گربه گوش سیاه و 0 تا 100 اشنایی با ان

بازدید: 2,312 بازدید
گربه گوش سیاه

گربه گوش سیاه

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه | گربه گوش سیاه

گربه های گوش سیاه در آفریقا و خاورمیانه فراوان هستند و از اعضای گربه سانان کوچک هستند و در بین آن ها سریع ترین و سنگین ترین گربه سان هستند .

آن ها با نام های کاراکال گربه سیاه گوش یا منگوله گوش در جهان معروف هستند .  محل زندگی اصلی این گربه ها در حاشیه کویر مرکزی ایران و منطقه حفاظت شده نایین است گربه سیاه گوش و گربه سانی به اسم لینکس شباهت های زیادی باهم دارند ولی نباید آن ها را با هم اشتباه گرفت

یکی از این شباهت این است که هر دوی آن ها دارای گوش سیاه هستند در زمان های دور بخاطر این شباهت به لینکس ها وشق و سیاه گوش هم می گفتند و اروپایی ها نیز مدتی سیاه گوش ها را جزو گربه های لینکس می دانستند و به آن ها لینکس ایرانی و لینکس آفریقایی هم می گفتند؛ این گربه قدمت دیرینه ای در ایران دارد به همین دلیل کویری در استان یزد به نام کویر کاراکال نامیده شده است.

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه | گربه گوش سیاه

ویژگی ها ظاهری سیاه گوش

این گربه ها همانند وشق های اوراسیایی هستند اما با این تفاوت که سیاه گوش ها کوچکتر از وشق ها هستند . سیاه گوش ها بدنی لاغر دارند و دست و پا های آن های کشیده تر است وزن آن ها بین ۱۵ تا ۲۳ کیلو گرم است ، طول قد آن ها بین ۵۰ سانتی متر تا ۱ متر است که این قد آن ها جدای دم آن ها است دم آن ها نیز بین ۲۰ تا ۳۵ سانت می باشد که گربه های نر دارای دم بزرگتر می باشند .

معمولا در رنگ های قرمز شرابی ، خاکستری ، سیاه و خاکی دیده شده اند و این رنگ ها در هر گربه متغیر است. بچه گربه ها دارای خال های قرمز در قسمت پایینی بدن خود هستند و رنگ پوست آن ها نسبت به سیاه گوش های بزر گ سال تیره تر است.

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه | گربه گوش سیاه

گربه سیاه گوش های صورتی کوچک هستند و گوش های درازی دارند و روی گوش های آن ها مو هایی به ارتفاع ۶ سانتی متر وجود دارد این گوش بسیار قوی هستند و همینطور حساس به شکلی که صدای شکار و خطر را از ده کیلو متر دور تر می شوند و این گوش ها نقاط قوت برای آن ها به حساب می آید به این علت قوی هستند گوش هایشان که توسط ۲۰ عضله متفاوت اداره و کنترل می شود.

طول عمر گربه گوش سیاه

عمر این گربه ها اگر در معرض خطر هایی مثل شکار توسط حیوانات دیگر و شکارچیان قرار نگیرند و دچار بیماری نشوند ممکن است بین ۱۹ تا ۲۲ سال عمر کنند و اگر از آن ها حفاظت شود همه ی آن ها می توانند تا ۲۲ سال عمر کنند .

رفتار سیاه گوش ها

این گربه ها مانند سایر گربه ها از پس انجام کار های خود برمی آیند و دوست دارند به شکل مستقل زندگی کنند و قلمرو طلب هم هستند و آن ها دارای قلمرو های وسیعی هستند و هر چه تعداد طعمه ها در قلمرویش بیشتر باشد قلمروی آن بزرگ تر است و سازگاری خوبی با مناطق مرطوب و با آب ندارند.

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه | گربه گوش سیاه

در شب و در زمستان هایی که برف می بازد معمولا از لانه خود خارج می شوند خیلی نادر هست که کسی توانسته باشد آن ها را ببیند زیرا گوش های تیزی دارند و مهارت بالایی در پنهان شدن دارند .

غذای گربه سیاه گوش

آن ها حیواناتی که جثه کوچکی دارند مثل خرگوش ، پرنده برخی از خزندگان ، سنجاب و … را شکار می کنند ولی گاهی حیواناتی بزرگ تر از خودشان مث غزال و گراز را دیده شده است که شکار کرده اند و آن ها در ابتدا اجزای داخلی بدن شکار های بزرگ را میخورند و بخش ها مرغوب تر دارای گوشت برایشان کافی است و این گربه ها تنها گربه سانانی هستند که توانایی این را دارند که حیواناتی با جثه ی بزرگ تر از خودشان را شکار کنند .

مهارت های سیاه گوش ها

سیاه گوش ها مهارت تحسین برانگیزی در شکار پرندگان را دارند زیرا می توانند فقط با یک بار پریدن در هوا یک یا چند پرنده را شکار کنند و اینکه می توانند مدت ها بدون آب زندگی کنند و می توانند آب خود ار از بدن حیواناتی که شکار کرده اند تامین کنند.

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه | گربه گوش سیاه

روابط سیاه گوش ها با شیر ها

در مکان هایی که آن دو زندگی  می کنند بسیار رابطه نزدیکی از آنان دیده شده و سیاه گوش ها از ته مانده غذای شیر تغذیه می کنند

معمولا این گربه ها به دلیل جثه کوچکی که دارند ترجیحشان این است که از غذای حیوانات دیگر تغذیه کنند مثل ببر ها ، پلنگ ها ، کفتار ها اما بخاطر امنیت بیشتر ترجیح می دهند با شیر ها زندگی کنند چرا که وقتی سیاه گوش ها سیر می شوند دیگر حمله نمی کنند و اینکه وقتی که شیر ها عصبانی شوند فرار کردن از آن ها بسیار راحت است زیرا شیر ها مثل پلنگ ها نمی توانند از درخت بالا بروند .

زندگی سیاه گوش ها با انسان

سیاه گوش ها رابطه نسبتا خوبی با انسان ها دارند و اگر انسان بخواهد با آن زندگی کند و اهلی اش کند باید از سنین کودکی بزرگ شان کند تا رام شوند.

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه | گربه گوش سیاه

انسان ها از سیاه گوشان استفاده می برند به این صورت که برای صید حیوانات دیگر از آن ها استفاده می کنند و آن ها خیلی مناسب برای شکار کردن خرگوش ها و پرنده ها می باشند .

قیمت گربه سیاه گوش

برای خرید این گربه شما می توانید به سایت های عربی مراجعه کنید زیرا عرب ها علاقه زیادی به نگهداری این حیوانات دارند ولی خرید و فروش این حیوانات در ایران جرم به حساب می آید و مجرم را به سه سال حبس محکوم می کنند و جریمه نقدی نیز باید پرداخت کنند .

خرید گربه های نژاد دار و با اصل و نسب از چه پرورش دهنده ای که دارای مدرک بین المللی باشد امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

گربه گوش سیاه
گربه گوش سیاه |گربه گوش سیاه

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت