غذا گربه اسکاتیش

بازدید: 1,906 بازدید
غذا گربه اسکاتیش، برای اولین بار در اوایل دهه شصت در صحنه ظاهر شد؛ وقتی چوپانی به نام ویلیام راس گربه‌ای را پیدا کرد که با گوش‌های برجسته و منحصر به فرد خود نظر دیگران را جلب می کرد. این گربه اول به نام susie از سایر نژادهایی كه شامل پرشین، موکوتاه های خارجی، موکوتاه آمیرکایی و برمه بودند پرورش داده شد. به این ترتیب، تمام گربه های اسکاتیش میتوانند اجداد خود را با این گربه ماده با گوش‌های معمولی به نام Susie دنبال کنند.

نژاد اسکاتیش فولد و غذای مورد علاقش

گربه اسکاتیش فولد، برای اولین بار در اوایل دهه شصت در صحنه ظاهر شد؛ وقتی چوپانی به نام ویلیام راس گربه‌ای را پیدا کرد که با گوش‌های برجسته و منحصر به فرد خود نظر دیگران را جلب می کرد.

این گربه اول به نام susie از سایر نژادهایی كه شامل پرشین، موکوتاه های خارجی، موکوتاه آمیرکایی و برمه بودند پرورش داده شد.

به این ترتیب، تمام گربه های اسکاتیش میتوانند اجداد خود را با این گربه ماده با گوش‌های معمولی به نام Susie دنبال کنند.

معرفی نژاد گربه اسکاتیش فولد +ویژگی‌ها و راهنمای نگهداری

گربه های نژاد اسکاتیش فولد بسته به اندازه و طول موی بدنشون دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند:

  • رنگ های یکدست: سفید، سیاه، آبی، نارنجی و کرم
  • رنگ های سایه دار یا دودی: موهایی با ریشه های سایه روشن و نوک سیاه از جمله: نقره ای به همراه طلایی، سیاه به همراه آبی، صورتی کمرنگ و سیاه و سفید
  • خال خالی و راه راه : نارنجی، قهوه ای، نقره ای و آبی

طول و وزن گربه های نژاد اسکاتیش فولد معمولا به شرح زیر است ولی در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی وزن انها بیشتر هم میشود و مشکلات جدی حرکتی برایشان به وجود می اید:

جنس نر: 3 تا 5 کیلوگرم

جنس ماده: 2 تا 4 کیلوگرم

گربه اسکاتیش فولد  دوست دارند شکل مکان زندگی انها ثابت باشد و اگر مبلمان خانه جابجا شود به راحتی میتوانید استرسی که انها میگیرند را احساس کنید. این نژاد خیل راحت واسان با صاحب خود ارتباط برقرار میکنند و خیلی زود صمیمی میشوند ولی اعتماد به نفس بالایی دارند و علاقه ندارند.

در هر کار و  فعالیتی که در خانه اتفاق می افتد شرکت کنند. گربه های اسکاتیش فولد در تمام طول زندگی خود مانند بچه گربه ها رفتار میکنند حتی زمانی که به سن پیری میرسند.

در زمینه یادگیری و هوش گربه اسکاتیش فولد زبان زد هستند .

به طوری که میتوانید به راحتی به انها حرکات و رفتار مختلف را اموزش بدهید.البته این باهوشی دردسرهایی هم دارد زیرا این گربه های بامزه میتوانند به راحتی با پنجه های خود در کمد را باز کنند و تمامی وسایل را به راحتی بهم بریزند و خود را به یک میان وعده عالی دعوت کنند؛

همچنین میتوانند به راحتی با پنجه های خود اب را از شیر بخورند و ساعت ها به تماشای اب روان  مینشینند، هوش انها به میزانی است که میتوانید با انها  بازی های فکری مثل پازل انجام دهید.

 

گربه اسکاتیش فولد بلو |گربه بریتیش لانگ هیر|گربه بریتیش گلد|گربه بریتیش مو کوتاه

میزان سن گربه اسکاتیش فولد بین 12 تا 15 سال است البته در صورتی که رژیم غذا گربه اسکاتیش انها به طور کامل رعایت شود و غذاهای خشک و تر مناسب با سن انها به انها داده شود،

معمولا برندهای خارجی غذای  خشک موجود در بازار برای غذا گربه اسکاتیش فولد مناسب هستند ولی برند های ایرانی مثل مفید به مرور زمان واستفاده زیاد در سال های طولانی باعث به وجود امدن مشکلات کلویه در این نژاد گربه میشود.

از جمله برندهایی که برای غذا گربه اسکاتیش فولد از سن شیر خوارگی تا سن بلوغ و پیری مناسب است برند رویال کنین است که به صورت کوتاه این برند را معرفی میکنم و شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره این برند اینجا کلیک کنید.

غذا گربه اسکاتیش فولد ، خوراک ویژه گربه رویال کنین بر اساس متغیر های متنوعی تقسیم بندی می شود محصولات رویال کنین گربه بر اساس این آیتم ها تقسیم بندی شده است :

تفکیک بر اساس نژاد گربه

تفکیک بر اساس سن گربه

تفکیک بر اساس وضعیت سلامت گربه

Royal Canin British Shorthair Kitten Dry Cat Food From £6.49 | Waitrose Pet

غذای خشک رویال کنین  برای گربه های عقیم شده بالغ :

گربه ها بعد از عقیم شدن نیازشان به انرژی کاهش میابد و مقدار غذایی که مصرف میکنند افزایش میابد ،

و این امر موجب اضافه وزن و چاقی گربه ها می شود. غذای خشک گربه بالغ استریلیزه رویال کنین ،یکی از محصولات محبوب و بسیار مفید برای گربه های عقیم شده می باشد.

در این محصول جیره غذایی به مقدار کافی و مورد نیاز وجود دارد که از افزایش وزن به میزان بسیار زیادی جلوگیری میکند. به همین دلیل پس از عقیم سازی باید از غذا گربه اسکاتیش مناسب برای آن ها استفاده شود.

غذا از عوامل بسیار مهم برای نگهداری گربه ها است این محصول با داشتن مواد ضروری ارزشمند و مفید خود بر سلامت، زیبایی و طول عمر آن ها می افزاید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت