خرید گربه پرشین بلو و 9 نکته مهم حین خرید

بازدید: 2,259 بازدید
خرید گربه پرشین بلو

خرید گربه پرشین بلو

خرید گربه پرشین بلو
خرید گربه پرشین بلو | خرید گربه پرشین بلو

گربه پرشین ، گربه ای با وقار و مطیع است که یکی از دلایل مشهور و محبوب بودن این گربه به متانت و ارام بودنش مرتبط است و نا گفته نماند که این گربه یک گربه سلطنتی است؛ این گربه  نخستین بار در دوره ویکتوریا علاقه مندان زیادی پیدا کرد و فروش و نگهداری آن در انگلستان رواج پیدا کرد، در صورتی که مدت ها قبل تر از آن نیز در این کشور حضور داشت

 اگر چه گربه پرشین از آن دسته از گربه ها به حساب می آید که آرامش و راحتی را دوست دارند، اما ، حال و هوای سلطنتی و ویژه ای دارند که به این گربه های با وقار، ظاهری عروسکی و با مزه می دهد به خصوص گربه پرشین بلو که به دلیل رنگ زیبا و نوع پوشش اش مانند یک عروسک زیبا و نرم است؛ در حال حاظر گربه پرشین محبوب ‌ترین گربه در آمریکای شمالی می باشد.

خرید گربه پرشین بلو برای چه افرادی مناسب است؟

گربه پرشین بلو به دلیل خلق و خوی ارام و درونگرایش بیشتر ترجیح می دهد در خانه باشد و با صاحبش استراحت کند، تا برای پیاده روی و گردش به بیرون از خانه برود به عبارت دیگر این گربه نمونه بارز یک گربه خانگی است که علاقه زیادی به گشت و گذار ندارد و برای افرادی که ساعات زیادی را در خانه می باشند و مسافرت کم میروند بسیار مناسب است.

گربه های پرشین بلو گربه های بازیگوش و شیرینی هستند اما بسیار محتاط اند و اهل پریدن از بلندی یا بالا رفتن از جایی نیستند؛ پس می توانید به راحتی به آن ها اعتماد کنید و برای مدت طولانی در خانه تنهایشان بگذارید و نگران خراب شدن و آسیب دیدن مبلمان و وسایل خود نباشید.

خرید گربه پرشین بلو
خرید گربه پرشین بلو | خرید گربه پرشین بلو

بچه گربه پرشین بلو نسبتا با  بچه ها رفتار خوبی  دارد اما چیزی که باعث فاصله افتادن بین گربه های پرشین و بچه ها است این نکته است که گربه پرشین بلو از صدا های بلند خوشش نمی اید یا به عبارت دیگر از صدای بلند و جیغ زدن بچه ها می ترسد.

اما اگر می خواهید وقتی به خانه بر می گردید از شما استقبال گرمی بشود و یک دوست مهربان و بغلی در خانه داشته باشند خرید گربه پرشین بلو گزینه مناسبی برای شما است و میتواند به خوبی خستگی روز کاری و شلوغ شما را برطرف کند.

9 نکات مراقبتی و مهم در هنگام خرید گربه پرشین بلو:

همه حیوانات نیاز به مراقبت خاص دارند و گربه پرشین بلو نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ پس لازم است پیش از اقدام به خرید گربه پرشین بلو نکات مهم مراقبتی را نیز بدانید که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. سر بزرگ و گرد، چشمهای بزرگ و گرد، بینی کوتاه، گونه های کامل و گوش های کوچک با نوک گرد و پنجه های بزرگ و قوی از مشخصه های ظاهری اصلی پرشین هاست و همین موضوع نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر گربه ها دارد.
  2. طول عمر گربه های پرشین بلو معمولا بین7 تا 10 سال است اما نحوه نگهداری و مراقبت درست و استفاده از غذای درست برای آنها تاثیر مستقیم در طول عمر انها دارد.
  3. این گربه به دلیل فرم بینی اش مستعد بیماری های تنفسی است پس برای جلوگیری ازبیماری حداقل روزی یک بار با پارچه مرطوب بینی گربه خود را تمیز کنید.
  4. بخاطر وجود آهن در اشک ، اگر مدت طولانی اشک در گوشه چشم قرار بگیرد اکسید می شود و به رنگ قهوه ای در می آید و پاک کردن آن سخت می شود و چهره زیبایی ندارد، با محلول چشم گربه و پنبه می توانید آن را تمیز کنید
  5. گربه پرشین بلو خود را به مکان های نا اشنا نبرید زیرا که باعث حس نا امنی در انها می شود و ممکن است این حس برایشان مشکل ساز شود
  6. گربه پرشین به دلیل موهای بلندش نیاز به برس کشیدن هر روزه دارد. حداقل دویک بار در روز موهایش را برس بکشید تا از نمدی شدن و گره خوردن موهایش جلوگیری کنید؛ زیرا اگر مو نمدی شود باز کردن ان برای گربه بسیار دردناک خواهد بود و یا حتی مجبور میشوید موهای گربه خود را کاملا کوتاه کنید.
  7. رژیم غذایی گربه پرشین بلو با سایر گربه ها ممکن است متفاوت باشد. رژیم غذایی این گربه باید غنی از ویتامین های لازم برای پوست و موهایش مانند بیوتین ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 باشد اما از طریق مکمل ها هم می شود ویتامین ها و این اسیدهای چرب ضروری و مهم را وارد بدن گربه کرد.
  8. هفته ای یک بار گوش گربه خود را تمیز کنید، تمیز کردن مرتب گوش ها از ایجاد قارچ ‌ها و عفونت ‌های باکتریایی جلوگیری می کند.
  9. گربه پرشین بلو نیز مانند بقیه گربه باید به سلامت دهان و دندانش اهمیت داده شود؛ از سن ۶ ماهگی به بعد گربه ها حداقل به 3 بار در هفته مسواک زدن نیاز دارند به همین دلیل بهتر است دندان های گربه را هر شب مسواک بزنید و هر 6 تا 12 ماه سلامت دهان و دندانش را با دکتر متخصص چک کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن پیشگیری کنید.
خرید گربه پرشین بلو
خرید گربه پرشین بلو | خرید گربه پرشین بلو

خرید گربه پرشین بلو از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین بلو که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت