غذای تشویقی گربه

بازدید: 1,638 بازدید
غذای تشویقی گربه، شاید به عنوان صاحب گربه فکر کنید که غذای گربه اصلی ترین و مهمترین نقش رو برای گربه داره ولی اگه از اهمیت بالای تشویقی گربه، برای گربه های درحال آموزش  و تربیت و حتی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن گربه با خبر بشید میفهمید که تقریبا فکر اشتباهی داشتید. غذای تشویقی گربه رو معمولا به اسنک گربه یا جایزه گربه هم صدا میکنن و این غذاها تیکه های کوچیکی هستن و شکل های مختلفی دارن که از نظر طعم و بو برای گربه خیلی جذابن و همه گربه ها عاشقش تشویقی ها میشن. البته اشتباه نکنید! این تشویقی یا اسنک ها جایگزین اصلی غذا نیستن و به عنوان میان وعده و با هدفای مختلفی مثل آموزش و تربیت گربه میتونید به گربتون بدید.

همه چیز راجب خرید تشویقی گربه و بهترین برند های آن

غذای تشویقی گربه، شاید به عنوان صاحب گربه فکر کنید که غذای گربه اصلی ترین و مهمترین نقش رو برای گربه داره ولی اگه از اهمیت بالای تشویقی گربه، برای گربه های درحال آموزش  و تربیت و حتی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن گربه با خبر بشید میفهمید که تقریبا فکر اشتباهی داشتید.

غذای تشویقی گربه رو معمولا به اسنک گربه یا جایزه گربه هم صدا میکنن و این غذاها تیکه های کوچیکی هستن و شکل های مختلفی دارن که از نظر طعم و بو برای گربه خیلی جذابن و همه گربه ها عاشقش تشویقی ها میشن. البته اشتباه نکنید! این تشویقی یا اسنک ها جایگزین اصلی غذا نیستن و به عنوان میان وعده و با هدفای مختلفی مثل آموزش و تربیت گربه میتونید به گربتون بدید.

بعضی از دلایلی که میتونید به گربتون تشویقی بدید شامل:

خوشحال کردن گربه، تشویق گربه بعد از انجام دادن یه کار خوب مثل دستشویی کردن تو ظرف مخصوصش، وقتی داره باهاتون باز میکنه و فعالیتش زیاده برای تشویق کردنش به فعالیت، سلامت نگهداشتن دهان و دندون گربه، کمتر شدن استرس برای گربه هایی که با شرایط جدیدی مثل عوض کردن خونه روبرو میشن، آموزش و تربیت گربه، تامین کردن ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن گربه، درست کردن یه رابطه عاطفی و عمیق تر بین شما و گربه خوشگلتون.

حتما خیلی جاها شندید که میگن سگا تربیت پذیرن و گربه ها نه و نگهداری از گربه سخته. این یه تصور کاملا اشتباهه و گربه ها هم درست مثل سگ ها تربیت پذیرن و با روش های درست میتونید واکنش نشون دادن به اسمش، راه رفتن با قلاده، فرمان بیا، فرمان بشین، فرمان گاز نگرفتن و چنگ نزدن و خیلی چیزای دیگه رو بهشون یاد بدید. چیزی که میتونه تو یاد دادن این کارا بهتون کمک کنه تشویقیه!

درست مثل آموزش دادن به سگ ها. گربه ها موجودات شکمو و عاشق گوشتن و اگه قرار باشه با انجام دادن یه کار غذای مورد علاقشون رو بگیرن حتما اون کارو انجام میدن. چیزی که برای خرید غذای تشویقی گربه باید بهش توجه ویژه کنید سن، جنسیت، وزن و شرایط جسمانی گربتونه برای همین بهتره که وقتی برای واکسن و چکاپ اولیه گربتون رو پیش دامپزشک میبرید راجب تشویقی هم ازش بپرسید. مطمئن باشید بر اساس شرایط گربتون بهترین نوع رو بهتون معرفی میکنه.

نکات تشویقی دادن به گربه ها:

بعضی از گربه ها چاقن و وزن بالایی دارن برای همین نباید از تشویقی هایی که پروتئین و کربوهیدرات بالایی دارن به گربتون بدید.

بعضی از غذای تشویقی گربه هستن که گربتون با جویدنش میتونه جرم ها و پلاک های روی دندون گربتون رو از بین ببره.

بعضی از غذای تشویقی گربه هم هستن که ویتامین و مواد معدنی دارن و اگه گربتون از این نظر کمبود داره بهترین تشویقی براش محسوب میشه.

یه مدل از تشویقی ها هم هستن که با اینکه چیز خاصی ندارن ولی بخاطر اینکه خوشمزن گربه ها دوستشون دارن.

باید کاملا حواستون باشه که زیاد به گربتون تشویقی ندید چون باعث چاقی و اضافه وزن میشه.

گربه ها؛ این موجودات چهارپا به هرچیزی که میخوان میرسن و خیلی راحت و سریع میتونن شمارو مجبور کنن بهشون تشویقی بدید. برای همین باید خیلی حواستون باشه و دربرابر اداهاشون مقاومت نشون بدید.

دانشمندا میگن فقط 10 درصد از نیاز روزانه گربه ها باید از طریق تشویقی ها تامین بشه.

بهترین زمان برای دادن غذای تشویقی گربه وقتی که میخواید بهش آموزش بدید درست بین وعده غذای اصلیه. درست زمانی که نه خیلی سیرن و نه خیلی گرسنه.

چون نوع تشویقی برای یک گربه چاق با یک گربه لاغر متفاوته، تشویقی یک گربه که دچار کمبود ویتامین و یا سوء تغذیه هست با یک گربه که خوب تغذیه میشه، فرق میکنه.

هیچوقت، وقتی که گربتون داره یه کار بدی رو انجام میده که شما دوست ندارید به اون تشویقی ندید تا از اون دست برداره. اینجور مواقع فقط باید بهش توجهی کنید. دادن تشویقی این موقع درست مثل اینه که دارید به اون میگید آفرین کارت خیلی خبه پس اینم جایزه توئه.

پر طرفدار ترین نوع تشویقی های گربه:

اینجا چند تا از پر طرفدار ترین نوع غذای تشویقی گربه رو به شما معرفی میکنیم که میتونید خیلی راحت از فروشگاه اینترنتی پتریزو هر کدوم که دوست داشتد رو بخرید و گربه خوشگلتون رو، خوشحال کنید:

  • تشویقی گربه نوبی( ساخت آلمان)
  • تشویقی کچت( ساخت آلمان)
  • تشویقی یا بستنی گربه وینستون( ساخت آلمان)
  • تشویقی طبیعی گربه سویل پت( ساخت ایران)
  • مالت گربه دین بستس( ساخت آلمان)
  • تشویقی گربه ونپی

 

دسته بندی آموزش گربه ها ارایشگاه حیوانات ارایشگاه گربه بلاگ نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت