فروش گربه پرشین گارفیلدی و 3 نکته درباره خرید آن

بازدید: 2,888 بازدید
فروش گربه پرشین گارفیلدی

فروش گربه پرشین گارفیلدی

فروش گربه پرشین گارفیلدی
فروش گربه پرشین گارفیلدی

اگر بخواهیم یکی از معروفترین و محبوب‌ ترین نژادهای گربه را به شما معرفی کنیم می‌توانیم از پرشین کت یا همان گربه پرشین گارفیلدی نام ببریم.

این نژاد، نژادی اصیل آریایی و از قدیمی ‌ترین و معروف ‌ترین نژادهای گربه نزد تمامی کشورهای جهان است. طبق اطلاعاتی که راجع به این نژاد گفته شده ، این گربه اصیل ایرانی در سال ۱۶۲۰ به کشورهای اروپایی مانند فرانسه، انگلیس و ایتالیا برده شده است.

از مشخصه‌های بارز گربه پرشین گارفیلدی می ‌توانیم به سر بزرگ و پهن به همراه گوش‌ها و چشم‌های جدا از هم اشاره کنیم؛ گربه پرشین گارفیلدی دارای پاهایی کوتاه و دهانی کوچک است و دارای تنوع رنگ های بسار زیادی است و دوست داشتنی ترین آنها گربه پرشین گارفیلدی است.

 تنوع رنگ های چشمان گربه پرشین گارفیلدی نارنجی، آبی و یا دو رنگ می ‌باشد که صورت آنها را زیباتر میکند، وزن گربه گارفیلدی چیزی حدود ۳ تا ۵/۵ کیلوگرم است و همینطور اندازه‌ای متوسط دارد.

گربه های گارفیلدی از زمانی مورد توجه مردم قرار گرفتند که انیمیشنی به نام گارفیلد تولید شد و مردم جهان را عاشق گربه ها کرد؛ در ادامه توضیح کوتاهی درباره این انیمیشن به شما میدهیم:

گارفیلد یک کمیک ‌استریپ آمریکایی است که توسط جیم دیویس خلق شده و از ۱۹ ژوئن ۱۹۷۸ به صورت روزانه منتشر می‌شود.در ابتدا به صورت محلی در سال ۱۹۷۶ به عنوان جان منتشر شد و سپس در اتحادیه سراسری از ۱۹۷۸ به عنوان گارفیلد، این کمیک‌ها شرح زندگی یک گربه، گارفیلد (از نام پدربزرگ دیویس گرفته شده)، صاحبش، جان آرباکل و سگ جان، اودی می ‌باشد، از سال ۲۰۱۳ ، آن را در تقریباً ۲۸۵۰ روزنامه و مجله همگام سازی کرده بود ، و رکورد جهانی گینس را به دلیل هماهنگ ترین کمیک استریپ جهان در اختیار داشت.

فروش گربه پرشین گارفیلدی

در ادامه 4 مورد مهم پیش از اقدام به خرید و فروش گربه پرشین گارفیلدی برای شما گرداوری شده است:

1-انواع رنگ گربه پرشین گارفیلدی

پرشین کت ‌ها تنوع رنگی خاصی دارند که همین امر هنگام فروش گربه پرشین گارفیلدی اثربخشی خودش را نشان می دهد. این تقسیم بندی بر اساس رنگ این گربه‌ها انجام می‌شود:

    1-گربه گارفیلد نقره‌ای و طلایی

    2-گربه پرشین دودی و سایه دار

    3-گربه پرشین دسته تبی

    4-گربه گارفیلد دو رنگ

    5-گربه پرشین با رنگ خاص و متفاوت

    6-استه هیمالیلیی

فروش گربه پرشین گارفیلدی
فروش گربه پرشین گارفیلدی

2-سلامتی در زمان فروش گربه پرشین گارفیلدی

پرشین کت‌ها در میان سایر نژاد های گربه‌ از سالم‌ترین نوع‌ ها به شمار می روند، در صورتی که از آنها به خوبی مراقبت کنید میتوانند بین 12 تا 18 سال عمر خواهند داشت.

گربه پرشین گارفیلدی هم مانند دیگر نژاد های گربه مستعد بیماری است که مهمترین وشایع ترین ان بیماری های تنفسی است. بیماری هایی که در نژاد پرشین بیشتر دیده می شوند شامل 10 مورد مهم است:

1-بیماری بزرگ شدن قلب

2-مشکلات تنفسی

3-مشکلات پوستی

4-بیماری کلیه پلی کیستیک

5-آتروفی شبکه پیشرونده

6-مشکلات مربوط به دندان‌ها

7-مشکلات مربوط به چشم

8-عفونت‌های قارچی و کرم حلقوی

9-بیماری‌های پوستی مانند سبورها اولوسا که باعث خارش و قرمزی پوست و همچنین ریزش مو می‌شود.

10- مشکلات چشم مانند تورفتگی پلک چشم یا پلک سوم

پیش از فروش گربه پرشین گارفیلدی به این نکته دقت کنید که اگر گربه مشکلات سلامتی داشته باشد در قیمت آن تاثیر زیادی خواهد داشت و البته باعث ناراحتی و عذاب شما نیز میشود.

فروش گربه پرشین گارفیلدی
فروش گربه پرشین گارفیلدی

3- تغذیه لازم بعد از خرید و فروش گربه پرشین گارفیلدی 

گربه پرشین گارفیلدی نسبت به غذا بسیار حساس است و باید حتما غذایی مناسب و با کیفیت در دسترس داشته باشد تا بتواند سلامتی خود را حفظ کرده و سالم بماند و دچار مشکل در خوردن نشود زیرا گربه های پرشین صورت تخت دارند و غذا خوردن نسبت به دیگر نژاد ها برایشان سخت تر است.

گربه های پرشین به دلیل موهای بلندی که دارد باید از لحاظ تغذیه و مواد مورد نیاز موهایش تأمین شده و نیازهای ضروری بدنش تأمین شود. موادی که برای پوست و مو پرشین ضروری می‌باشد و باید از طریق غذا و یا مکمل‌ها به این گربه داده شود

گربه‌های پرشین به دلیل شکل پوزه خاصی که دارند نمی ‌توانند هر نوع غذایی را بخورند، این نژاد نباید غذا های ریز بخورد وگرنه در دراز مدت دچار مشکلات مختلفی می شود. این گربه ها به دلیل تحرک کمی که دارند باید غذاهای کم کالری و رژیمی استفاده کند تا از ایجاد اضافه وزن در آن‌ها جلوگیری شود.

از مهم ‌ترین بیماری‌ هایی که اکثر گربه‌ها به آن مبتلا می‌شوند وجود سنگ در ادرارشان است به همین دلیل باید به آنها اب زیادی داد تا با این مشکل مواجه نشوند و غذاهای کنسروی را جایگزین غذاهای خشک کرد چرا که غذا های خشک اب بدن گربه را می کشد و بدن ان ها را دچار کم ابی می کند

اکثر اوقات به دلیل رعایت نشدن این نکات تغذیه ای، هنگام فروش گربه پرشین گارفیلدی، با شمار زیادی از گربه های بیمار مواجه می شویم.

فروش گربه پرشین گارفیلدی
فروش گربه پرشین گارفیلدی

4-مراقبت بعد از خرید و فروش گربه پرشین گارفیلدی

گربه پرشین گارفیلدی نیاز به مراقبت مداوم و هر روزه دارد و باید همیشه نظافت و تمیزی مو و پوستش کنترل بشود. موهای پر پشت و زیبای گربه گارفیلدی باید هر روزه برس کشیده شود تا در هم فرو نرود و باعث ریزش مو هایش نشود. موهای پرشین کت را باید ماهی یک بار کوتاه کرد

ظرف خاک گربه پرشین گارفیلد را باید همیشه مرتب و تمیز نگه داشت تا بتواند از آن استفاده کند.

چشمان گربه گارفیلد حساسیت بالایی داشته و هر روزه به وسیله یک دستمال باید گوشه چشمانشان پاک شود تا قی نکرده و از ایجاد لکه و عفونت در زیر چشمانشان جلوگیری شود.

به این نکته توجه کنید که اگر این نکات مراقبتی برای گربه پرشین گارفیلدی انجام نشود در هنگام فروش گربه پرشین گارفیلدی شاهد مبتلا بودن گربه خود به بیماری خواهید بود.

فروش گربه پرشین گارفیلدی
فروش گربه پرشین گارفیلدی

 خرید و فروش گربه پرشین گارفیلدی از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین گارفیلدی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + نوزده =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت