تنفس پرز گربه و 2 روش درمان حساسیت به آن

بازدید: 1,778 بازدید

تنفس پرز گربه

تنفس پرز گربه
تنفس پرز گربه |تنفس پرز گربه

شاید شنیده باشید که برخی افراد به گربه آلرژی دارند. چگونگی مقابله با این شرایط یکی از سوالات متداول در خصوص زندگی و تعامل بیشتر با حیوانات خانگی است. در این قسمت قصد داریم به آلرژی نسبت به تنفس پرز گربه بپردازیم. افرادی هستند که که علاقه مند به نگهداری حیوانات خانگی از جمله گربه ها هستند اما به دلیل داشتن آلرژی و حساسیت به آنها نمیتوانند از گربه ها نگهداری کنند. حساسیت به تنفس پرز گربه مانند حساسیت های فصلی عمل میکند و علائمی مانند عطسه و سرفه های شدید دارد.

افراد ممکن است در اثر برخورد با تنفس پرز گربه یا پوست های مرده این حیوان دچار حساسیت شوند، که در برخی از افراد که بیماری آسم دارند باعث ایجاد مشکلات تنفسی و خس خس سینه میشود. دکتر ها میگویند بهتر است برای بهبود آلرژی خود از گربه ها دوری کنید اما ما راه حل بهتری را در ادامه به شما پیشنهاد خواهیم داد، تا آخر مقاله همراه ما باشید.

آلرژی به پرز گربه

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، ریزش موهای گربه ها از سگ ها بسیار بیشتر است به همین دلیل افراد زیاد تری نسبت به سگ به تنفس پرز گربه حساسیت و آلرژی دارند. گاهی میتواند این حساسیت ها خفیف باشد و گاهی میتواند منجر به مشکلات تنفسی حاد و بیماری های خطرناکی از جمله آنافیلاکسی شود که در نهایت ممکن است باعث فوت فرد شود.

علت اصلی به وجود آمدن آلرژی در افراد مختلف به گربه، ترشحاتی است که این حیوان از طریق ادرار، آب دهان، پوست های مرده و یا موهای خود دفع میکند. گاهی سیستم ایمنی بدن افرادی که حساس هستند نسبت به این پروتئین ها حساسیت نشان میدهد و باعث بروز مشکلاتی میشود. میزان ترشح پروتئین در نژاد های مختلف گربه ها متفاوت است، به همین دلیل است که افراد نسبت به برخی از گربه ها آلرژی و حساسیت کمتری از خود نشان میدهند. اما این دلیل مورد قبولی نیست که ممکن است بعضی از نژاد گربه ها، ضد حساسیت باشد.

تنفس پرز گربه
تنفس پرز گربه| تنفس پرز گربه

علائم آلرژی و حساسیت به گربه های بازیگوش

  • قرمز شدن پوست
  • در برخی افراد بروز کهیر، اگزما و انواع حساسیت های پوستی
  • سرفه و خس خس سینه
  • ورم و خارش چشم
  • خارش داخل بینی
  • عطسه کردن
  • گرفتگی بینی و آبریزش بینی
  • اختلال در خواب
  • در حالت خفیف علائمی مانند علائم سرماخوردگی
  • در موارد حاد (افرادی که مبتلا به آسم هستند) حمله های شدید آسمی

چگونه متوجه شویم که به گربه آلرژی داریم؟

علائم آلرژی معمولا به صورت واضح خود را نشان میدهند، اما اگر قبل از خرید گربه قصد دارید متوجه شوید به آن حساسیت دارید یا اینکه بعداز خرید گربه خود متوجه شدید علائمی مانند تنگی نفس دارید اما مطمعن نیستید که آیا از حساسیت است یا از بیماری دیگر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشکان معمولا با آنالیز بدن و یا با آزمایش پوست یا خون متوجه میشوند که شما به گربه آلرژی دارید یا خیر.

تنفس پرز گربه
تنفس پرز گربه | تنفس پرز گربه

آیا داشتن آلرژی و حساسیت به گربه خطرناک است؟

حساسیت و آلرژی در افراد مختلف با بیماری های مختلف متفاوت است و ممکن است علائم متفاوتی از خود نشان دهند. به این دلیل نمیشه گفت برای همه خطرناک است،  برای افرادی که مبتلا به بیماری هایی از قبیل آسم و بیماری های قلبی و ضعف سیستم ایمنی بدن هستند ممکن است خطر ساز باشد. اما در بقیه افراد که مبتلا به بیماری خاصی نیستند ممکن است مانند یک سرماخوردگی همیشگی باشد.

تنفس پرز گربه
تنفس پرز گربه | تنفس پرز گربه

آیا آلرژی به تنفس پرز گربه درمان نیز دارد؟

متاسفانه هیچ درمان قطعی پزشکان برای این آلرژی پیشنهاد ندادند و فقط توصیه میکنند که از این گربه های زیبا و بازیگوش دوری کنید. گاهی نیز داروهای ضد حساسیت تجویز میکنند که ممکن است به مرور زمان عوارضی در پی داشته باشد. پس راه حل اصلی چیست؟

راه حل استفاده از دستگاه های یون ساز است. یون منفی باعث میشود هوا از تمام آلودگی ها، باکتری ها، انواع ویروس ها و موارد آلرژن پاکسازی شود.

تنفس پرز گربه
تنفس پرز گربه | تنفس پرز گربه

شاید برای شما سوال باشد یون منفی چیست؟

یون های منفی ذرات باردار الکتریکی هستند که به یون های مثبت که بسیرا مضر هستند و باعث آلودگی هوا و انواع بیماری ها و آرژی ها میشوند میچسپند که آلودگی های موجود در هوایی که ما تنفس میکنیم را از بین میبرند. اگر ذرات با بار منفی به ذرات با بار مثبت برخورد کنند، باعث اکسید کردن و تخریب ساختار انواع میکروب ها شامل ویروس ها، باکتری و قارچ ها شده و آنها را به راحتی از بین میبرند.

یون های منفی در کجا وجود دارند؟

یون های منفی معمولا بیشتر در طبیعت یافت میشود. جاهایی مانند کوه ها ، ارتفاعات و امواج دریا.

تنفس پرز گربه
تنفس پرز گربه | تنفس پرز گربه

چگونه به یون منفی زیادی دسترسی داشته باشیم تا از خواص آن بهره ببریم؟

در اینجا یونی گارد به کمک شما می آید. دستگاه های یون ساز یونی گارد با تولید یون منفی میتوانند تمام موارد آلرژی زا را از بین ببرند. دستگاه های گردنبندی یونی گارد همیشه و همه جا در کنار شما است و از شما در برابر تمام آلودگی ها و بیماری ها و انواع پرز های حیوانات خانگی محافظت میکند. شما حتی با استفاده از دستگاه مدل گلدانی میتوانید در محیط کار خود یا حتی منزل از اثرات یون منفی بهره مند شوید. دستگاه های یون ساز یونی گارد با تولید 80 تا 120 میلیون یون منفی محافظ شما هستند. یون منفی باعث بهبود سلامتی شما خواهد شد. یک محافظ همیشگی است.

انواع دستگاه های یون ساز یونی گارد :

گردنبندی M5 : تولید 120 میلیون یون منفی

گردنبندی W3 : تولید 80 میلیون یون منفی

خودرویی : 100 میلیون یون منفی

گلدانی : 80 میلیون یون منفی

سنجش کیفیت هوا

برای اطلاعات بیشتر روی آنها کلیک کنید.

یونی گارد محافظ سلامتی شما در همه مکان ها و همه موقعیت ها است . با مراجعه به قسمت محصولات میتوانید محصولات یونی گارد را باهم مقایسه کنید و بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید. محافط شخصی سلامتی شما در همه جا یونی گارد است. سلامتی شما مهم ترین چیز برای ما است.

دسته بندی بلاگ مقاله ها و دانش روز
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دوازده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت