آیا گربه نجس است؟

بازدید: 2,565 بازدید
آیا گربه نجس است؟ یه جایی هم دیده بودیم که برای حکم شرعی نگهداری گربه گفته بودن: « مو، پشم و کرک گربه پاک اند، چون گربه از حيوانات پاک است. اما نماز خواندن با لباسي که بر آن مو يا کرک گربه باشد، بنا بر احتياط واجب، صحيح نيست، چرا که نماز با اجزاي حيوانات حرام گوشت، جايز نمي‏ باشد.» تقریبا میشه گفت که اکثر عالمای دین فقط با سگ و خوک تو خونه مشکل دارن و حکم نجاست براشون صادر میکنن و با گربه و پرنده هیچ مشکلی ندارن حتی میتونید از مرجع تقلیتون هم راجب این موضوع بپرسید! یه چیز جالب راجب نگهداری سگ هست که یکی گفته بود نگهداری از سگ توی خونه با اینکه مشکل داره ولی نماز خوندن توی اون خونه باطل نیست و فقط مکروهه!!!!

آیا گربه نجس است؟ گربه ها حیونای بازیگوش و بامزه ای هستن که میتونن با حرکاتشون مخصوصا وقتی بچن قند تو دل  همه آب کنن و همه رو عاشق خودشون کنن؛ اما بعضیا با اینکه عاشق گربن اعضای خانودشون بخاطر نجس بودشنون نمیذارن که گربه بیارن تو خونه.

اگه خانواده شما هم همچین فکری دارن بهتره که اول خودتون این نوشته رو بخونید و بعد از اون به اون عضو خانواده که این فکرو داره نشون بدید تا با خوندنش شاید برای اوردن گربه راضی بشه.

آیا گربه نجس است؟

 

حکم شرعی نگهداری گربه

خیلی از مراجع دینی گفتن که سگ نجسه و نباید تو خونه از اون نگهداری کرد« این حرف ما نیست و ما سگ وگربه رو به یه اندازه دوست داریم فقط گربه رو یکم بیشتر» اما تعداد خیلی خیلی بیشتری مثل آیت االله سیستانی گفتن که موی گربه نجس نیست و فقط بهتره که روی لباس اونی که میخواد نماز بخونه موی گربه نباشه.

اما اگر ادرادش روی لباس فرد باشه تازمانی که خیسه مشکل داره ولی بعد از خشک شدن نماز خوندن با اون لباس هیچ مشکلی نداره.

که خب خوشبختانه گربه های خونگی از این کارا نمیکنن مگر اینکه مریض باشن یا ترسیده باشن! معمولا این گربه ها تو خاک مخصوصشون کارشون رو انجام میدن و حتی از اینکه بیرون از ظرف خاک دستشویی کنن بدشون میاد پس اگه مشکلتون با اوردن گربه به خونه نجس بودن ادرارشه نمیخواد نگران باشید چون گربه ها تمیز ترین موجودات خونگین.

حکم شرعی نگهداری گربه، مسئله جالب دیگه درباره نجس بودن یا نبودن گربه اینه که مراجع دینی گفت نکه خوردن غذایی که گربه یه بخشی از اونو خورده گناه یا نجس نیست و مکروهه. پس لازم نیست اگر افراد خیلی معتقدی هستید اگه گربتون یه تیکه از غذاتونو خورد همشو بریزید بره چون در اصل نجس نشده.

تازه روی زبون گربه ها بزاقی وجود داره که از الکلم تمیز تره پس خوردن اون بزاق به غذای شما هیچ نجاستی رو ایجاد نمیکه.

آیا گربه نجس است؟

یه جایی هم دیده بودیم که برای حکم شرعی نگهداری گربه گفته بودن: « مو، پشم و کرک گربه پاک اند، چون گربه از حيوانات پاک است. اما نماز خواندن با لباسي که بر آن مو يا کرک گربه باشد، بنا بر احتياط واجب، صحيح نيست، چرا که نماز با اجزاي حيوانات حرام گوشت، جايز نمي‏ باشد.»

تقریبا میشه گفت که اکثر عالمای دین فقط با سگ و خوک تو خونه مشکل دارن و حکم نجاست براشون صادر میکنن و با گربه و پرنده هیچ مشکلی ندارن حتی میتونید از مرجع تقلیتون هم راجب این موضوع بپرسید!

یه چیز جالب راجب نگهداری سگ هست که یکی گفته بود نگهداری از سگ توی خونه با اینکه مشکل داره ولی نماز خوندن توی اون خونه باطل نیست و فقط مکروهه!!!!

 

آیا گربه نجس است؟

اینو یادتون نره که گربه ها تمیز ترین حیونایی هستن که میتونید اونارو تو خونه نگهداری کنید چون نصف طول روزو خوابن و اون زمانی هم که بیدران دارن با بزاق دهنشون که بهتون گفتیم از الکلم تمیز تره خودشونو میلیسن و تمیز میکنن.

حتی اگه دست ما ادما هم بهشون بخوره برای بازی کردن بعد از اینکه بازیشون تموم شد میرن یه گوشه میشنن و شروع میکنن به لیس زدن خودشون. تازه از نظر گربه ها دست ما کثیفه و پر از میکروب!

پس میتونیم بگیم گربه ای که همش داره خودشو لیس میزنه و تمیز میکنه وقتی که موهاش روی فرش و میز و… خونه ما میریزه کثیف نیست مگر اینکه از کثیفی پای خودمون به اون مو بچسبه.

ولی برای اینکه از تمیزی و نجس نبودن گربه خیالتن راحت بشه بهتره واکسن هاشو به موقع بزنید و برای چکاپ مدام اونو ببرید پیش دامپزشک تا پوست و مو و بدنش رو کامل چک کنه.

پس در نتیجه نگران نجس کثیف بودن گربه نباشید و با خیال راحت بچه گربه های پتریزو رو بخرید و ببرید خونه باهاشون سرگرم بشید. ما تو پتریزو منتظر شما و زنگ هاتون هستیم!!!!!

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت