خرید گربه پرشین و 10 نکته مهم برای آن

بازدید: 2,192 بازدید
خرید گربه پرشین

خرید گربه پرشین و مهمترین نکات آن

خرید گربه پرشین
خرید گربه پرشین

گربه پرشین، گربه ای با وقار و مطیع  است که به آرام بودن و شیرینی مشهور است. اگر چه گربه پرشین از آن دسته از گربه ها به حساب می آید که آرامش و راحتی را دوست دارند، اما، حال و هوای سلطنتی و ویژه ای دارند، معمولا در عکس العمل نشان دادند مثل گربه هایی مانند اسکاتیش سریع نیستند و از صدای بلند بدشان می آید.

با این حال، کسانی که با عزت و لطافتی که شایسته این گربه است با او رفتار می کنند، با یک گربه بغلی و مهربان که از نوازش شدن توسط دیگران یا حتی برس کشیدن موهایش نهایت لذت را می برد رو به رو هستند و این خود پاداش بزرگی برای صاحبان آن ها است.

پس اگر یک دوست صمیمی می خواهید که تمام فداکاری و عشق شما را به نوعی جبران کند، خرید گربه پرشین پیشنهاد ما برای شماست.پس اگر قصد خرید گربه پرشین دارید این مطلب رو حتما بررسی کنید.

تاریخچه گربه پرشین:

گربه پرشین یک نژاد های  قدیمی است که زادگاه آن همانطور که از اسم او پیداست ، ایران است اما خب ترکیه هم این مورد ادعاهایی دارد. یکی از خصوصیات فاحش  گربه پرشین که بسیار چشم‌ گیر است وجود موهای بلند و ظاهر خاص و با ابهت است.

این ویژگی در قرن ۱۷ میلادی توجه یکی از جهانگردان ایتالیایی به نام پترو دلا والا را جلب کرد و باعث شد که این نجیب‌ زاده گربه پرشین را همراه خود به اروپا ببرد و با گذشت کمتر از یک قرن به دلیل زیبایی و شخصیت دوست داشتنی که داشت به محبوب ‌ترین نژاد گربه در جهان تبدیل شد.

 

خرید گربه پرشین

خرید گربه پرشین برای چه افرادی مناسب است؟

گربه پرشین از خلق و خوی ملایم و لطیفی برخوردار است که این برخورد با آن و نگهداری اش را آسان تر میکند؛ آن ها معمولا ترجیح میدهند در افتاب استراحت کنند یا در بغل شما لم بدهند و به تماشای تلویزیون بپردازند و نوازش شوند و صد البته ترجیح میدهند که این کار را با فرد مورد علاقه خود انجام دهند. گربه پرشین گربه بازیگوش و شیرینی است اما بسیار محتاط هستند و اهل پریدن از بلندی یا بالا رفتن از جایی نیستند.

پس می توانید به راحتی به آن ها اعتماد کنید و برای مدت طولانی در خانه تنهایشان بگذارید بدون آن که نگران بهم ریختن خانه یا خراب شدن دکواسیون خود باشید.

رفتار گربه پرشین با کودکان:

گربه پرشین نسبت با  بچه ها معمولا رفتار خوبی  دارد اما چیزی که باعث فاصله افتادن بین پرشین ها و بچه ها است این نکته است که گربه پرشین از صدا های بلند و صدای جیغ می ترسد. یا تمام این ها  برای افرادی که می خواهند پس از گذراندن یک روز کاری سخت و خسته کننده وقتی به منزل برمیگردند از آن ها استقبال شایسته ای به عمل بیاید و یک دوست مهربان و بغلی در خانه داشته باشند خرید گربه پرشین گزینه مناسبی است.

مشخصاتی که برای خرید گربه پرشین نیاز به دانستن آن دارید:

  1. طول عمر آن ها معمولا بین7 تا 10 سال است ولی ناگفته نماند نحوه نگهداری از گربه ها مستقیما در سن آن ها تاثیر دارد.
  2. رنگ چشم رایج و محبوب برای خرید گربه پرشین آبی است اما در رنگ های سبز و مسی و فندوقی هم هستند.
  3. سر بزرگ و گرد، چشمهای بزرگ و گرد، بینی کوتاه، گونه های کامل و گوش های کوچک با نوک گرد و پنجه های بزرگ و قوی از مشخصه های ظاهری اصلی پرشین هاست.

رنگ و نوع از عوامل تاثیر گذار در خرید گربه پرشین است:

رنگ:

دودی دو رنگ

 قرمز مایل به زرد

نقره ای سایه دار

گارفیلدی

طلایی

لاک پشتی

 سفید.

خرید گربه پرشین

انواع گوناگون گربه پرشین در تلفیق با دیگر نژاد ها که تاثیر مستقیم بر قیمت خرید گربه پرشین دارند:

هیمالین یا هیمی

فلت یا صورت تخت

کلاسیک یا به عبارتی پرشین صورت عروسکی

فنجانی

موکوتاه اگزاتیک

چین چیلا

این تنوع در اثر جهش های ژنتیکی یا جفتگیری گره پرشین با سایر نژاد ها صورت گرفته.

5 نکته مراقبتی که پس از خرید گربه پرشین باید مد نظر داشته باشید

  1. گربه پرشین خود را به مکان های نا آشنا نبرید:

گربه پرشین معمولا از مکان های نا آشنا خوشش نمی آید.پس اگر قصد سفر دارید می توانید ار شخصی بخواهید تا در خانه شما از گربه پرشین شما نگهداری کند یا اگر قصد نقل مکان درید بهتر است کم کم وسایل قدیمی خود را به محل جید منتقل کنید تا پرشین شما در محل جدید هم احساس راحتی داشته باشد.

  1. به شکل مداوم برس کشی انجام دهید:

همانطور که گفتیم پرشین ها موهای بلندی دارند پس،پس از خرید گربه پرشین خود بلافاصله برس کشی را شروع کنید زیرا بلندی مو ها باعث میشود که در هم تنیده بشوند حالت نمدی به خود بگیرند که این خود باعث ریزش موی آن ها و مشکلات پوستی میشود.برای برس کشی می توانید زمان هم مشخص کنید.مثلا قبل از وعده غذایی اش برس کشی را انجام دهید .بهتر است این کار را از بچگی یعنی حدودا 2 یا 3 ماهگی شروع کنید تا عادت کند.

  1. تمیز نگه داشتن بینی گربه پرشین:

اکثر گربه ها یک لایه دفاعی در بینی خود دارند که مانع ورود کثیفی و عوامل خارجی به بینی و مجاری تنفسی آن هاست اما این لایه در بینی گربه پرشین وجود ندارد پس در معرض بیماری های عفونی و تنفسی قرار میگیرند. برای جلوگیری ازین موارد حداقل روزی یک بار با پارچه مرطوب بینی گربه خود را تمیز کنید.

  1. تمیز کردن دور چشم:

بخاطر وجود آهن در اشک اگر مدت طولانی در گوشه چشم قرار بگیرد اکسید میشود و به رنگ قهوه ای در می آید و پاک کردن آن سخت میشود، با نحلول چشم گربه و پنبه می توانید آن را تمیز کنید.

  1. تمیز نگه داشتن بستر خاک گربه:

بستر خاکی مهم ترین چیز برای سلامت گربه شماست پس در تمیز نگه داشتن آن کوشا باشید.

خرید گربه پرشین
خرید گربه پرشین

خرید گربه پرشین از کدام پرورش دهنده و فروشنده گربه بهتر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه ترکیش وان که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پانزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت