هستن که کنار پنجره یا تو بالکن بذاریدشون تا بوی خرابکاری گربه اذیتتون نکنه.

علاوه بر اون به خاک بستر هم نیاز دارید که قیمت بالایی نداره و برندهای مختلف ایرانی و خارجی ازش تولید کردن. البته مهمه بو و اندازه دونه های خاکی که برای گربتون میخرید باب میلش باشه وگرنه گلدوناتون مورد رحمت گربه قرار میگیرن.

  • ظرف آب و غذای گربه

شما باید برای آب و غذای گربتون ظرف های جداگونه داشته باشید که از لوازم ضروری گربه می باشد. اگه تعداد گربه هایی که نگهداری میکنید زیاده باید برای هر کدوم ظرف های جدایی رو بذارید.

جنس ظرف های آب و غذای گربه میتونه پلاستیکی، فلزی و سفالی باشه و البته باید کف پهنی هم داشته باشه و ارتفاع دیواره های اون کم باشه چون گربه ها دوس ندارن موقع غذا خوردن سیبیل هاشون به دیواره های اطراف ظرف بخوره.

اگه مدت زمان زیادی از روز رو خونه نیستید، میتونید از ظرف های غذا دهنده خودکار برای گربتون استفاده کنید تا سر ساعت معینی برای گربتون غذاش رو بریزه  و این کوچولو گرسنه نمونه.

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت