نکات قبل از خرید و به سرپرستی گرفتن گربه

بازدید: 1,954 بازدید
خرید و به سرپرستی گرفتن گربه یکی از هیجان انگیز ترین کارا میتونه باشه، چون شما بین یه عالمه بچه گربه خوشگل و خوش رنگ و شیزون مجبورید فقط یکی رو انتخاب کنید. البته وقتی که قصد دارید گربه بخرید قبلش باید یه سری اطلاعات درباره گربتون به دست بیارید که این اطلاعات از طریق سوال پرسیدن از فروشنده و پرورش دهنده به دست میاد. ما برای اینکه کارتون راحت تر بشه و سوالات اصلی از ذهنتون بخاطر هیجان زیاد پاک نشه یه لیست کامل رو براتون آماده کردیم تا هم کار شما آسون تر بشه هم اینکه از سالم بودن گربتون خیالتون راحت بشه. اگه بچه گربه ای که میخرید مریض باشه و بعدا این موضوع بفهمید و از دستش بدید میتونه تاثیر خیلی بدی رو روی روحیتون بذاره. پس برای پرسیدن این سوالا خیلی دقت کنید.

خرید و به سرپرستی گرفتن گربه یکی از هیجان انگیز ترین کارا میتونه باشه، چون شما بین یه عالمه بچه گربه خوشگل و خوش رنگ و شیزون مجبورید فقط یکی رو انتخاب کنید. البته وقتی که قصد دارید گربه بخرید قبلش باید یه سری اطلاعات درباره گربتون به دست بیارید که این اطلاعات از طریق سوال پرسیدن از فروشنده و پرورش دهنده به دست میاد.

ما برای اینکه کارتون راحت تر بشه و سوالات اصلی از ذهنتون بخاطر هیجان زیاد پاک نشه یه لیست کامل رو براتون آماده کردیم تا هم کار شما آسون تر بشه هم اینکه از سالم بودن گربتون خیالتون راحت بشه.

اگه بچه گربه ای که میخرید مریض باشه و بعدا این موضوع بفهمید و از دستش بدید میتونه تاثیر خیلی بدی رو روی روحیتون بذاره. پس برای پرسیدن این سوالات خیلی دقت کنید.

خرید و به سرپرستی گرفتن گربه

چک لیست سوالاتی که هنگام خرید و به سرپرستی گرفتن گربه باید بپرسیم:

شرایط ایده آل این است که جواب تمامی سوال های زیر بله باشد اگر جواب حتی یک سوال خیر بود؛ بهتر است بیشتر درباره خرید آن بچه گربه فکر کنید:

  1. آیا مادر بچه گربه سالم است و بیماری ای ندارد که ممکن باشد به فرزندش انتقال داده باشد؟
  2. آیا بچه گربه 8 هفته اش شده است؟ (بچه گربه تا سن 8 هفتگی باید کنار مادر خود باشد و نباید آن ها را از هم جدا کرد، که پتریزو روی این موضوع بسیار حساس است)
  3. آیا بچه گربه سرحال و شاداب به نظر می رسد؟ و به شما علاقه نشان می دهد؟
  4. آیا بچه گربه مهربان و بدون استرس به نظر می رسد؟ (اگر بچه گربه مضطرب باشد و یا به شما هیس کند، این موضوع را بررسی بیشتری کنید که آیا جزء ویژگی های رفتاری اش است یا فقط در آن لحظه دچار تشویش شده است.)
  5. آیا او تمام واکسن های متناسب با سنتش را دریافت کرده است؟
  6. آیا به درستی می تواند بایستد و راه برود؟
  7. آیا چشمانش بدون آلودگی و ترشح است؟
  8. آیا گوش ها و بینی اش بدون آلودگی و ترشح غیرمعمول است؟ (معمولاً بینی گربه ها کمی مرطوب است، منظور ما ترشحات غیرمعمول است.)
  9. آیا موهایش درخشان و تمیز است؟ آیا بچه گربه قادر به تمیز کردن خودشت است؟
  10. آیا نفس کشیدنش عاری از هرگونه علائمی همچون: خس خس و گرفتگی است؟
  11. آیا به درستی می تواند راه برود و بدنش عاری از هرگونه التهاب است؟

در صورتی که قصد دارید بچه گربه ای از نژاد خالص مثل پرشین بیاورید، بهتر است قبلش مطمئن شوید که او مشکلات ژنتیکی مادرزادی ندارد و این از طریق مراجعه به دامپزشک مشخص می شود پس او را پیش دامپزشک مورد اعتماد خود ببرید.( البته همه بچه گربه های پتریزو تحت نظر دامپزشک به دنیا میان و واکسناشونو میگیرن)

نکته ی احتیاطی: به سرپرستی گرفتن بچه گربه برای خانواده هایی که کودک زیر 6 سال دارند، انتخاب مناسبی محسوب نمی شود. چرا که فرزند انسان آن قدر به حرکات و رفتارش آگاه نشده و ممکن است هنگام بازی با بچه گربه به او آسیبی بزند و یا ناخواسته با فشار بیش از حد به او آسیب های جدی وارد کند.

خرید و به سرپرستی گرفتن گربه

چک لیست سوالاتی که هنگام خرید و به سرپرستی گرفتن گربه ی بالغ باید بپرسید:

شرایط ایده آل این است که جواب تمامی سوال های زیر بله باشد اگر جواب حتی یک سوال خیر بود، مانند به سرپرستی گرفتن بچه گربه بهتر است کمی بیشتر درباره خرید و به سرپرستی گرفتن گربه فکر کنید:

1- آیا می توانید با سرپرست قبلی او در ارتباط باشید و سوالات لازم را بپرسید؟

2- آیا میتوانید متوجه شوید که به چه علت این گربه را برای واگذاری و یا فروش گذاشته اند؟

3- آیا گربه به دلیلی غیر از مشکل رفتاری خاصی مانند: خرابکاری های بیش از اندازه انتخاب شده که واگذار شود؟ (البته اگر جواب این سوال خیر باشد هم موضوع مهمی نخواهد بود. چرا که بیشتر عادات بد گربه با عشق و رفتار مناسب شما درست خواهد شد.)

4- آیا می توانید از ظرف خاکش به درستی استفاده کند؟

5- آیا گربه رفتاری دوستانه دارد و به شما علاقه نشان می دهد؟

6- اگر قرار است گربه با کودک انسان در یک خانه زندگی کند، آیا تا به حال تجربه ی برخورد با کودک را داشته است؟ ( این مورد هم موضوعی است که قابل آموزش است و اگر جواب آن خیر بود، جای نگرانی وجود ندارد.)

7- اگر قرار است با گربه یا سگ جدیدی در خانه زندگی کند، آیا تا به حال با آن ها بوده و تجربه ی زندگی اشتراکی را دارد؟ (این مورد هم موضوعی است که قابل آموزش است و اگر جواب آن خیر بود، جای نگرانی وجود ندارد و تنها با آموزش های اصولی میتوانید این رفتار را در او تقویت کنید.)

8- آیا سابقه ی پزشکی گربه برای شما قابل دسترسی است؟ آیا مراقبت های لازم پزشکی مانند: واکسن های ضروری را دریافت کرده است؟

9- آیا می تواند روی پاهایش بایستد و درست راه برود؟

1- آیا چشمانش بدون آلودگی و ترشح است؟

2- آیا گوش ها و بینی اش بدون آلودگی و ترشح غیرمعمول است؟ (معمولاً بینی گربه ها کمی مرطوب است، منظور ما ترشحات غیرمعمول است.)

3- آیا موهایش درخشان و تمیز است؟ آیا گربه قادر به تمیز کردن خودش است؟

4- آیا نقس کشیدنش عاری از هرگونه علائمی همچون: خس خس و گرفتگی است؟

5- آیا به درستی می تواند راه برود و بدنش عاری از هرگونه التهاب است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت