ارتباط برقرار کردن گربه با انسان به چه صورت است؟

بازدید: 1,945 بازدید
ارتباط برقرار کردن گربه با انسان

ارتباط برقرار کردن گربه با انسان به چه صورت است؟

ارتباط برقرار کردن گربه با انسان
ارتباط برقرار کردن گربه با انسان | ارتباط برقرار کردن گربه با انسان

گربه ها موجودات بسیار با احساسی هستند، و با در اوردن صدا از خود با صاحب خود ارتباط برقرار میکنند و نیز با تولید صدا به کم شدن استرس  صاحب خود کمک میکنند از بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و افسردگی در انسان جلوگیری میکنند.یکی از صداهایی که گربه ها برای آرامش دادن به صاحب خود در می آورند “خر خر ” است و از این طریق با صاحب خود ارتباط برقرار میکنند.

اگر هنگام نوازش گربه صدای آرامی شبیه به خرخر شنیدید، نگران نشوید. خرخر کردن یکی از راه های برقراری ارتباط در گربه هاست و ناشی از درد یا ناراحتی نیست. دانشمندان هنوز درک نکرده اند که گربه چگونه این صدا را تولید می کند.

یکی از نظریه ها این است که گربه ها از دیافراگمشان این صدا را تولید کرده و گربه بالغ یا بچه گربه از طریق منقبض کردن عضلات آن ناحیه شروع به خرخر می کند.

خرخر کردن برای ارتباط اولیه گربه ها

خرخر کردن یکی از روش های مهم و کاربردی بین مادر و فرزند تازه به دنیا آمده اش است. گربه ی مادر این کار را انجام می دهد تا حضورش را به فرزندانش که در روزهای ابتدایی زندگی شان قادر به دیدن نیستند، اطلاع دهد.

همچنین نوزاد گربه بعد از گذشت یک هفته از به دنیا امدنش نیز این کار را انجام می دهد تا به مادرش اعلام کند که همه چیز مرتب است. گربه ها در مواجهه  با بعضی از انسان ها نیز شروع به خرخر می کنند تا به او نشان دهند که از مصاحبت با آنها خشنود هستند واحتمالاً اگر نوازش شان بکنند، خوشحال تر نیز می شوند.

توجه کنید که اگر این خرخر بلند و به مدت طولانی باشد یعنی او احتمالاً نیازی دارد و یا آسیب دیده و به معنای درخواست کمک از شماست؛ بنابراین اگر صدای خرخر گربه تان بلند و طولانی بود حتماً باید به کمکش بروید.

حافظه و یادگیری گربه ها

حافظه گربه واقعاً شگفت انگیز است و آن ها توانایی تشخیص ده ها کلمات مختلف انسان را دارند. اما گربه ها قادر به درک معنای آن کلمات نیستند.

برای مثال: گربه ای که تربیت شده باشد حتی وقتی نامش را صدا می زنید، معنا و مفهوم آن را درک نمی کند. در واقع آن ها با توجه به تجربه شان عمل می کنند، یعنی وقتی صدایی خاص را می شنوند مطابق با تجربه ی قبلی خود عمل می کنند. اگر به گربه ی تربیت شده بگوییم: بنشین، او متوجه کلمه نخواهد شد بلکه با توجه به اینکه دفعه ی قبل رفتار خاصی را انجام داده و پاداش دریافت کرده، دوباره می نشیند تا بتواند جایزه و پاداش دریافت کند.

ارتباط برقرار کردن گربه با انسان
ارتباط برقرار کردن گربه با انسان | ارتباط برقرار کردن گربه با انسان

میزان خواب گربه ها چه قدر است؟

به طور معمول گربه ها 16 ساعت در روز را به استراحت و خواب می گذرانند. این موضوع به این معناست که آن ها 60 درصد از عمرشان را در خواب شیرین هستند که این موضوع به سبک زندگی شان در گذشته بر می گردد.

موش ها که شکار مورد علاقه ی گربه ها محسوب می شوند، صبح زود و در گرگ و میش فعال هستند و از همین جهت گربه ها باید در طول روز به اندازه ی کافی استراحت می کردند تا نزدیک صبح بتوانند به شکار موش بروند.

گربه های بالغ و بچه گربه ها چرت های کوتاه ولی پرتکرار را به استراحت طولانی ترجیح می دهند. جالب است بدانید که گربه ها در عمیق ترین قسمت خواب شان نیز نسبت به محیط اطراف شان آگاه هستند.

ممکن است گوش های خود را به طرف صدا بچرخانند تا آن را ارزیابی کنند. کوچک ترین صدای غیرمعمول می تواند باعث شود آن ها بیدار شوند تا مطمئن شوند خطری آن ها را تهدید نمی کند. اگر خیال شان راحت شود که خطری آن ها را تهدید نمیکند دوباره به خواب و استراحت خود ادامه می دهند.

البته تمایل گربه ها برای فعالیت در عصر و به ویژه در صبح، می تواند باعث دردسر برای شما شود. برای رفع این مشکل باید در طول روز به میزان کافی با گربه تان بازی کنید و برایش وقت بگذارید وگرنه او نزدیک صبح به جای اینکه در کنارتان بخوابد، برای شما وقت می گذارد و با شما بازی می کند.

ارتباط برقرار کردن گربه با انسان
ارتباط برقرار کردن گربه با انسان | ارتباط برقرار کردن گربه با انسان

 

بیرون از خانه یا داخل خانه، گربه کجا خوشبخت است؟

تا همین اواخر گربه ها به عنوان موجودی که در بیرون از خانه بهتر می توانند زندگی کنند، در نظر گرفته می شدند. اما امروزه متخصصین دلایل پرشماری دارند که ثابت می کند بهتر است که گربه ها داخل خانه نگهداری شوند. باید بدانیم که خطرات پرشماری در محیط بیرون از خانه جان گربه را به خطر می اندازد، مانند: انواع بیماری های واگیردار، مواجهه با حیوانات وحشی دیگر و از همه مهمتر خطرات ناشی از رفت و آمد انسان ها (با ماشین و حتی متأسفانه بدون ماشین)، آسیب از طرف حیوان آزارها و…

با توجه به دلایلی که در بالا به آنها اشاره کردیم گربه ای که در محیط بیرون از خانه زندگی می کند به طرز قابل توجهی طول عمر کوتاهی خواهد داشت (بین 7 الی 10 سال در خوشبینانه ترین حالت) در حالی که همین گربه اگر در خانه باشد، به طور میانگین بالای 15 سال عمر خواهد کرد. البته این نکته ای است که از چشمان مسئولان پناهگاه های حمایتی و حامیان حیوانات پنهان نمانده و اغلب قبل از اینکه مسئولیت سرپرستی گربه ای را به فردی بدهند، از او برگه ی تعهد مبنی بر اینکه حتماً از او داخل خانه نگهداری خواهند کرد، درخواست می کنند.

بهترین حالت برای اینکه گربه ای را در خانه نگهداری کنید این است که او را از کودکی و زمانی که بچه گربه است و شیر مادرش تا  روز به او رسیده است به خانه بیاورید تا او بتواند به شرایط زندگی در خانه سریع تر عادت کند.

ارتباط برقرار کردن گربه با انسان
ارتباط برقرار کردن گربه با انسان | ارتباط برقرار کردن گربه با انسان

اگر چه شما با استفاده از تکنیک ها و روش های درست می توانید به گربه ی بزرگسال هم کمک کنید که در محیط جدیدش جا بیفتد و خوشبختی را تجربه کند. نکته ی مهم این است که شرایطی در خانه برایش ایجاد کنید که علاوه بر در اختیار داشتن آب و غذای سالم و با کیفیت بتواند بازی کند و از زندگی اش لذت ببرد.

نکته ای که حتما در حین نگهداری از گربه در خانه باید به آن توجه کنید این است که حتماً مواظب در و پنجره های خروجی خانه باشید. ممکن است که گربه یا بچه گربه شما از سر کنجکاوی تلاش کند که از خانه بیرون برود.شما باید از محکم بودن دستگیره و قفل در و پنجره مطمئن شوید.

نکات ایمنی نگهداری از گربه در خانه

اگر گربه تان یک بار موفق به باز کردن در و یا رفتن به بیرون از خانه شود، قطعاً دوباره وسوسه می شود که آن را تکرار کند. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید حتماً این نکته را به او نیز تاکید کنید؛ همچنین هنگامی که خرید کرده اید و دست تان پر است، باید حواس تان باشد که گربه نزدیک در نباشد. چرا که اگر به باز شدن در فرار کند شما فرصت نشان دادن عکس العمل مناسب را نخواهید داشت.

خرید بچه گربه با واکسن های  کامل  از چه پرورش دهنده ای امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

ارتباط برقرار کردن گربه با انسان
ارتباط برقرار کردن گربه با انسان | ارتباط برقرار کردن گربه با انسان

بچه گربه هایی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 10 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت