گربه اسکاتیش اصل

بازدید: 1,928 بازدید
گربه اسکاتیش اصل

گربه اسکاتیش اصل

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

گربه اسکاتیش از نژاد های پرطرفداری است که بسیار زیبا و جذاب است ، گربه اسکاتیش دارای دو نوع فولد و آنفولد است .

تاریخچه اسکاتیش فولد برمیگردد به زمانی که در نزدیکی کوپار آنقوس در پرتشایر اسکاتلند در یک مزرعه ای گربه ای سفید به اسم سوزی در سال ۱۹۶۱ رویت شد که دارای گوش هایی با یک تاخوردگی عادی بود به طوری که این تاخوردگی سوزی را شبیه یک جغد کرده بود .

در واقع سوزی اولین گربه اسکاتیش فولد بود که دیده شد ، ولیام شپرد روسی یکی از بچه های سوزی را خریده بود به همراه فرد دیگری به اسم پات ترنر این نژاد از گربه را پرورش داد و به تولید رساند و توانست این نوع گربه را به عنوان نژادی جداگانه به ثبت رساند .

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

ویژگی های ظاهری گربه اسکاتیش اصل

گربه های اسکاتیش دارای گردن کوتاه و چشمانی درشت هستند و اندامشان تپل و پر و پشمالو است و دم بلند و انعطاف پذیری دارد در گربه های اسکاتیش انواع مو بلند و مو کوتاه نیز رویت شده .

در گربه های اسکاتیش دم بیشتر گربه هایی که موی بلند دارند معمولا پشمالو و موی بدن آن ها پرپشت است که در انواع مو کوتاه تراکم مو بیشتر است ، اگر گوش های گربه خمیده باشد اسکاتیش و اگر دارای گوش های صاف باشد به آن آنفولد می گویند در حقیقت اسکاتیش فولد نوع جهش یافته ای از آنفولد است .

گربه های اسکاتیش از نوع فولد در رنگ های یکدست دیده می شوند از جمله سفید ، سیاه ، آبی ، نارنجی و کرم .

برخی از انواع سایه دار گربه های اسکاتیش با رنگ های نقره ای به همراه طلایی ، سیاه همراه با آبی ، صورتی کمرنگ و سیاه و سفید نیز وجود دارد ، برخی دیگر از گربه های اسکاتیش خال خالی یا راه راه هستند که دارای رنگ های نارنجی ، قهوه ای ، نقره ای ، و آبی هستند .

در گربه های اسکاتیش با توجه به رنگ موهای بدن رنگ چشم های آن متغیر است ، جنس ن در این گربه دارای وزنی حدود ۳تا۵ کیلو گرم است که در جنس ماده وزن آن حدود ۲تا۴ کیلو گرم است.

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

غذای گربه اسکاتیش اصل

یکی از بهترین غذا های مناسب برای گربه اسکاتیش گوشت خام است این گربه ها انواع غذا های خشک و تر را می خورند ولی بهتر است به گربه های اسکاتیش گوشت تازه بدهید و از دادن کربوهیدرات به آن ها خودداری کنید .

غذا هایی که مناسب گربه اسکاتیش اصل است عبارتند از :

گوشت خام گوساله ، بوقلمون،  و جگر مرغ  . اگر گربه شما بزرگسال است می توانید به آن شیر تازه و سبزیجات بدهید این مسئله را مدنظر داشته باشید که گربه های اسکاتیش استعداد چاقی دارند برای جلو گیری از این اتفاق باید تغذیه آن ها را کنترل کنید ،  کنترل وزن گربه آسان ترین راه برای سلامتی اوست.

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

بیماری های شایع در گربه های اسکاتیش اصل

گربه های همانند انسان ها برخی بیمای ها را توسط ژنتیک به ارث می برند انواع این بیماری ها عبارتند از : استئوکندرویستروفی ، پلی کیستیک کلیه ، هایپر تروفی کاردیومیوپاتی خانوادگی برای خرید گربه اسکاتیش حتما برگه گواهی سلامت تهیه کنید .

این نکته را مدنظر داشته باشید که گربه های اسکاتیش فولد نباید با هم نژاد خود جفت گیری کنند زیرا این احتمال وجود دارد که دچار بیماری ها و عفونت های مرتبط با گوش شوند که احتما ناشنوا شدن توله های گربه ها بسیار بالاست .

بیماری استئوکندروبستروفی

این بیماری نوعی بیماری ژنتیکی است که باعث کم کاری مفاصل می شود در این بیماری پا و دم خشک و بدون انعطاف می شود ولی بیشتر گربه های اسکاتیش می توانند با وجود بیماری مدتی را بدون مشکل زندگی کنند.

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

حتما باید گربه را تحت نظر پزشک قرار دهید تا واکسن ها به موقع تزریق شوند و ماهانه گربه را بررسی و کنترل کنند با انجام این کار ها ایمنی سیستم بدن گربه بالا می رود .

اسکاتیش فولد ها نسبت به اسکاتیش آنفولد بخاطر جهش ژنتیکی در برخی بخش های بدن خودش دچار مشکل می شود ، افزایش وزن نیز یکی از عوامل ایجاد مشکلات مفصلی در آن ها است .

بیماری پلی کیستیک کلیه

به طور قطع چه در انسان و چه در گربه ها وظیفه کلیه پاکسازی و تصفیه مواد اضافی و باقی مانده در جریان خون است ، وقتی که بافت سالم با کیست جا به جا می شود عمکلرد کلیه دچار اختلال می شود.

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

این اختلال موجب از کار افتادن کلیه و در نتیجه مرگ گربه می شود که بیشتر این بیماری ارثی است که از طریق پدر یا مادر منتقل می شود که با آزمایش می توان پی برد که گربه اسکاتیش دارای این بیماری است یا خیر .

بیماری هایپر تروفی کاردیومیوپات

این بیماری خانوادگی است که باعث می شود دیواره های دریچه قلب ضخیم شود و عملکرد قلب رو به کندی رود که این بیماری در اکثر گربه های اسکاتیش فولد دیده شده است .

همیشه باید گربه های اسکاتیش را واکسینه کنید تا ازابتلا به بیماری های خاص جلوگیری شود بعضی از بیماری ها بین گربه وانسان ها مشترک هستند و ممکن است از طریق گربه به انسان منتقل گردد که دراین صورت باید واکسن های آنتی بادی های مورد نیاز سیستم ایمنی بدن را در برابراین بیماری های خاص بزنید و ایمن شوید .

این امکان وجود دارد که بعد از زدن واکسن احساس کنیدکه گربه دچار مشکل شده است اما نگران نباشید چون این امر کاملاطبیعی است.

گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

عمر گربه های اسکاتیش

طول عمر گربه های اسکاتیش به طور معمول چیزی حدود ۱۱تا ۱۵ سال است که مشکلات جسمانی نمی تواند منجر به کوتاه شدن عمر آن ها شود .

ویژگی های اخلاقی ورفتاری گربه اسکاتیش

گربه هایی که گوش خمیده دارند که به آن ها اسکاتیش فولد می کویند بسیار کنجکاو و باهوش هستند مراقب حیوان خانگی جدیدی که وارد خانه شما می شود باشید زیرا که این گربه ها حسود هستند این گربه ها توقع توجه و محبت را از شما دارند.

خرید گربه های نژاد دار و با اصل و نسب از چه پرورش دهنده ای که دارای مدرک بین المللی باشد امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

گربه اسکاتیش اصل
گربه اسکاتیش اصل | گربه اسکاتیش اصل

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی راهنمای نژاد های گربه ها گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت