10 نکته تعیین کننده قیمت گربه بریتیش

بازدید: 2,076 بازدید
قیمت گربه بریتیش

قیمت گربه بریتیش؛ یکی از پر طرفدار ترین نژاد های گربه

قیمت گربه بریتیش
قیمت گربه بریتیش

خرید و نگهداری از بچه گربه برای کسانی که در آپارتمان زندگی می ‌کنند و توانایی نگهداری از سگ را ندارند، یکی از بهترین گزینه ها محسوب می‌شود. گربه ها توانایی تنها ماندن در خانه تا چندین ساعت را دارند پس شما می‌توانید به راحتی بیرون بروید. گربه های بالغ و بچه گربه ها برای آنها ماندن نیاز به غذا و آب کافی، خاک مناسب برای دستشویی و جایی راحت برای استراحت دارند.

بچه گربه ها نسبت به گربه های بالغ شیطنت و جنب و جوش بیشتری دارند اما با بالغ تر شدن آرام تر می‌شوند و گربه بریتیش برخلاف برخی از نژادهای گربه هر چه بالغ تر شود، مستقل تر میشود و ترجیح می‌دهد تا یک جا بشیند و شما تنها اورا نوازش کنید.

در کنار تحرک بیشتر؛بچه گربه ها نسبت به گربه های بالغ به استراحت بیشتری نیاز دارند پس در نتیجه در طول روز بیشتر می ‌خوابند و از این جهت تنها گذاشتن آنها مشکل زا نیست.

اما باید به این موضوع توجه کرد که اکثریت نژاد گربه ها برای تنها ماندن نیاز به اسباب بازی دارند تا حوصله شان سر نرود اما گربه بریتیش به دلیل شخصیت آرامشان در تنهایی جایی را به هم نمی ریزد و یک گوشه لم می‌ دهد و استراحت می‌کند.

در ادامه به معرف ویژگی های برتر گربه بریتیش میپردازیم که این ویژگی ها باعث تعیین قیمت گربه بریتیش میشوند:

تاریخچه و رد پای اجداد گربه های بریتیش را میتوان در روم باستان پیدا کرد، اولین گربه های بریتیش، برای شکار موش ها و کار کردن پرورش داده می ‌شدند و سپس در میانه قرن نوزدهم، یه دلیل محبوب شدن سایر نژادهای گربه، مخصوصا گربه های پرشین و دیگر نژادهای موبلند، محبوبیت گربه بریتیش کم و تقریباً ناپدید شده بود.

اما، به دلیل پرورش های اختصاصی این نژاد دوباره در سال 1870 طرفداران زیادی را پیدا کرد و دوباره به خانه های  مردم به عنوان یک گربه خانگی  زیبا و پر از شور و نشاط راه پیدا کرد و طی این مورد قیمت گربه بریتیش روز به روز افزایش پیدا کرد.

کمی بعد، در سال 1874، یک گربه بریتیش شورت هیر به نام برینبوبو پادشاه کوچک برنده جایزه بزرگ شورای ثبت نژادهای گربه‌ها شد، برخی بر این باورند که بریتیش شورت‌های امروزی که ما در خانه از آنها نگهداری میکنیم از نظر ژنتیکی به این قهرمان کوچک برمی‌ گردند.

قیمت گربه بریتیش
قیمت گربه بریتیش

شخصیت و خلق و خوی گربه های بریتیش:

گربه‌های بریتیش شورت هیر که یکی از محبوب ‌ترین نژادها به شمار می روند به ذات مهربان، شخصیت آرام و ارتباط قوی‌ ای که آنها با  صاحب خود برقرار میکنند شناخته می شوند، بریتیش شورت هیر مانند تمامی نژاد های دیگر  گربه‌ها به صورت ذاتی مستقل است اما این نژاد به خصوص به دلیل شخصیت مهربان، وفادار و دوست ‌داشتنی خود شناخته شده است و همین باعث شده که قیمت گربه بریتیش نسبت به قبل کمی بالاتر برود.

شخصیت خوش خلق و خو، بسیار وفادار و البته بازیگوش و کنجکاو گربه های بریتیش شورت هیر باعث شده که این گربه زیبا همراهی خوب برای افراد تنها و خانواده‌های دارای فرزند، به شمار بیاید و حتی همدم خوبی برای افراد سالمند در خانه سالمندان و یا در خانه خودشان بادش.

میزان ریزش مو گربه بریتیش:

موهای گربه بریتیش شورت هیر کوتاه، پرپشت و نرم و مخملی است که برای اینکه مرتب و صاف بماند باید به صورت منظم آن‌ها را شانه بزنید. بریتیش درست مانند سایر نژاد های گربه در فصل پاییز و بهار، ریزش موی متوسطی دارند. این نژاد خاص دو لایه پوشش دارد و پوشش زیرین او معمولاً بیشتر از پوشش رویی می‌ ریزد. نیاز رسیدگی به گربه های نژاد بریتیش و نگهداری از آن نسبت به دیگر نژادها کمتر است

طول عمر گربه های بریتیش و راه بیشتر کردن طول عمر آن:

این نژاد نسبتاً نژاد مقاومی است که میانگین طول عمر او حدود 15 سال است. اما بعضی از گربه ‌های بریتیش هم بوده‌اند که 20 سال عمر کرده‌اند. حتماً به آن‌ها ورزش و تحرک زیادی بدهید، غذای خوب در اختیار آن‌ها بگذارید و مرتب آن‌ها را به دامپزشکی ببرید تا گربه شما از عمر طولانی تری بهره مند شود.

قیمت گربه بریتیش
قیمت گربه بریتیش

عوامل موثر در سلامت گربه بریتیش:

در بین گربه‌ها هیچ نژادی وجود ندارد که هیچ مشکل سلامتی نداشته باشد و کاملاً سالم باشد. با اینکه گربه های بریتیش، به طور کلی از وضعیت سلامتی بهتری، برخوردارند اما باز هم مشکلات ژنتیکی دارند.

گربه های بریتیش، به دلیل تحرک نسبتا کم، مستعد چاقی هستند که می‌تواند باعث بروز دیابت در آنها شود پس در نتیجه باید مراقب سلامت وزنی گربه تان باشید.

همچنین این را هم در نظر داشته باشید که مشکلات و بیماری هایی مانند بیماری‌های لثه و التهاب لثه در گربه‌های بریتیش، بیشتر مشاهده می شود،پس حتما قرمزی لثه‌ها و بوی بد دهان گربه‌یتان را بررسی کنید..

قیمت گربه بریتیش چگونه تعیین میشود؟

قیمت گربه بریتیش تقریبا از 3 میلیون تومان شروع و میانگین قیمتی آنها 12 میلیون تومان است، که این قیمت با توجه به اصالت گربه متغیر است، برای دریافت اطلاعات درباره قیمت گربه بیریتش و بچه گربه بیریتش از پرورش دهنده معتبر و داراری مجوز با شماره های درون این سایت تماس حاصل فرمایید.

قبل از خرید گربه بریتیش باید به چه نکاتی توجه کرد تا بتوان قیمت گربه بریتیش را تعیین کرد؟

  1. رنگ چشم های گربه بریتیش باید شفاف و زمینه آن طلایی یا مسی باشد اما گربه های بریتیش سفید باید رنگ چشم هایشان آبی یا طلایی باشد.
  2. سایز گوش های گربه باید تقریبا پهن باشد.
  3. گربه های بریتیش در مقایسه با سایر نژاد های گربه، دیرتر بالغ می ‌شوند و پنج سال طول می‌کشد تا بریتیش شورت هیر به وزن و اندازه کامل خود برسد.
  4. در نژاد گربه بریتیش ، نر ها بزرگتر از ماده ها هستند به همین دلیل قیمت گربه بریتیش نر و ماده متفاوت است
  5. میانگین وزن گربه بریتیش نر 4 تا 8 کیلوگرم و میانگین وزن ماده ها 3 تا تقریبا 6 کیلو گرم است.
  6. قد گربه بریتیش شورت هیر بالغ از پاها تا شانه‌ها 35.5 سانتی ‌متر است.
  7. مانند بسیاری از نژاد های گربه، در گربه های بریتیش نیز، نرها غبغب برجسته ای دارند که آنها را از ماده ها متمایز می ‌کند.
  8. متداول ترین و شناخته شده ترین رنگ در میان این نژاد، آبی خاکستری یا همان بریتیش بلو است.
  9. گربه های بریتیش مو کوتاه یا همان شورت هیر ها شیرین و دوست داشتنی هستند و مو های ضخیم و کوتاهی دارند که در زمستان بلندتر و ضخیم تر هم می‌شود و همین ویژگی است که آنها را شبیه به خرس های عروسکی می ‌کند، بدن این مدل از گربه های بریتیش کوچک اما قدرتمند است و سینه های پهن، چنگال های گرد، پاهای قوی و دمی ضخیم با نوک گرد دارند.

گربه های بریتیش رنگ های متنوعی دارند و قیمت گربه بریتیش شورت هیر برای خرید معمولا بستگی به انتخاب رنگ آنها دارد که در این مقاله به 10 مورد از رنگ های این نژاد گربه اشاره میکنیم:

  1.  رنگ سفید
  2. مشکی
  3. شکلاتی
  4. قرمز
  5. آبی
  6. یاسی
  7. خامه ای
  8. دارچینی
  9. حنایی
  10. تورتی سیاه
  11. مینی شکلاتی
  12. توری آبی
  13. خاکستری یاسی بنفش
  14. خاکستری مایل به زرد
  15. دودی
  16. نقره ای یا طلایی سایه دار
  17. نوار های نقره ای یا طلایی
  18. طلایی کلاسیک نقره ای یا طلایی
  19. ماهی خال خالی
  20. ببری نقره ای یا طلایی
  21. خالدار
  22. خالدار نقره ای یا طلایی
  23. نقطه رنگ
  24. راه راه خال دار نقره ای
  25. کلاسیک قرمز
  26. سفید چشم نارنجی تورتوایس شل 

قیمت گربه بریتیش

از کدام پرورش دهنده میتوان گربه بریتیش را در سنین کم  خریداری کرد تا به طور کامل به ما عادت کند و همچینن قیمت گربه بریتیش را کاملا مناسب بگوید؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های اسکاتیش که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت