بهترین مکان خرید بچه گربه کجاست؟

بازدید: 1,806 بازدید

 

  1. فروشگاه هایی که حیوانات خانگی را به فروش می رسانند:

مزایای خرید از این فروشگاه ها:

هیچ مزیتی ندارند.

معایب خرید از این فروشگاه ها:

گربه ها و سایر حیواناتی که در این مدل فروشگاه ها به فروش می رسند، اغلب در شرایط نامعلومی رشد کرده اند و معمولاً اجتماعی نیستند و از نظر سلامتی نیز در وضعیت خوبی قرار ندارند.

نکته ی دیگر آن است که اغلب با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند. به همین دلیل است که حامیان حیوانات به مقابله با افراد و ارگان هایی که از حیوانات برای نفع شخصی پرورش غیر اصولی و بدون توجه به شرایط جسمی آنها می کنند، می پردازند.

حامیان حیوانات می گویند اگر از این افراد حیوانی خریداری نشود، آنها مجبور خواهند شد که این کار را متوقف کنند و دیگر حیوانات در شرایط سخت این چنینی قرار نمی گیرند و بیماری های مختلف به سراغ آنها نمی آید. اگر در نهایت تصمیم گرفتید که از مراکز و فروشگاه ها گربه ای را خریداری کنید، حتماً او را پیش دامپزشک ببرید تا وضعیت سلامتی او را به طور دقیق بررسی کند.

بعضی از فروشگاه های حیوانات بخشی در سایت اینترنتی خود دارند که مرتبط با گربه ها و سگ های بی سرپرست است و یا مراکز حمایتی نیز همکاری مستقیمی دارند؛ این بخش از سایت موقعیت مناسبی را برای افرادی که از دیدن حیوانات بی سرپرست در این مراکز ناراحت می شوند، فراهم می کند که بدون احساس ناخوشایند بتوانند گربه ای مناسب شرایط خود را به سرپرستی بگیرند.

  1. پرورش دهندگان گربه:

مزایای خرید از پرورش دهنده گربه:

کسی که در پرورش گربه وارد باشد و تخصص کافی داشته باشد، گزینه ی مناسبی برای انتخاب بچه گربه ی ایده آل شما است، آن ها قادر هستند که به جزئی ترین سوال شما درباره ی اجداد و نژاد گربه پاسخ دهند و اطلاعات دقیقی راجع به نقاط ضعف ژنتیکی، شخصیت و رفتار گربه در اختیار شما بگذارند(برای همینه که توصیه ما  به شما خرید بچه گربه خوشگلتون از پتریزوئه)

معایب خرید از پرورش دهنده گربه:

حتماً اطمینان پیدا کنید که فرد یا مرکزی که از آن گربه ای را به سرپرستی می گیرید، کاملاً به کارشان وارد هستند. آن ها حتماً باید به شما اجازه ی بازدید از مکانی که در آنجا پرورش داده اند را بدهند که عموماً این اجازه به شما داده نخواهد شد. نکته ی دیگر این است که باید از اینکه گربه واکسن های لازم را دریافت کرده و مراقبت های پزشکی ضروری برایش فراهم بوده مطمئن شوید؛ تا زمانی که این اطلاعات در اختیار شما قرار نگرفته از آن مرکز گربه خود را خریداری نکنید

  1. افرادی که به طور خصوصی گربه خود را واگذار می کنند:

مزایا:

روزنامه ها، صفحات اینترنت و اینستاگرام پر است از آگهی های واگذاری رایگان گربه (بچه گربه، بالغ، عقیم شده) به سرپرستی که شرایط لازم را داشته باشد. این گربه ها نیز همراه مناسبی برای شما به شمار می روند. همان طور که پیش تر ذکر کرده ایم از صحت فرد و یا ارگانی که اینکار را انجام می دهند؛ اطمینان حاصل کنید و سپس برای به سرپرستی گرفتن اقدام کنید.

معایب:

این امکان وجود دارد که این گربه ها خدمات پزشکی مناسبی دریافت نکرده باشند و یا به خاطر گذشته شان دچار اضطراب و استرس باشند.

همچنین پرورش خصوصی این حیوانات باعث از دست رفتن تعادل نرخ رشد جمعیت گربه ها شده و در صورتی که در خیابان ها رها شوند، مشکلاتی همچون: کمبود غذا، خطر تصادف و یا آسیب از حیوان آزارها آن ها را تهدید می کند. اگر نمی توانید حیوانی را تحت این عنوان به سرپرستی بگیرید از کسانی که سرپرست شان هستند بخواهید که آن ها را (به ویژه گربه های ماده) حداقل عقیم کنند.

حتماً قبل از آنکه گربه را به سرپرستی بگیرید، حرکات، رفتار و شخصیتش را بررسی کنید. بعد از آنکه تصمیم گرفتید خانه ی گرم تان را به او هدیه دهید، قبلش حتماً برای چکاپ نهایی او را پیش دامپزشک مورد اعتماد خود ببرید تا بررسی های لازم انجام شود.

به سرپرستی گرفتن گربه و آوردنش به خانه تجربه ای هیجان انگیز و در بعضی موارد سردرگم کننده است. حالا چرا سردرگم کننده؟

 اگر شما بچه گربه ای را به خانه ی گرم خود بیاورید، باید زمانی اختصاص دهید تا بعضی از موارد لازم را به او آموزش دهید؛ نکته ی دیگر این است که نگهداری از بچه گربه در ابتدا کاری زمان بر است و احتیاج دارد که شما حوصله و صبر بیشتری به خرج دهید.

برای گربه ای که بالغ شده باشد این دوره ی آشنایی راحت تر است و مانند بچه گربه احتیاج به اختصاص زمان زیادی ندارد. اگر چه توصیه می شود روزی که تصمیم گرفتید گربه ای را به خانه بیاورید، حتماً 2 الی 3 روز ابتدایی را خودتان در منزل باشید که سوال های احتمالی را بتوانند از شما بپرسند.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت