بیماری های شایع در گربه 3

بازدید: 1,873 بازدید
گربه های پرشین

بیماری های شایع در گربه 3

در مقالات قبلی بخشی از بیماری های شایع در گربه ها را توضیح دادیم.

در این مقاله از سایت پتریزو به ادامه بیماری های شایع در گربه ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیماری کلیوی

کلیه عضو بسیار حیاتی در بدن است و این عضو مهم وظیفه دفع سموم از بدن را برعهده دارد.

فرض کنید برای کلیه‌ی گربه ها مشکلی پیش آید و دفع سموم را به خوبی انجام ندهد. در این صورت قطعا مشکل بزرگی برای گربه پیش خواهد آمد.

بیماری کلیوی از بیماری های شایع در گربه هاست. به راحتی نمی‌توان این بیماری را تشخیص داد و حتما باید دامپزشک نظر قطعی را بدهد.

ولی علائمی مانند:

کم شدن وزن،

اسهال،

 دفع مکرر ادرار،

 نیاز شدید به آب،

 استفراغ و بی‌اشتهایی

 می تواند نشان از بیماری کلیوی باشد.

دامپزشک با آزمایش خون و ادرار و گاهی با سونوگرافی و عکاسی می تواند بیماری کلیوی را تشخیص دهد. برای جبران کمبود آب بدن گربه‌ها، حتما در ظروف تمیز آب بریزید و مقابل گربه‌ تان قرار دهید.

وجود کَک روی بدن گربه

کک‌ها حشرات بسیار ریزی هستند که بر روی بدن حیوانات قرار می‌ گیرند. این حشرات مانند نقاط سیاه ریزی هستند که نه تنها گربه ها بلکه بسیاری از حیوانات درگیر این حشرات روی بدنشان هستند. نشانه های زیر می تواند وجود کک روی بدن گربه باشد:

  • خارش بدن
  • لیس زدن بدن
  • قرمز شدن پوست
  • ریزش موی گربه
  • ملتهب شدن پوست گربه

وجود کک روی گربه شما کاملا عادی است و نیاز به نگرانی نیست. کک‌ها توانایی زنده ماندن به مدت 1 سال را بر روی پوست گربه‌ها دارند. کک سبب کم خونی گربه می‌شود و حتما برای درمان آن باید اقدام کنید. خوشبختانه داروهایی برای از بین بردن کک روی گربه شما وجود دارد و می توانید به راحتی از این حشرات مزاحم خلاص شوید.

سرطان

سرطان به دلیل رشد و تکثیر نامناسب و غلط سلول‌ها در بدن ایجاد می‌شود. چه بدن انسان باشد چه بدن جانوری دیگر، اگر سلول‌ها وظایف و تکثیر طبیعی خود را انجام ندهند، سرطان ایجاد می‌شود.

سرطان در گربه ها نیز شایع است. مخصوصا در گربه های پیر و مسن. سرطان غدد پستانی، سرطان سینه، سرطان سلول سنگفرشی، سرطلان لنفومی و … از سرطان های شایع درگربه ها هستند. درمان سرطان نیز با شیمی درمانی، دارو، جراحی و … صورت می‌گید.

مراجعه به دامپزشک

بیماری هایی که بیان کردیم، بیماری های شایع در گربه هاست. پیشگیری، چکاپ منظم گربه و مراقب‌های لازم قطعا سبب جلوگیری از بیماری می‌شوند. ولی اگر به هر دلیل گربه شما دچار یکی از بیماری‌ها شد در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه کنید.

دسته بندی آموزش گربه ها بلاگ سلامتی و بهداشت گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت