چرا قلاده کمری ؟

بازدید: 1,858 بازدید
قلاده کمری سگ

قلاده کمری سگ

چرا قلاده کمری ؟

قلاده وسیله ای است برای کنترل کردن سگ و گربه که هم جنبه اموزشی دارد ، و هم برای زمان هایی که میخواهید سگ خود را به محیط ازاد ببرید کنترل ان برایتان اسان تر میشود . قلاده ها انواع مختلفی دارند و امکان دارد سگ یا گربه شما با نوعی از قلاده مشکل داشته باشد ، ولی بهتر است قلاده های مختلف با کاربرد های مختلف را برای سگ و گربه خود تهیه کنید تا در شرایط متفاوت مانند اموزش ، پیاده روی ، شنا و… بتوانید ان را کنترل کنید.

کاربرد قلاده برای سگ و گربه :

  • قلاده در زیبایی سگ شما نقش دارد .
  • با نوشتن ادرس و شماره تلفن خود بر روی قلاده میتوانید از گم شدن سگ خود جلوگیری کنید .
  • بعضی از قلاده ها ضد کک هستند .
  • بعضی از قلاده ها برای جلوگیری از پارس سگ هستند که با شوک الکتریکی ضعیفی که در هنگام پارس به سگ وارد میکند و گردن سگ را قلقلک میدهد از پارس کردن ان جلوگیری میکند .
  • قلاده کنترل کردن و اموزش سگ را برای شما اسان تر میکند .
  • قلاده باعث میشود در هنگام پیاده روی سگتان از شما زیاد دور نشود و با شما حرکت کند .

یکی از انواع قلاده ها ی مناسب سگ ، قلاده کمری یا کتفی یا لباسی است که صاحبان سگ ها امروزه ترجیح میدهند برای پیاده روی از این قلاده استفاده کنند زیرا ؛ از اسیب های گردنی و یا اسیب های مغزی جلوگیری میکند . این قلاده مانند لباس یا جلیقه دور بدن سگ قرار میگیرد ؛ این قلاده از دوبخش تشکیل شده است یک بخش ان دور شکم بسته میشود ، و بخش دیگر ان جلو سینه سگ قرار میگیرد . قلاده های کمری به دلیل راحت بودن و اسیب کمتری که به سگ ها وارد میکنند مورد توجه صاحبان سگ ها قرار میگیرند. البته استفاده از قلاده کمری به دلیل اینکه در دور بدن سگ قرار میگیرد و اجازه بیشتری برای ورجه ورجه کردن و بازی کردن سگ شما میدهد برای زمانی که قصد اموزش دادن را دارید توصیه نمیشود . البته قلاده های کمری برای سگ هایی که شیطنت بیشتر و در پیاده روی حرکت های بیشتری از خود دارند ، مناسب تر از قلاده گردنی است  زیرا ؛ این سگ ها با وجود جنب و جوش زیادی که دارند امکان دارد در هنگام پیاده روی اسیب های زیادی به گردن و مغز ان ها وارد شود و مشکلات جدی برای انها به وجود بیاید . البته امکان دارد سگ اموزش ندیده حس ازادی بیشتری کند وبه کشیدن قلاده تشویق شود . معمولا قیمت قلاده کمری بالاتر از قیمت قلاده گردنی است .

اندازه گیری سگ برای انتخاب سایز مناسب قلاده :

یکی از معایب قلاده کمری  سخت بودن تشخیص سایز ان برای سگ شماست زیرا ؛ امکان دارد سگ شما در حال رشد باشد و مدام سایزش تغییر کند و یا برای سگ های بالغ ، در نژاد های مختلف سایز متفاوت داشته باشد .  برای اندازه گیری سایز قلاده مناسب سگ برای سفارش های انلاین از متر خیاطی  استفاده کنید و دور گردن سگتون (دقیقا جایی که قلاده قرار می‌گیرد) رو اندازه بگیرید. البته طوری اندازه بگیرید که به اندازه دو انگشت بین متر و گردنش فاصله باشد. این عدد رو یادداشت کنید و براساس جدول پایین سایز مناسب سگتون رو متوجه بشید.

سایز قلادهاندازه دور قلاده  cmنژادهایی مثل
XS۳۰-۱۵بیچون، شیوهواهوا، پودل عروسکی
S۳۸-۲۲بیگل، داشهوند، پودل، اشنایزر
M۴۵-۳۰کورگی، کوکر اسپانیل، دالماتیان، پوگ
L۵۳-۳۸باست، باکسر، بولداگ، دوبرمن، رتریور، ژرمن شپرد، لابرادور
XL۶۰-۴۵ژرمن شپرد، گلدن رتریور، لابرادور، روتوایلر، باکسر، آکیتا
XXL۷۰-۵۳گریت دین، نیوفاندلند، سنت برنارد

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت