قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

بازدید: 2,276 بازدید
قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین
قیمت و خرید نژاد گربه پرشین | قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

گربه های نژاد پرشین به گربه های سلطنتی نیز معروف می باشند و حرکات و رفتار انها نیز این مورد را ثابت میکند، پرشین ها به دلیل طرفداران زیادی که دارند قیمت بالایی را نیز به خود اختصاص داده اند، در زمان های قدیم نژاد گربه پرشین معمولا مختص به افراد پول دار و معروف بود و افراد کم بضاعت تر توانایی خرید و نگهداری از گربه های پرشین را نداشتند.

در این نوشته سعی میکنیم توضیحات بیشتری را درباره قیمت و خرید نژاد گربه پرشین به شما توضیح دهیم و البته نیاز ها و اخلاق این گربه ها را نیز  شرح دهیم تا از تطابق رشیوه زندگی و محل زندگی خود با این گربه ها مطمئن شوید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه پیدایش و معروف شدن نژاد گربه پرشین

تاریخچه بچه گربه های پرشین در اصل تاریخچه تمامی گربه های مو بلند است که در تمامی نژاد ها مشاهده میکنید زیرا با قطعیت میتوان گفت که تمامی گربه های مو بلند امروزی از نژاد گربه های پرشین هستند( نژاد های سیامی موبلند و سومالی از این نکته مستثنی هستند)

گربه‌های مو بلند از حدود سده 16 میلادی و حتی زودتر دیده شده‌اند و این در زمانی بوده‌است که نخستین گربه‌های از این نوع به اروپا راه یافته‌اند؛ هیچ گربه‌ای از نژادهای وحشی وجود ندارند که موهای بلند داشته باشند، بنابراین باید پذیرفت که این ویژگی از یک جهش در گربه‌های مو کوتاه که شاید از مصر بوده‌اند ایجاد شده‌است؛ آب و هوای سردتر زمستانی ایران چنین جهشی را امکان پذیر کرده ‌است.

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین
قیمت و خرید نژاد گربه پرشین | قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

ویژگی های اصلی ظاهری نژاد گربه پرشین

  1. جثه: گربه های پرشین جثه متوسطی دارند و وزن آن‌ها (نرها و ماده‌ها بسته به جنسیت) بین ۳ تا 7 کیلوگرم می ‌باشد و نیز برای اینکه از این میزان بیشتر چاق نشوند لازم است رژیم غذایی را رعایت کنند.
  2. پوشش و موها: گربه های پرشین بالغ دارای موهای پرپشت و ضخیم و بلند می ‌باشد و به همین دلیل انها را چاق تر نشان میدهد
  3. رنگ بدن: پرشین ها شامل رنگ‌های متنوعی می‌باشند و طیف های رنگی زیادی دارند که در مقالات قبلی به انها اشاره کرده ایم.
  4. اناتومی: پرشین کت های بالغ دارای صورت مسطح و بینی کوچک و چشمان گرد و گوش‌های کوچک و پاهای کوتاه و دم کوتاه می‌ باشد.

بیماری هایی احتمالی مشترک در بین نژاد گربه پرشین

گربه های پرشین به دلیل تخت بودن صورت و نیز تحرک کمی که نسبت  به دیگر نژاد های گربه دارند بیماری های بیشتری نیز دارند و به همین دلیل لازم است که در غذا و نوع زندگی انها حتما دقت بسیار زیادی صورت گیرد، قبل از خرید گربه های پرشین از پرورش دهنده ها حتما از سلامت جسمانی او اطلاع پیدا کنید؛ تعدادی از بیماری های شایع در بین گربه های پرشین را در ادامه برای شما می اوریم:

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین
قیمت و خرید نژاد گربه پرشین | قیمت و خرید نژاد گربه پرشین
  1. مشکلات تنفسی به دلیل کوچک بودن سوراخ‌های بینی و مسطح بودن صورت
  2. بدفرمی فک‌ها که در این بیماری دندان‌ها نمی‌ توانند به درستی روی هم قرار بگیرند و مشکلات در بلع آب و غذا ایجاد می ‌کنند و اگر به این بیماری مبتلا است باید از ظرف های مخصوص برای او استفاده کنید.
  3. ریزش مداوم اشک که به دلیل انحراف مسیر اشک از مجرای اصلی خود ایجاد می‌شود و موجب ریزش مداوم اشک از چشم ‌یا چشم‌ها می‌شود که موجب زخم‌های پوستی و قرمزی در آن ناحیه می‌شود به همین دلیل به صورت مداوم باید اطراف چشم این گربه ها را با دستمال مخصوص حیوانات و یا گوش پاک کن تمییز کنید.
  4. حساسیت به گرما
  5. مشکلات چشمی مثل بیماری چشم گیلاسی یا بیماری بیرون ‌زدگی چشم
  6. کلیه پلی‌کیستیک
  7. مستعد بیماری‌های پوستی مثل انواع قارچ‌ها و رینگ ‌وُرم به دلیل بلندی موها که اگر در صورت عدم رسیدگی ایجاد خواهد شد.

برقراری رابطه نژاد گربه پرشین با کودکان

این نژاد مناسب برای خانه هایی که تعداد زیاد بچه در ان حضور دارد مناسب نیست زیرا زیاد حوصله بازی کردن با بچه های کوچک را ندارند اما به انها اسیبی هم نمیزنند اگر تنها یک بچه کوچک در خانه دارید با خیال راحت میتوانید با توجه به قیمت گربه پرشین ان را برای خانه خود و نیز به عنوان یک همبازی برای کودکان از پتریزو خریداری کنید.

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین
قیمت و خرید نژاد گربه پرشین | قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

گربه پرشین یا گربه ایرانی به دلیل ظاهر و رفتار خاصی که دارد از پرطرفدارترین نژاد های گربه در سراسر جهان است و لازم به ذکر است که قیمت بالاتری نسبت به دیگر نژاد ها دارد، البته گربه های پرشین خود به دو دسته پرشین کلاسیک و سوپر فلت تقسیم میشوند که مقدار کمی  تفاوت در قسمت صورت و بینی انها میتوانید مشاهده کنید؛ قیمت گربه های پرشین از 12 میلیون تومان شورع میشود و بسته به رنگ و ویژگی های دیگر ان تا 40 میلیون تومان هم میرسید

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

قیمت و خرید نژاد گربه پرشین
قیمت و خرید نژاد گربه پرشین | قیمت و خرید نژاد گربه پرشین

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 6 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت