قیمت گربه اسکاتیش فولد

بازدید: 1,924 بازدید
قیمت گربه اسکاتیش فولد

قیمت گربه اسکاتیش فولد

قیمت گربه اسکاتیش فولد
قیمت گربه اسکاتیش فولد | قیمت گربه اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش یکی از پرطرفدارترین گربه ها در بین نژاد های مختلف است و این محبوبیت را میتوان مدیون چشم ها زیبا و صورت گرد دانست البته گربه های اسکاتیش فولد به نسبت گربه های اسکاتیش انفولد از طرفداران بیشتری نیز برخوردار هستند و در اصا باعث بالا بودن قیمت گربه اسکاتیش همین گربه ها می باشند؛ این گربه ها همانظور که از نامشان پیداست برای کشور اسکاتلند می باشند و برای اولین بار توسط یک چوپان کشف شدند.

گربه اسکاتیش دارای ظاهری جذاب و زیبا می باشد و میتوانند در همان نگاه اول دل و دین شما را ببرند؛ چشمان گرد به رنگ های آبی یا قهوای و صورت درشت و گرد از جمله ویژگی ها و خصوصیات اسکاتیش ها می باشد که باعث تعیین قیمت گربه اسکاتیش میشوند؛ همچنین این نژاد دارای رنگ های متنوع مانند، آبی، قهوه ای، سفید، خاکستری و یا ترکیبی از چند رنگ است و هرکدام زیبایی های مخصوص به خود را دارد.

تاریخچه گربه اسکاتیش فولد

سال 1961 یک چوپان اسکاتلندی که عاشق گربه‌ها بود با یک گربه به اسم سوزی در طویله خود روبرو شد، سوزی در طویله‌ یک مزرعه نگهداری می‌شد و موش های ان طویله را برای غذای خود شکار می کرد، چیزی که نظر چوپان را به سوزی جلب کرد گوش‌های خم شده‌ اش بود؛ ان چوپان سوزی را به خانه برد و از او برای تکثیر نژاد با گربه بریتیش خودش استفاد کرد. گربه‌های اسکاتیش فولد اولین بار به خاطر یه جهش ژنتیکی به این شکل در امدند و بعد از طریق تکثیر، زیاد و زیادتر شدند.

قیمت گربه اسکاتیش فولد
قیمت گربه اسکاتیش فولد | قیمت گربه اسکاتیش فولد

ریزش مو گربه اسکاتیش

گربه های اسکاتیش به نسبت گربه های نژاد پرشین و هیمالین ریزش موی کمتری دارند و چه نوع شورت هیر و چه لانگ هیر نیاز چندانی به رسیدگی هر روزه ندارند و تنها کافی است هر چند روز یکبار  موهای انها را برای جلوگیری از ریزش زیاد شانه کنید.

وزن و اندازه گربه اسکاتیش

وزن این نژاد به چهار تا هفت کیلوگرم می رسد و درصورت چاقی بیش از حد ممکن است به بالای ۱۰ کیلوگرم هم برسد؛ از انجایی که این گربه مستعد چاقی و اضافه وزن است ، باید حواستان به نوع تغذیه اش باشد چرا که بسیاری به اشتباه فکر می کنند که چون این گربه از تحرک بالایی برخوردار است پس باید غذای بیشتری مصرف کند در صورتی که گربه های اسکاتیش چه از نوع فولد چه انفولد در حالت معمول بسیار کم تحرک هستند و غذاهای رژیمی را باید میل کنند.

قیمت گربه اسکاتیش فولد
قیمت گربه اسکاتیش فولد | قیمت گربه اسکاتیش فولد

قیمت گربه اسکاتیش فولد در سایت های مختلف میتواند از 7 میلیون به بالا شروع شود البته این را باید در نظر گرفت که گاهی گربه اسکاتیشی که به شما فروخته میشود از نژاد اصیل نیست و ژن آن با دیگر گربه ها تلفیق شده است به همین دلیل لازم است که از یک پرورش دهنده گربه که از سازمان بین المللی پرورش گربه ها و وزارت جهانی آن گواهی نامه دارد قیمت بچه گربه اسکاتیش  خود را بپرسید زیرا در این صورت با خیال راحت میتوانید از اصل بودن نژاد و نداشتن مشکلات جسمی و ژنتیکی آن مطمئن باشید.

مهمترین ویژگی های گربه های اسکاتیش فولد شامل موارد زیر میشود:

  • بدن عضلانی
  • صورت گرد
  • بینی کوچک
  • پوزه کمی مایل به داخل
  • چشم های بزرگ و هوشیار
  • گوش های کاملا یا مقداری خم
  • با نشاط و بازیگوش
  • بسیار مهربان
  • به هیچ وجه اهل خشونت نیست
  • وابستگی عمیق به صاحب خود دارد
  • بسیار وفادار به صاحب خود
قیمت گربه اسکاتیش فولد
قیمت گربه اسکاتیش فولد | قیمت گربه اسکاتیش فولد

هوش و شخصیت گربه اسکاتیش فولد

بعد از گوش آنها، اولین چیزی که در مورد اسکاتیش فولدها توجه شما را جلب می کند عادت آنها در حالت های عجیب و غریب خوابیدن آنها است که مانند یک قورباغه کوچک روی زمین پهن می شوند و یا به پشت خوابیده و پنجه ها خود را در هوا بالا می گیرند. بچه گربه های اسکاتیش فولد در این حالت زیباترین گربه ها هستند و معمولا صاحبان در برابر بوسیدن و بغل کردن آنها نمیتوانند از خود مقاومتی نشان دهند.

اگرچه ممکن است تصور کنید که گوش آنها کمتر از گربه های دیگر توانایی شنیدن دارد و شنیدن صداهای آهسته برای آنها دشوار است، اما چنین نیست. اسکاتیش فولد از این گوش ها برای برقراری ارتباط کاملاً موثر استفاده می کند و در صورت لزوم با صدای آرام و بامزه ای نظراتی را به آن اضافه می کند و با شما صحبت میکند.

قیمت گربه اسکاتیش فولد
قیمت گربه اسکاتیش فولد | قیمت گربه اسکاتیش فولد

بیماری های شایع در بین گربه های اسکاتیش فولد

  1. بیماری مفصل دژنراتیو DJD : این بیماری دم، مفصل مچ پا و زانو را درگیر می کند و باعث درد یا تحرک ضعیف می شود. اگر در دم پیشرفت داشت و باعث خشکی دم شد، باید با دقت آن ها را بلند کنید و در دست بگیرید.
  2. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک: نوعی بیماری قلبی است که در این نژاد مشاهده شده است، اما هنوز ثابت نشده است که یک بیماری ارثی است.
  3. بیماری کلیه پلی کیستیک: یک مشکل مادرزادی ارثی است که باعث تشکیل کیسه های پر از مایع در کلیه ها می شود.

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

قیمت گربه اسکاتیش فولد
قیمت گربه اسکاتیش فولد | قیمت گربه اسکاتیش فولد

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت