خرید گربه پرشین سفید و 4 نکته مربوط به آن

بازدید: 2,462 بازدید
خرید گربه پرشین سفید

4 نکته هنگام خرید گربه پرشین سفید که باید بدانید

خرید گربه پرشین سفید
خرید گربه پرشین سفید | خرید گربه پرشین سفید

گربه پرشین ، گربه ای با وقار و مطیع است که به آرام بودن و متانتش شهرت دارد، اگر چه گربه پرشین از آن دسته از گربه ها به حساب می آید که آرامش و راحتی را دوست دارند، اما حال و هوای سلطنتی ویژه ای دارند به خصوص رنگ سفیدشان که به این گربه های با وقار، ظاهری عروسکی و با مزه می دهد، در ادامه به نکاتی که در هنگام خرید گربه پرشین سفید به کمکتان می اید پرداخته ایم:

  • رسیدگی و مراقبت از گربه پرشین سفید

گربه پرشین سفید موهای بلند و پرپشت دارد که به همین علت این موهای بلند نیاز به رسیدگی هایی دارند، جنس مو های گربه های پرشین سفید متفاوت است و میزان نیاز به رسیدگی در آن فرق می کند، به طور کلی توصیه می شود، که حتما روزانه مو های گربه پرشین سفید را برس بکشید، برس کشیدن هم باعث حفظ سلامت مو های گربه می شود و هم از ریزش موها تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

در هنگام خرید گربه پرشین سفید این را هم بدانید که اگر مو های گربه را به صورت روزانه برس نکشید؛ باعث نمدی شدن و در هم گره خورده شدن مو هایش می شود؛ در صورتی که مو های نمدی شده در مراحل اولیه باز نشوند؛ شانه زدن مو های پرشین کار بسیار سختی می شود که باعث کنده شدن مو های گربه می شود.

کنده شدن مو ها برای گربه همراه با درد است برای درمانش توصیه می شود که به دامپزشک مراجعه کنید، یک نکته ای که هنگام خرید گربه پرشین سفید باید بدانید این است که حتما هر 6 ماه یک بار گربه پرشین را با شامپوی مخصوصی که PH مناسب پوست گربه ها دارد حمام کنید زیرا موهای گربه های پرشین نسبت به دیگر گربه ها حساس تر است و ممکن است باعث ریزش بیشتر و یا مشکلات پوستی در آنها شود.

خرید گربه پرشین سفید
خرید گربه پرشین سفید | خرید گربه پرشین سفید
  • تغذیه گربه پرشین سفید

یکی از مهم ترین فاکتور های سلامتی گربه پرشین سفید، رژیم غذایی اش است؛ غذای این گربه مو بلند باید غنی از ویتامین های لازم برای پوست و موهایش مانند بیوتین ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باشد، اما از طریق مکمل ها هم می شود ویتامین ها و این اسیدهای چرب ضروری وارد بدن گربه کرد.

 از انجایی که گربه های پرشین سفید عادت به لیسیدن خود دارند .این گربه با لیسیدن هم خود را تمیز می کنند و هم موهایشان را شانه می کنند. با توجه به این که گربه پرشین سفید موهای بلند دارد؛ لیسیدن باعث می شود که روزانه مقداری مو وارد معده گربه شود.

در هنگام خرید گربه پرشین سفید، این نکته را در نظر بگیرید که این گربه به دلیل وارد شدن مو به معده اش ممکن است به مشکلات گوارشی دچار بشود و اگر توپ مویی در معده اش تشکیل شده و این توپ مویی در دستگاه گوارشی گیر کند ممکن است که گربه به عمل جراحی نیاز پیدا کند.

اما با دادن غذای خشک مخصوص گربه پرشین یا به زبان ساده تر آنتی هربال و مصرف مالت به گربه پرشین سفید می توانید از تشکیل توپ های مویی جلوگیری کنید و در صورتی که گربه استفراغ کرد و این استفراغ حاوی توپ مویی بود، مالت به گربه داده شود.

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید گربه پرشین سفید و تغذیه ان باید بدانید این است که این گربه به دلیل مستعد چاقی بودن و بروز مشکلات کلیوی باید رژیم غذایی خاص و مراقبت تغذیه ای داشته باشد.

خرید گربه پرشین سفید
خرید گربه پرشین سفید | خرید گربه پرشین سفید

7 راه برای پیشگیری از مشکلات سلامتی

* اگر غذای خشک به گربه می دهید حتما غذایی کم کالری و متناسب با گربه های کم تحرک تهیه کنید.

* غذای خارج از برنامه غذایی به گربه خود ندهید.

* اگر فقط غذایی خشک به گربه میدهید توصیه می کنیم همیشه آب تازه و تمیز در اختیارش قرار دهید

*گربه پرشین سفید به دلیل پوزه تخت اش نمی تواند هر غذایی را بخورد مثل غذای های ریز یا ایکس شکل.

* اگر میخواهید غذای خانگی به گربه تان بدهید؛ حتما گوشت غذا را بسیار خورد کنید

*به دلیل شکل پوزه حتما ظرف غذا و آب این گربه ها باید کم عمق باشد به طوری که صورت صافشان بتواند بطور کامل درون ظرف قرار بگیرد.

* برای جلوگیری از بد غذا شدن گربه، از بچگی گربه را به غذا های متنوعی عادت دهید، در ساعات معین به آن غذا دهید و در صورتی که غذا نخورد، غذای دیگری را جایگزین نکنید.

خرید گربه پرشین سفید
خرید گربه پرشین سفید | خرید گربه پرشین سفید
  • مراقبت از چشم ها و پنجه های گربه پرشین سفید

به دلیل کوتاه بودن و تخت بودن پوزه گربه پرشین سفید، ریزش اشک به صورت کاملا طبیعی در این نژاد گربه وجود دارد، در طی روز چندین بار چشم گربه پرشین سفید پر از اشک می شود که به همین دلیل، اشک از چشم هایش بیرون میریزد و کنار چشم هایش خیس می شود، اشک گربه های پرشین سفید حاوی آهن است به همین دلیل با ریزش اشک و در معرض هوا قرار گرفتند، اکسید می شود و رنگ سیاه، قهوه ای ناخوشایندی می گیرد.

به همین علت باید در طی روز چندین بار چشم هایش را با پنبه و محلول مخصوص پاک کنید، در هنگام خرید گربه پرشین سفید به این نکته توجه کنید که این گربه به دلیل رنگ روشنش ،ماندن اشک کنار چشم هایش می تواند باعث ایجاد لکه در کنار چشم هایشان شود و در صورتی که لکه های ایجاد شده برای مدتی طولانی باقی بمانند؛ پاک کردن آن ها سخت می شود.

به دلیل جثه بزرگتر گربه پرشین سفید نسبت به سایر گربه ها ،باید ناخن گیر بزرگتری را برای گرفتن ناخن هایش تهیه کنید و هرگز از چاقو، ناخن گیر انسانی یا قیچی های معمولی استفاده نکنید، زیرا باعث درد و آسیب دیدن ناخن های گربه می شود، حتما برای کوتاه کردن ناخن های گربه، به روش اصولی و مطابق با آموزش ها عمل نمایید تا به گربه اسیب نزنید.

خرید گربه پرشین سفید
خرید گربه پرشین سفید | خرید گربه پرشین سفید
  • رسیدگی به گوش ها و دندان های گربه پرشین سفید

هفته ای یکبار گوش گربه خود را تمیز نمایید. تمیز کردن مرتب گوش ها از ایجاد حفره‌ ها، قارچ ‌ها و عفونت ‌های باکتریایی جلوگیری می کند. تمیز کردن مرتب گوش ها همچنین باعث عادت کردن گربه به پروسه تمیز کردن گوش هایش می شود.

به هیچ وجه از آب برای تمیز کردن گوش گربه استفاده نکنید. زیرا رطوبت آن ممکن است باعث رشد قارچ در گوش گربه شود. حتما از گوش پاک کن مخصوص گربه استفاده نماید.

دندان های گربه پرشین سفید هم مانند بقیه گربه ها نیاز به رسیدگی دارد. از سن ۶ ماهگی به بعد گربه ها حداقل به 3 بار در هفته مسواک زدن نیاز دارند به همین دلیل بهتر است دندان های گربه را هر شب مسواک بزنید. 6 ماه یکبار یا 12 ماه یکبار جهت بررسی سلامت دهان و دندان گربه به دندان پزشک حیوانات مراجعه کنید.

خرید گربه پرشین سفید
خرید گربه پرشین سفید | خرید گربه پرشین سفید

از کجا و چگونه میتوان اقدام به خرید گربه پرشین سفید با قیمت مناسب کرد؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین سفید که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت