بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

بازدید: 1,972 بازدید
بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

بچه گربه سیامی و خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

خرید و نگهداری از بچه گربه سیامی در زندگی آپارتمان نشینی امروزه ، برای افرادی که توانایی نگهداری از سگ را به دلیل کمبود جا ندارند، یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید، زیرا تمامی گربه ها توانایی تنها ماندن در خانه تا چندین ساعت را دارند و نسبت به سگ ها مستقل تر هستند، پس شما می‌ توانید با داشتن گربه به راحتی بیرون بروید و حتی نگران دستشویی رفتن آنها نیز نباشید

گربه سیامی یکی از نژادهای گربه شناخته شده از خاور دور یعنی تایلند است، خاستگاه آن‌ها کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌باشند سیامی در قرن بیستم به یکی از محبوب ‌ترین نژادها در اروپا و آمریکای شمالی تبدیل شد و این به دلیل ویژگی ظاهری خاصی بود که این گربه ها داشتند.

تاریخچه گربه سیامی:

در یک دست نوشته تاریخی تایلندی مربوط به قرن ۱۴ میلادی در مورد گربه‌ ای با مشخصات گربه سیامی امروزی با کمی تغییر نوشته شده است که به همین دلیل اکثرا معتقدند که این گربه اولین بار حوالی همین زمان در تایلند به وجود امده، به این ترتیب، گربه سیامی یکی از قدیمی ‌ترین نژادهای گربه خانگی در دنیا محسوب میشود که شما میتوانید اقدام به خرید بچه گربه سیامی  کنید.

در گذشته نام این نژاد سیام بوده است! در سال 1880 پادشاه سیام دو جفت از این گربه ها را به کنسولگری انگلستان، در بانکوک داد و او نیز گربه ها را همراه با خود به انگلستان برد؛ گربه های سیامی به سرعت در انگلستان محبوبیت یافتند به طوری که اکثریت مردم می‌خواستند یکی از این گربه های شرقی را داشته باشند و در کنار گربه های دیگر و حتی سگ های خود نگهداری کنند.

گربه‌های نژاد سیامی صدها سال پیش به خاطر ظاهر خاص و باشکوه و زیبایشان توسط خاندان سلطنتی نگهداری می‌شدند. در واقع، اعضای خانواده سلطنتی معتقد بودند که وقتی یه فرد سلطنتی فوت میکنه روحش داخل کالبد این گربه میرود؛ به همین دلیل گربه به معابد و زیارتگاه‌ها برده می ‌شد و تا آخر عمرش به عنوان یه موجود مقدس نگهداری می‌شد

با گذشت زمان ، نژاد سیامی لاغرتر شد و سر آنان شکل مثلث مانندتری پیدا کرد، گربه های سیامی امروزی شباهت بسیاری به گربه های اصیل مصری دارند که بر روی دیوار های معابد میتوانید آن ها را مشاهده کنید.

بچه گربه سیامی کلاسیک که بین گربه های سنتی و مدرن قرار می ‌گیرد و حد وسط آن‌هاست،  گربه سیامی کلاسیک در سالهای 1945 تا 1970 رایج بود.

بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر
بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

شخصیت بچه گربه سیامی:

اگر زندگی با یک فرد پر سر و صدا، شما را دیوانه می کند، بهتر است گربه سیامی را خریداری نکنید، اما اگر از داشتن فردی برای گفتگو در طول روز لذت می برید، گربه سیامی می تواند بهترین دوست برای شما باشد، گربه سیامی برای مدت طولانی تنها ماندن را دوست ندارد و اگر در طول روز کار می کنید، گرفتن دو گربه از آنها هوشمندانه است تا بتوانند یکدیگر را همراهی کنند و خانه شما را بهم نریزند.

بچه گربه سیامی به شدت به صاحب خود علاقه دارد، این گربه دوست دارند مفید باشد به همین دلیل شما را دنبال می کند و بر هر حرکت شما نظارت دارد. گربه سیامی دقیقاً آنچه را که فکر می کند با صدای بلند و خش دار به شما می گوید و انتظار دارد که به آن توجه کنید و به توصیه اش عمل کنید.

بچه گربه سیامی بسیار باهوش، چابک، ورزشکار و عاشق بازی است، همچنین مغز شلوغش را با اسباب بازی های پازلی و بدنش را با اسباب بازی هایی که بتواند آن تعقیب کند و همینطور  یک درخت گربه بزرگ که بتواند از آن بالا برود، فعال نگه دارید وهرگز او را بدون هیچ نوع سرگرمی رها نکنید

بچه گربه سیامی یک گربه وفادار و دوست داشتنی است که کم توجهی و یا بی توجهی، باعث افسردگی اش می شود با این حال، او در یک خانه مناسب و عشق ورزیدن خانواده به او سال های طولانی به زندگی خود ادامه میدهد و باعث سرگرمی و خندیدن اعضا خانواده می شود.

ظاهر بچه گربه سیامی:

بچه گربه سیامی ظاهر خاص و منحصربه فرد و بدنی روشن با قسمت‌های تیره روی صورت، پاها و گوش‌ها و دمش دارد. موهای بدن گربه سیامی کوتاه، نرم و ابریشمیه و به خاطر رنگ تیره دور چشم هایش، به گربه بالماسکه معروف شده است.

گربه سیامی بدنی ظریف ولی عضلانی دارد و پاهای عقبش بالاتر از پاهای جلویی اش می باشد. این نژاد، پنجه بیضی شکل، دست و پای کشیده و دم بلند ، نازک و شلاقی مانند دارد. همچنین این گربه چشم‌هایی زیبا، بزرگ و بادامی شکل به رنگ آبی دارد.

بچه گربه سیامی 7 رنگ متداول دارد:
  1. حنایی کم رنگ
  2. نقره ای
  3. کرم
  4. قهوه ای تیره یا مشکی- قهوه ای
  5. شکلاتی
  6. ابی مایل به سفید
  7. سفید با نقطه های خاکستری

گربه سیامی سنتی دارای سر گرد و یک بدن درشت اندام گرد است و کلاسیک درشت اندام اما بدن کمی دراز تر از سیامی سنتی و سر پهن دارد.

بچه گربه های سیامی تقریبا به طور کامل سفید متولد می‌شوند و از 3 هفتگی کم کم لکه‌های تیره روی صورت، پاها و دست‌ها و دمشون مشخص می‌شود. البته امکان اینکه تو بعضی از بچه گربه‌ها این روند یک سال طول بکشه تا بالاخره ظاهر اصلی گربه خودش رو نشون بده هم وجود داره..

بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

اندازه و طول عمر بچه گربه سیامی:

گربه سیامی نر حدود ۴ تا ۵ کیلوگرم وزن داشته و سیامی ماده سبک‌ تر و کمتر از ۴ کیلوگرم است. ارتفاع گربه نر حدود ۳۰ تا ۳۸ سانتیمتر و ماده‌ها نیز تقریبا ارتفاع مشابهی دارند و گاهی ۲-۳ سانتی‌متر کوتاه‌تر هستند و به طور معمول ۸ تا ۱۲ سال عمر می‌کنند

سازگاری بچه گربه سیامی با دیگران:

بچه گربه سیامی فعال و اجتماعی و یک انتخاب خوب برای خانواده ها با کودکان بزرگتر و سگ و گربه دوست است.گربه سیامی دوست دارد که کودکان با او رفتار محترمانه ای داشته باشند و آموزش ها را به راحتی می آموزد.

مراقبت از بچه گربه سیامی:

به طور کلی این نژاد به دلیل پوشش و موهای کوتاه نیازمند مراقبت در حد متوسط و استاندارد می‌باشد، در ادامه 5 مورد برای مراقبت از گربه سیامی، ذکر کرده ایم:.

  1. هر هفته موهای گربه را شانه بزنید تا از ایجاد گلوله مو جلوگیری شود.
  2. پنجه های گربه نیز باید به طور منظم هر ۱۰ تا ۱۴ روز یکبار تمیز و پیرایش شوند
  3. برای در امان ماندن وسایل چوبی منزل، برای گربه اسکرچرتهیه کنید
  4. به بهداشت دندان های گربه نیز توجه داشته باشید و او را از سنین پایین با مسواک آشنا کنید
  5. به طور منظم برای تمیز کردن دندان‌های گربه ازدامپزشک وقت بگیرید

بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

رژیم غذایی بچه گربه سیامی در طول روز:

گربه سیامی به دلیل بازیگوش و فعال بودن به غذلی مقوی با کیفیتی نیاز دارد تا انرژی از دست رفته خود را به دست آورد، برای تغذیه این گربه شما 3 راه دارید:

  • غذای خشک:این غذا ارزانتر از غذای تره و به همین دلیل اکثریت ترجیح می‌دهند از این نوع غذا خریداری کنند؛ اما در کنار این غذای گربه حتما باید مقادیر زیادی آب به گربه خود برای نوشیدن بدهید تا دچار مشکلات کلیوی نشود..
  • غذای تر: این غذا به صورت آبکی و مرطوب عرضه می‌شود و حاوی مقادیر زیادی آب است تا آب مورد نیاز بدن گربه را تا حد زیادی تامین کند. در این محصولات از گوشت خالص استفاده می‌شود و پروتئین بیشتری دارند..
  • غذای خونگی:این غذا تنها در صورتی  مفید است که ترکیبات و مقدارش بالانس شده و مناسب با ویژگی‌های گربه باشد؛ در غیر این صورت ممکنه در دراز مدت باعث بیماری‌های گوارشی، کلیوی، سوءتغذیه و … بشود.برای این کار حتما با دامپزشک مشورت کنید.

سلامت بچه گربه سیامی:

این نژاد مستعد بیماری‌های دندانی و پریودنتال است؛ به همین دلیل لازمه بهداشت و نظافت دندان را بسیار جدی بگیرید، گربه سیامی مدرن بیشتر از بقیه مستعد ابتلا به مشکلات تنفسی و بیماری‌های دهان و دندان است. بعضی از گربه‌های بالماسکه هم انحراف چشم و پیچ خوردگی دم دارند.

سایر مشکلات در این نژاد شامل سنگ مثانه، مشکلات چشمی مثل گلوکوم و آتروفی پیشرونده شبکیه، مشکلات قلبی و برخی از انواع سرطان است.

بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر
بچه گربه سیامی و 0 تا 100 خرید آن از  پرورش دهنده معتبر

خرید گربه سیامی از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل سیامی و پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های سیامی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل سیامی و اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سیزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت