بهترین ظرف غذا گربه

بازدید: 2,149 بازدید
بهترین ظرف غذا گربه، از بین وسایلی که باید برای گربتون بخرید ظرف آب و غذا تو اولیت اول قرار میگیرن و قبل از اوردن گربه به خونه باید ظرف آب و غذاشو بخرید و کامل بشورید و ضد عفونی کنید و جای درستی رو براش انتخاب کنید و بعد از اون میتونید گربه ای رو به  سرپرستی بگیرید و بیارید خونتون. ظرف غذاهای مختلفی با رنگ و جنس های مختلف تو بازار و پت شاپ ها برای گربه ها وجود دارن که البته همشون مناسب گربه نیستن پس صرفا برای اینکه ظاهر قشنگی داره الکی هزینه نکنید و ظرفی رو بخرید که گربتون موقع غذا و آب خوردن تو اون راحت باشه.

انتخاب بهترین ظرف غذا گربه های خونگی

بهترین ظرف غذا گربه، از بین وسایلی که باید برای گربتون بخرید ظرف آب و غذا تو اولیت اول قرار میگیرن و قبل از اوردن گربه به خونه باید ظرف آب و غذاشو بخرید و کامل بشورید و ضد عفونی کنید و جای درستی رو براش انتخاب کنید. و بعد از اون میتونید گربه ای رو به  سرپرستی بگیرید و بیارید خونتون.

ظرف غذاهای مختلفی با رنگ و جنس های مختلف تو بازار و پت شاپ ها برای گربه ها وجود دارن که البته همشون مناسب گربه نیستن پس صرفا برای اینکه ظاهر قشنگی داره الکی هزینه نکنید و ظرفی رو بخرید که گربتون موقع غذا و آب خوردن تو اون راحت باشه.

خرید ظرف غذای و آب گربه چند تا نکته داره:

  • بهتر از اینکه ظرف رو گود و عمیق بخرید بهتره پهن و عریض باشه
  • بهتره ظرف غذا به اندازه یک تا دو پیمونه یعنی اندازه مقدار غذایی که به گربتون میدید جا داشته باشه و زیاد کوچیک نباشه.
  • دیواره ظرف بهتره شیبدار باشه تا غذا کناره های ظرف جمع نشه و خوردنش برای گربه سخت نشه.
  • زیر ظرف بهتره تمرکز داشته باهش یا از ظرفایی استفاده کنید که سنگینن و لیز نمیخورن.
  • نژادی مثل پرشین که پوزه تخت و مسطحی داره باید ظرف غذاش هم کمی ارتفاع داشته باشه و گوشه های ظرف هم حالت شیبدار باشن.
  • بهتره ظرف غذا و آب گربتون رو یه جایی بذارید که کم تردد باشه و صدای شما و مهموناتون باعث اذیت شدن گربه نشه
  • با بهترین ظرف غذاهم ممکنه یه وقتایی گربتون موقع غذا خوردن غذا رو اطراف پخش کنه پس بهتره از زیر بشقابی های مخصوص استفاده کنید.

انواع بهترین ظرف غذا گربه:

رایج ترین نوع ظرف غذاهای گربه سرامیکی، پلاستکی و استیله. ما تو این مقاله سعی میکنیم بهترین ظرف غذارو بهتون معرفی کنیم تا موقع خریدن به مشکل بر نخورید پس بریم سراغ ادامه مطلب.

اولین نوع ظرف غذا پلاستیکیه که هم در دسترسه و هم قیمت پایینی داره و ارزونه. ظرف غذاهای پلاستکی گربه تو تمام پت شاپ های آنلاین و حضوری وجود دارن که البته مشکلاتی دارن و بدون عیب نیستن مثلا بعضی گربه ها به ظرف های پلاستیکی حساسیت دارن و بعد از یه مدت غذا خوردن تو اونا دچار مشکلات پوستی تو ناحیه چونشون میشن. مسئله بعدی راجب ظرف غذاهای پلاستیکی گربه ها اینه که بعد از یه مدت استفاده روی اونا بریدگی و خراش هایی ایجاد میشه که باکتری و میکروب اونجا جمع میشه و از نظر بهداشتی زیاد قابل قبول نیستن مگر اینکه مدام این ظرفارو عوض کنید.

یه مدل از ظرف غذاهای پلاستیکی گربه، مدل دو قلوئه که هر دوتا ظرف آب و غذا بهم چسبیدن وخوبیش اینه که ظرف آب قابلیت چسبوندن بطری آب رو داره و میتونید مطمئن باشید وقت خونه نیستید گربتون آب تازه میخوره. زیر این ظرفا معمولا ترمز لاستیکی وصل شده که از لیز خوردن ظرف جلوگیری میکنه. و درست مثل ظرف های پلاستیکی رنگبندی های مختلف داره.

مقاوم ترین نوع ظرف غذای گربه ها نوع استیله که هم برای غذای خشک و هم برای غذای تر و حتی غذای خونگی بهترین انتخابه. این ظرف ها مقاوم و با دوامن و مشکلی برای گربه شما ایجاد نمیکنن؛ حتی میتونید این ظرف ها رو تو ماشین ظرفشویی هم بذارید. اگه دنبال ظرف غذایی هستید که مدت طولانی عمر کنه قطعا ظرف استیل بهترین انتخاب شماست. البته نوع دو قلو ظرف غذای استیل هم هست که روی پایه های استیل یا چوبی قرار میگیره و حرکت نمیکنه.

یه نوع دیگه از ظرف های غذای مخصوص گربه ها سرامیکیه؛ این ظرف ها خیلی خوشگلن و با دوامن و بخاطر سنگینیشون گربه نمیتونه تکونشون بده و محتویات داخلشو بریزه. این نوع از ظرف میتونه مثل ظرف استیل یا در کنار ظرف استیل برای گربه استفاده بشه. با اینکه احتمال شکستن این نوع ظرف غذا هست ولی بخاطر زیبایی که دارن صاحبای پت ترجیح میدن ظرف سرامیکی بخرن.

ظرف غذاهای اتوماتیکی هم تو بازار هستن که شما میتونید زمان مشخصی رو بهش بدید و خودش غذای تازه برای گربتون میریزه. با این ظرفا نیازی نیست که صبای زود با چنگ زدن و صداهای گربتون از خواب بیدار بشید.

ظرف های آبی هم هستن که فواره دارن و گربهاتون با شنیدن صدای اون و یا حرکن جالب آب برای خوردن آب تشویق میشه و اینجوری آب بدنشون هم تامین میشه و کمتر نگرانی مشکلات گجوارشی رو براش دارید. توجه داشته باشید که گربه ها روی آب تازه خیلی حساسن و اگه از بو یا مزه آب خوششون نیاد و حس کنن تمیز نیست دیگه سمت آب نمیرن و آب نمیخورن.

 

دسته بندی آموزش گربه ها بلاگ تغذیه و رژیم غذایی گربه ها سلامتی و بهداشت گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت