خرید بچه گربه پرشین چشم ابی| 4 نکته مهم درباره آن

بازدید: 2,197 بازدید
خرید بچه گربه پرشین چشم ابی

خرید بچه گربه پرشین چشم ابی

خرید بچه گربه پرشین چشم ابی
خرید بچه گربه پرشین چشم ابی

گربه پرشین یک حیوان خانگی جذاب و گران بها می باشد . در سرتاسر دنیا گربه پرشین را یک نژاد گربه ایرانی می دانند و بر اساس بررسی ها و نظر سنجی ها ، گربه پرشین دومین گربه محبوب در کل دنیا معرفی شده است

گربه پرشین سفید چشم آبی یا رنگ های دیگر از نژاد این گربه ، از جمله نژاد گربه هایی میباشد که تمدن و تاریخچه ای طولانی دارند؛ محبوبیت بیش از حد این گربه زیاد جای تعجب ندارد چرا که فرم بدنی و موهای بدن این گربه دوست داشتنی منحصر به فرد است ؛ تاریخچه اصلی و اولیه این گربه به بین النهرین ای که در آن زمان ها در دست ایرانیان بوده است برمیگردد به همین علت به این گربه پرشین می گویند.

اگر قصد خرید بچه گربه پرشین چشم آبی را دارید بهتر است بدانید که این گربه ها دارای انواع مختلفی می باشد که از لحاظ خصوصیات ظاهری بسیار به یکدیگر شبیه اند و فقط تفاوت هایی بسیار کوچک و ریزی بین انها وجود دارد.

برخی از ویژگی های ظاهری که باید در هنگام خرید بچه گربه پرشین چشم ابی به ان توجه کنید:

  1.   رنگ چشم : در این نژاد از گربه رنگ چشم و رنگ بدن انها با یکدیگر رابطه مستقیم دارند .
  2.   فیزیک بدنی : این گربه ها سرشان گرد و چشمان انها درشت است . گردنش کوتاه و دم آنها پر مو می باشد .
  3.   جثه : بیشتر گربه های دارای این نژاد دارای بدنی متوسط رو به بزرگ هستند که وزن آن در گربه های نر به تقریبا 5 کیلوگرم و در گربه های ماده تقریبا به 4 کیلوگرم می رسد.
  4.   طول عمر : طول عمر گربه های این نژاد با یکدیگر متفاوت است به طوری که شاید به 20 سال نیز در برخی از انواع این نژاد برسد و نکته ای که هنگام خرید بچه گربه پرشین چشم ابی بهتر است بدانید این است که طول عمر این نژاد گربه به شیوه نگهداری از انها بستگی دارد.
خرید بچه گربه پرشین چشم ابی
خرید بچه گربه پرشین چشم ابی

ویژگی های اخلاقی و رفتاری مهم و چشمگیر در هنگام خرید بچه گربه پرشین چشم ابی:

یک ویژگی اشکار و قابل توجه در گربه پرشین که از ذات سلطنتی و اصیلش نشات می گیرد، ویژگی ارام و کم سر و صدا بودنش است. این گربه از این که یه که بنشیند و اتفاقات اطرافش را نظاره کند لذت می برد. این گربه، گربه ای کم و سر و صدا است که صدایش بسیار نرم و دلنشین است.

بچه گربه پرشین با افراد خانواده و نزدیک بسیار خوش رفتار و صمیمی است اما در مقابل غریبه ها به طور معمول گارد دارد و زیاد با انها گرم نمی گیرد، این گربه ها عاشق استراحت کردن هستند و زیاد اهل بازیگوشی و سر و صدا نیستند و این ویژگی حتی در بچه گربه های این نژاد هم دیده می شود؛ پس اگر دنبال گربه های شیطون و بازیگوش هستید ، به سراغ این گربه نروید و به دنبال گربه های اسکاتبیش و بریتیش باشید .

بیماری های شایع که در هنگام خرید بچه گربه پرشین چشم ابی بهتر است بدانید:

همه نژاد های گربه مستعد بیماری هستند و گربه پرشین نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما بیمار شدن و یا نشدن گربه ها فقط به نحوه مراقبت کردن از انها مرتبط است، برخی از بیماری های شایع در این نژاد عبارتند از:

  1. بیماری تنفسی : این گربه ها به خاطر شکلی بینی خود دچار این بیماری می شوند .
  2. بیماری قلبی : در بین گربه پرشین ها بیماری قلبی ای شیوع دارد که این بیماری با مراجعه مستمر به دامپزشک قابل جلوگیری است .
  3. مشکلات چشمی: مشکلات چشمی در اکثر گربه ها شایع است اما در این گربه بیشتر دیده می شود.

چند نکته مراقبتی که بهتر است پیش از خرید بچه گربه پرشین چشم ابی بدانید:

اگر قصد خرید بچه گربه پرشین دارید بهتر است بدانید که این گربه به مراقبت های زیاد و سختی نیاز دارد و با رعایت چند نکته اسان و مهم که در نگهداری گربه پرشین بسیار مهم هستند می توانید از ابتلا گربه خود به بیماری های مختلف جلوگیری کنید؛ به دلیل مشکلات ارثی و ژنتیکی این نژاد در هنگام خرید بچه گربه پرشین چشم ابی حتما به پرورش دهنده مناسب مراجعه کنید.

این گربه به دلیل داشتن موهای بلند، باید مرتب موهایش اصلاح و برس کشیده شود، به دلیل مشکلات چشمی ای که ممکن است این گره به انها مبتلا شود، بهتر است چشم هایش را به طور منظم چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه ترشح غیر عادی به دامپزشک مراجعه کنید، غذای این گربه باید سرشار از پروتئین و همینطور به دلیل داشتن فرم خاص در پوزه خود باید دارای اندازه مناسب باشد پس در هنگام تهیه غذا برای گربه تان به این نکته توجه کنید.

خرید بچه گربه پرشین چشم ابی
خرید بچه گربه پرشین چشم ابی

 

خرید بچه گربه پرشین چشم ابی از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که تو سایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین چشم ابی ای که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن ، البته پتریزو گواهینامه (؟)  از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو هم داره که این باعث میشه با خیال راحت گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت