معرفی نژاد گربه اسکاتیش فولد و 3 نکته مهم درباره ان

بازدید: 2,214 بازدید
نژاد گربه اسکاتیش فولد

نژاد گربه اسکاتیش فولد

نژاد گربه اسکاتیش فولد
نژاد گربه اسکاتیش فولد

نژاد گربه اسکاتیش فولد از بودن در کنار انسان ها و شرکت در فعالیت های آنها به شدت لذت می برد، منشاء این دسته از گربه ها همان گونه که از نام آنها پیداست به اسکاتلند برمی گردد، گربه های اسکاتیش فولد گربه هایی احساساتی و بسیار فعال هستند، به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که آنها را در خانه نگه دارید زیرا آنها همیشه به یک همراه احتیاج دارند، در صورتی که به این گربه توجه کرده و نیاز های او را برآورده کنید می تواند همراه بی نظیری برای شما باشد.

تاریخچه گربه اسکاتیش فولد

به وجود آمدن یک نژاد جدید گربه معمولا در پی جهش های ژنتیکی پی در پی اتفاق می افتد، این موضوع برای گربه اسکاتیش فولد نیز برقرار است، منشاء تمامی اسکاتیش فولد های امروزی به سوزی گربه سفید مزرعه با گوش های دراز می رسد، سوزی در یک مزرعه در اسکاتلند مسئولیت گرفتن موش ها را بر عهده داشت.

سوزی در سال 1961 توجه یکی چوپان ها به نام ویلیام راس را به خود جلب کرد، که به گربه ها علاقه زیادی داشت، هنگامی که سوزی بچه دار شد ویلیام یکی از توله های ماده او را برداشت و او را اسنوکس نامید؛ اسنوکس هم پس از بالغ شدن بچه دار شد. یکی از توله های نر اسنوکس بعد ها با گربه نژاد مو کوتاه انگیسی جفت گیری کرد.

نژاد گربه اسکاتیش فولد
نژاد گربه اسکاتیش فولد

پس از آن اولین نژاد گربه های اسکاتیش فولد به وجود آمد، نامگذاری این گربه ها بر حسب خصوصیات ظاهری و منشاء آنها انجام شد، به مرور زمان پرورش دهنده های زیادی وارد این کار شدند، این پرورش دهندگان به مرور زمان متوجه شدند که جهش ژنتیکی اسکاتیش فولد ها غالب است.

یعنی اگر یک گربه با گوش های تاخورد با یک گربه عادی جفت گیری کند نتیجه آن بچه گربه هایی با گوش های تاخورده خواهد بود، یکی دیگر از ژن هایی که از سوزی به نسل های بعدی خود منتقل شد ژن موی بلند بود، یک نکته جالب درباره ی اسکاتیش فولد ها این است که این گربه ها در کشور منشاء خود به عنوان نژاد گربه شناخته نمی شوند.

این موضوع نیز به این علت است که گوش های تاخورده آنها موجب بروز مشکلات دیگر مانند عفونت، کری مشکلات غضروفی مرتبط با آن خواهد شد.

نژاد گربه اسکاتیش فولد
نژاد گربه اسکاتیش فولد

خرید گربه اسکاتیش فولد از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین بلو که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی آموزش گربه ها بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت