از بچگی تا بلوغ گربه ها

بازدید: 2,167 بازدید
در این مطلب می خواهیم از بچگی تا بلوغ گربه ها را مورد بررسی قرار دهیم متوسط وزن بچه گربه به هنگام تولد اندکی بیشتر از 100 گرم است و این مقدار یک سال بعد به 5 کیلوگرم می رسد. برای رسیدن به این وزن 50 برابری، تغذیه خوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مادرانی که به خوبی بچه هایشان را تغذیه نکرده باشند باعث می شوند تا آن ها در آینده، دیرتر راه رفتن، خزیدن و بالا رفتن را بیاموزند. تاثیرات سوءتغذیه می توانداز بچگی تا بلوغ گربه های متولد شده دیده شود. زمانی که گربه ها به سن بلوغ می رسند، نیازهای تغذیه در کنار میزان سطح فعالیت ها، اهمیت ویژه ای می یابد و بعدها وقتی گربه ها پیر می شوند دیگر نیاز چندانی به غذاهای موثر و کارآمد نخواهند داشت، اما باید ویتامین و مواد معدنی در رژیم غذایی آن ها اضافه شود.

در این مطلب می خواهیم از بچگی تا بلوغ گربه ها را مورد بررسی قرار دهیم متوسط وزن بچه گربه به هنگام تولد اندکی بیشتر از 100 گرم است و این مقدار یک سال بعد به 5 کیلوگرم می رسد. برای رسیدن به این وزن 50 برابری، تغذیه خوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مادرانی که به خوبی بچه هایشان را تغذیه نکرده باشند باعث می شوند تا آن ها در آینده، دیرتر راه رفتن، خزیدن و بالا رفتن را بیاموزند. تاثیرات سوءتغذیه می توانداز بچگی تا بلوغ گربه های متولد شده دیده شود.

زمانی که گربه ها به سن بلوغ می رسند، نیازهای تغذیه در کنار میزان سطح فعالیت ها، اهمیت ویژه ای می یابد و بعدها وقتی گربه ها پیر می شوند دیگر نیاز چندانی به غذاهای موثر و کارآمد نخواهند داشت، اما باید ویتامین و مواد معدنی در رژیم غذایی آن ها اضافه شود.

چه سنی؟ چه مرحله ای؟

گربه ها با توجه به اندازه کوچک آنها می توانند مدت طولانی شگفت انگیزی زندگی کنند. به طور کلی ، پستانداران کوچکتر عمر کوتاه تری دارند ، اما گربه ها کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال ، گرچه گربه ها کوچکتر از اکثر سگ ها هستند ، اما عموما عمر بیشتری دارند.از بچگی تا بلوغ گربه ها

همچنین ، آنها فقط کمی بزرگتر از خرگوش هستند ، اما باز هم عمر طولانی تری دارند. متوسط عمر یک گربه خانگی احتمالاً حدود 13 تا 14 سال است. با این حال ، اگرچه طول عمر آنها متفاوت است ، گربه هایی که از آنها مراقبت می شود معمولاً تا 15 سال یا بیشتر زنده می مانند ، برخی از آنها به 18 یا 20 سال می رسند و برخی از گربه های خارق العاده حتی از سن 25 یا 30 سالگی نیز می گذرند.

 

ارزیابی سن گربه از بچگی تا بلوغ گربه ها

گربه ها بدیهی است خیلی سریعتر از  افراد بالغ می شوند ، اما هنگامی که از نظر جسمی و رفتاری کاملاً رشد می کنند – از حدود 3 سالگی – تا سالها ظاهر بیرونی آنها تغییر چندانی نمی کند. معمولاً هنوز بسیار جوان به نظر می رسند و در واقع تشخیص سن یک گربه بالغ بسیار دشوار است.

با وجود ظاهر بیرونی جوان ، گربه پیرتر می شود. درک نحوه مدیریت زندگی ، سلامتی و رفتار گربه ها بسیار ساده تر است اگر بتوانیم سن آنها را با سالهای انسانی خود معادل کنیم. اغلب گفته می شود که برای به دست آوردن سن مقایسه ای انسان ، باید سن گربه را در 7 برابر کنیم.

با این حال ، این بسیار خام است و تعدادی از جنبه های بلوغ و سن گربه ها را در نظر نمی گیرد. یک روش بسیار مناسب تر این است که پایان سال اول زندگی گربه را معادل 15 سال انسانی ، پایان سال دوم تقریباً معادل یک فرد 24 ساله و پس از آن هر یک را در نظر بگیریم. سال زندگی یک گربه برابر با تقریباً 4 سال انسانی است.

از نمودار (که در زیر آورده ایم) می توان برای تعیین تقریباً سن گربه شما از نظر انسانی استفاده کرد. لازم به یادآوری است که این فقط یک تخمین است هرچند که هر گربه ، درست مانند هر انسان ، فردی است و میزان بلوغ و پیری متفاوت است.

همانطور که در نمودار مشاهده خواهید کرد ، ما همچنین شش مرحله مختلف زندگی برای گربه ها را تشخیص می دهیم. اینها بر اساس درک چگونگی بالغ شدن و پیر شدن گربه ها از نظر جسمی و رفتاری است و به ما اجازه می دهد پیش بینی کنیم چه زمانی تغییرات خاصی از نظر جسمی و روحی رخ می دهد.

مرحله زندگی از بچگی تا بلوغ گربه ها خود را در زیر انتخاب کنید تا در مورد گربه خود و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه که باید دریافت کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چهار مرحله زندگی یک گربه

بچه گربه ها (تولد تا 1 سال)

بچه گربه ها قدرت بازی بسیار بالایی دارند. اکنون بهترین زمان برای معرفی تدریجی مثبت افراد و سایر حیوانات خانگی است. همچنین زمان مناسبی است که گربه شما با اصلاح ناخن ، مسواک زدن دندان و کت ، حامل گربه خود و انتقال به دامپزشکی راحت شود.


بالغ (1 سال – 6 سال)

پرخاشگری بین گربه ها ممکن است در این مرحله از زندگی همراه با بلوغ جنسی ایجاد شود. حتماً از بازی مناسب با گربه خود استفاده کنید.

بزرگسال (7 – 10 سال)

فعالیت بازی کاهش می یابد و احتمال افزایش وزن گربه شما بیشتر می شود. بسیاری از مردم تصور می کنند که گربه آنها جوان و سالم است ، اما بسیاری از آنها تنها در یک سال گربه که معادل چهار سال انسان است ، تغییر می کند. گربه شما از چکاپ های منظم برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از بیماری ها یا بیماری ها سود می برد.

گربه های مسن (بالای 10 سال)

معادل انسانی در ابتدای این مرحله زندگی حدود 60 سال است. گربه های مسن ممکن است تغییرات رفتاری را نشان دهند (به عنوان مثال ، صدا ، تغییر در استفاده از سطل زباله ، بالا و پایین رفتن از پله ها به آسانی).

گربه های مسن باید حداقل هر شش ماه یکبار به دامپزشک مراجعه کنند زیرا ممکن است در یک سال اتفاقات زیادی بیفتد و دامپزشک شما می تواند موارد را زودتر از موعد قبل از درمان پیشرفته تر یا پرهزینه تر برای درمان تشخیص دهد.

از بچگی تا بلوغ گربه ها

دسته بندی نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت