بچه گربه راشن بلو

بازدید: 1,804 بازدید
بچه گربه راشن بلو

بچه گربه راشن بلو

بچه گربه راشن بلو
بچه گربه راشن بلو | بچه گربه راشن بلو

بچه گربه ها معمولا جایگاه ویژه ای در بین مردم و علاقه مندان به گربه ها دارند زیرا علاوه بر حرکات بامزه ای که در دوران کودکی انجام میدهند به راحتی میتوان انها را به خود عادت دارد و نیز اموزش اسان تری نیز دارند؛ بچه گربه راشن بلو یکی از زیباترین و بامزه ترین نژاد های گربه در جهان است که به دلیل رنگ بدن ابی خود و پوشش کوتاه و پرپشت میتواند دل شما را ببرد.

بچه گربه راشن بلو وِیژگی های شخصیتی و عادت خاص خود را دارد که حتما باید به انها قبل از انتخاب و خرید توجه کنید، از این رو در ادامه این نوشته توضیحاتی را برای شما ارائه میدهیم، با ما همراه باشید.

تاریخچه گربه راشن بلو

از ابتدای پدید امدن این نژاد اطلاعات دقیقی در دست نیست اما به دلیل پوشش ضخیم و بسیار زیاد میتوان مطمئن بود از مناطق بسیار سردسیری پیدا شده اند، البته بسیاری از پژوهشگران اعتقاد دارند این گربه ها نژاد روس هستند زیرا بسیار مورد علاقه تزار روس بوده اند.

بچه گربه راشن بلو
بچه گربه راشن بلو | بچه گربه راشن بلو

راشن بلوها احتمالاً در اواسط دهه 1860 از طریق کشتی به انگلستان و شمال اروپا برده شده‌اند و در آغاز قرن بیستم به یکی از گربه‌های معروف انگلستان تبدیل شدند، این نژاد در اواسط قرن بیستم به ‌مرور به خانه‌های مردم در آمریکا هم راه یافت و امروزه جزو گربه‌های محبوب در آمریکا به‌ شمار می‌رود، البته لازم به ذکر است که این نژاد در جنگ جهانی دوم تا مرض انقراض پیش رفت.

ویژگی های ظاهری گربه راشن بلو

این نژاد هیکل عضلانی دارد و به همین دلیل میتوان ان را با سگ دوبرمن در گربه سانان مقایسه کرد، شکل اندام او چیزی بین اندام کوتاه و جمع‌ وجور پرشین‌ها و زوایای کشیده نژادهای شرقی مثل گربه سیامی است؛ و سر این گربه ظریف و کشیده به شکل مثلث دارد و پوزه ان نیز گرد است، این سر مثلثی باعث شده تا حدودی شبیه به مار کبری شود؛ گوش‌های بزرگ این نژاد خاص پهن و نوک ‌تیز است و چشمانش نیز گرد و سبز رنگ است و فاصله مناسبی از هم دارند.

از جالب ترین ویژگی های صورت گربه های راشن بلو وجود حالت لبخند محو یا مونالیزا طور بر روی  صورتش است که باعث بانمک تر شدن او شده است؛ رنگ بدن نقره ای و ابی و درخشش پوست به دلیل دو لایه بودن موها از دیگر ویژگی های ظاهری گربه های راشن بلو است.

بچه گربه راشن بلو
بچه گربه راشن بلو | بچه گربه راشن بلو

تعداد سال های زندگی بچه گربه راشن بلو در کنار شما

طول عمر این نژاد اصیل، با توجه به شرایط و محیطی که در ان زندگی می کند می تواند بین 15 تا 20 سال متغیر باشد، البته اگر فضای ایجاد شده برای او مناسب باشد و غذا و مواد مغذی به طور کامل برایش تامین شود ممکن است سال های طولانی تری را در کنار شما زندگی کند و از بودن ان در کنار خود حس خوبی را دریافت کنید.

رسیدگی به بچه گربه راشن بلو

این گربه ها به دلیل موهای کوتاهی که دارند نیاز چندانی به شانه زدن زیاد ندارند و تنها کافیت در هفته 2 بار برای پخش شدن چربی سطح پوست موهای انها را شانه کنید؛ همچنین دوهفته یک بار ناخن هایش را کوتاه کنید و مرتب دندانهایش را مسواک بزنید این کار به پیشگیری از بیماری های پریودنتیال کمک می کند.

ترشحات گوشه های چشمش را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید و برای پیشگیری از انتشار ترشحات برای هر چشم از پارچه ای جداگانه استفاده کنید تا مانع انتقال میکروب ها شوید؛ گوش های گربه خود را یک بار در هفته بررسی کنید و در صورت وجود آلودگی آن را با مقداری پنبه و یا پارچه ای نرم و مرطوب که به سرکه سیب طبیعی و آب گرم اغشته شده است تمیز کنید؛ البته برای بهداشتی تر بودن میتوانید از محلول های مخصوص گوش گربه در  پت شاپ ها استفاده کنید.

بچه گربه راشن بلو
بچه گربه راشن بلو | بچه گربه راشن بلو

میزان فعالیت بچه گربه راشن بلو

بچه گربه های این نژاد مانند تمامی گربه های دیگر بسیار شیطان و بازیگوش می باشند و صداهای بامزه ای را نیز از خود تولید میکنند؛ اما در بزرگسالی در عین ساکت بودن بسیار بازیگوش هستند و علاقه زیادی به ورجه ورجه و مخصوصا دنبال کردن نور دارند و همچنین بسیار باهاشو هستند و خیلی سریع کارهایی که به انها میگویید را یاد میگیرند.

همچنین بهتر است اگر انها را گم کردید در ابتدا جاهای تاریک و تنگ و حتی کابینت های خود را بگیرد و یا بالای درب ها و یخچال را مشاهده کنید؛ اگر بار اولی است که گربه در خانه نگهداری میکنید پیشنهاد ما به شما خرید گربه راشن بلو است.

شخصیت بچه گربه راشن بلو

همه پرورش دهنده ها و علاقه مندان به گربه راشن بلو را گربه ای ارام و مطیع و البته خجالتی میدانند، البته لازم به ذکر است که این گربه ها عاشق بازی کردن و ورجه ورجه هستند و تنها زمان هایی که به مکان جدید میروند و با ادم های جدیدی روبرو میشوند جنبه خجالتی انها شکوفا میشود؛ گربه های راشن بلو عاشق ارتفاع هستند و زمانی که انها را گم کردید میتوانید بالای درب و یا یخچال و کابینت پیدایشان کنید.

بچه گربه راشن بلو
بچه گربه راشن بلو | بچه گربه راشن بلو

با اینکه مهمان ها زیاد مورد علاقه این گربه نیستند اما از  صاحب خود نهایت استقبال را میکند و با علاقه خود را به او میچسباند و صداهای ریز و زیبایی از خود تولید میکند، همچنین با دیگر اعضا خانواده نیز  انس خوبی میگیرد؛ این گربه نژاد بسیار حساسی است به صورتی که دوست ندارد نادیده گرفته شود و اگر به اندازه که دوست دارد به او توجه و محبت نشد، ناراحت خواهد شد و افسردگی میگیرد.

ویژگی های مهم ظاهری نوع بالغ و بچه گربه راشن بلو

  • قد این نژاد برای نر و ماده بین ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر متغیر هست
  • وزن راشن بلوها معمولا از ۳.۵ تا ۷ کیلوگرم گزارش شده است و بهتر است این وزن کنترل شود.
  • رنگ بدن راشن ‌بلو آبی‌ نقره‌ای هست که لایه اول بافت به رنگ آبی ‌روشن و رنگ لایه دوم نقره‌ای هست و همین باعث درخشش پوشش بدنش شده و زیبایی ان را دوچندان کرده است.
  • موها و پوشش بدن این گربه خزِ براق و متراکم و حجیمی داره که همین ویژگی‌ها باعث شده تا بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسه.
  • چشم گربه های راشن‌ بلو پهن و گرد و سبز‌‌رنگ هست و گوشه چشم‌ها به سمت بالا کشیده شده.

بیماری های احتمالی بچه گربه راشن بلو

  1. مشکلات مربوط به اضافه وزن
  2. آتروفی پیش رونده شبکیه که ذره ذره بینایی را ضعیف و در نهایت منجر به کوری می شود.
  3. سنگ کلیه و عفونت ادراری
  4. پلی کیستیک کلیه که ارثی می باشد و باعث انسداد کیستیک کلیه و از کار ان خواهد شد.
  5. پریودنتال که مربوط به دندان ها میشود و باید دندان های ان هر روز مسواک زده شود.
    بچه گربه راشن بلو
    بچه گربه راشن بلو | بچه گربه راشن بلو

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت