خرید گربه راشن بلو و 5 نکته مهم ان

بازدید: 1,811 بازدید
خرید گربه راشن بلو

خرید گربه راشن بلو

خرید گربه راشن بلو
خرید گربه راشن بلو | خرید گربه راشن بلو

گربه های راشن بلو از گربه های بسیار پرطرفدار در بین تزار ها و ملکه های روس بوده اند و همین موضوع باعث شده تا این اصل و نسب این گربه را به کشور روسیه نسبت دهند، این گربه های گران قیمت به دلیل بدن عضلانی و موهای پر پشت ابی- نقره ای که دارند در بین مردم مختلف دنیا نیز طرفداران زیادی را پیدا کرده اند.

این گربه برای اولین بار در سال ۱۸۷۱ در لندن و به اسم گربه آرخانگل معرفی شد؛ خرید گربه راشن بلو نیازمند دقت بسیار بالا است، زیرا این گربه ها باید اصیل باشند و البته لازم است بدانید که اگر پدر و مادر این گربه هر دو از نژاد راشن بلو باشند قیمت ان نیز بالاتر میرود؛ در ادامه ویژگی های رفتار و شخصیتی و همچنین ویژگی های  جسمی این گربه پرطرفدار را برای شما شرح خواهیم داد.

ویژگی های مهم ظاهری در هنگام خرید گربه راشن بلو

  • قد این نژاد برای نر و ماده بین ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر متغیر هست
  • وزن راشن بلوها معمولا از ۳.۵ تا ۷ کیلوگرم گزارش شده است و بهتر است این وزن کنترل شود.
  • رنگ بدن راشن ‌بلو آبی‌ نقره‌ای هست که لایه اول بافت به رنگ آبی ‌روشن و رنگ لایه دوم نقره‌ای هست و همین باعث درخشش پوشش بدنش شده و زیبایی ان را دوچندان کرده است.
  • موها و پوشش بدن این گربه خزِ براق و متراکم و حجیمی داره که همین ویژگی‌ها باعث شده تا بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسه.
  • چشم گربه های راشن‌ بلو پهن و گرد و سبز‌‌رنگ هست و گوشه چشم‌ها به سمت بالا کشیده شده.
    خرید گربه راشن بلو
    خرید گربه راشن بلو | خرید گربه راشن بلو

نکات مهم تغذیه در هنگام خرید گربه راشن بلو

گربه های این نژاد مستعد بیماری‌های ادراری مثل سنگ‌ کلیه هستند و به همین دلیل باید در نوع تغذیه ای که برای انها در نظر میگیرید دقت بسیار زیادی خرج دهید و از برند های معتبر خارجی خریداری کنید زیبا بسیاری از غذاهای ایرانی باعث مشکل برای این نژاد خواهند شد.

همچنین بهتر است رژیم غذایی پر از پروتئین و گوشت را برای اون در نظر بگیرید زیرا گربه های راشن بلو عاشق غذا و طعم گوشت هستند، همچنین برای براق شدن بیشتر پوست گربه خود میتوانید از غذا های دارای اسید‌های چرب امگا استفاده کنید.

شخصیت ویژه زمان خرید گربه راشن بلو

همه پرورش دهنده ها و علاقه مندان به گربه راشن بلو را گربه ای ارام و مطیع و البته خجالتی میدانند، البته لازم به ذکر است که این گربه ها عاشق بازی کردن و ورجه ورجه هستند و تنها زمان هایی که به مکان جدید میروند و با ادم های جدیدی روبرو میشوند جنبه خجالتی انها شکوفا میشود؛ گربه های راشن بلو عاشق ارتفاع هستند و زمانی که انها را گم کردید میتوانید بالای درب و یا یخچال و کابینت پیدایشان کنید.

خرید گربه راشن بلو
خرید گربه راشن بلو | خرید گربه راشن بلو

با اینکه مهمان ها زیاد مورد علاقه این گربه نیستند اما از  صاحب خود نهایت استقبال را میکند و با علاقه خود را به او میچسباند و صداهای ریز و زیبایی از خود تولید میکند، همچنین با دیگر اعضا خانواده نیز  انس خوبی میگیرد؛ این گربه نژاد بسیار حساسی است به صورتی که دوست ندارد نادیده گرفته شود و اگر به اندازه که دوست دارد به او توجه و محبت نشد، ناراحت خواهد شد و افسردگی میگیرد.

نکات رفتاری مهم زمان خرید گربه راشن بلو

این نژاد از تغییر حتی در اندازه های بسیار کم نیز خوشش نمی‌آید و ترجیح می‌دهد که همه چیز یکنواخت و قابل پیش‌ بینی باشد، به صورتی که ممکن است حتی با عوض شدن میز شام افسرده شود و گوشه ای پناه بگیرد؛ همچنین این نژاد نسبت به بهداشت خود حساس است و حتی اگر جعبه خاکش اندکی کثیف باشد، وارد آن نمی‌شود پس بهتر است برای جلوگیری از خرابکاری گربه خود ظرف خاک او را مدام چک کنید.

توجه به طول عمر زمان خرید گربه راشن بلو

طول عمر این نژاد اصیل، با توجه به شرایط و محیطی که در ان زندگی می کند می تواند بین 15 تا 20 سال متغیر باشد، البته اگر فضای ایجاد شده برای او مناسب باشد و غذا و مواد مغذی به طور کامل برایش تامین شود ممکن است سال های طولانی تری را در کنار شما زندگی کند.

خرید گربه راشن بلو
خرید گربه راشن بلو | خرید گربه راشن بلو

توجه به بیماری های احتمالی زمان خرید گربه راشن بلو

  1. مشکلات مربوط به اضافه وزن
  2. آتروفی پیش رونده شبکیه که ذره ذره بینایی را ضعیف و در نهایت منجر به کوری می شود.
  3. سنگ کلیه و عفونت ادراری
  4. پلی کیستیک کلیه که ارثی می باشد و باعث انسداد کیستیک کلیه و از کار ان خواهد شد.
  5. پریودنتال که مربوط به دندان ها میشود و باید دندان های ان هر روز مسواک زده شود.

خرید گربه های اصیل و با نژاد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

خرید گربه راشن بلو
خرید گربه راشن بلو | خرید گربه راشن بلو

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه مقاله ها و دانش روز
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت