غذای گربه امریکن

بازدید: 1,672 بازدید
غذای گربه امریکن مئو بر پایه به مدرن ترین تحقیقات جهان و گذراندن آزمایشات عملی به صورتی تولید شده است که ریز تا درشت این نیاز ها را تامین می کند. لازم به ذکر است که این خوراک با در نظر گرفتن فیزیولوژی بدن حیوانات و با توجه به استفاده از مواد اولیه با کیفیت خوب و عالی در جهت حفظ سلامتی و نگهداشتن آن ها در وزنی مناسب موفق عمل می کند

«عادت های غذایی مناسب گربه امریکن شورت »

غذای گربه امریکن ، از قدیمی ترین نژاد های گربه که تو جهان وجود داشته و همراه خوبی برای ادمای توی خشکی و دریا بوده میتونیم مستقیما به امریکن شورت هیر اشاره کنیم که تو زبان فارسی به اون گربه مو کوتاه آمریکایی میگن.

این نژاد به عنوان اولین نژاد گربه ای بوده که شروع بع شکار موش ها کرده. امریکن شورت هیر خیلی سال قبل و بعد از کشف قاره آمریکا همراه مهاجرای اروپایی به آمریکای شمالی برده شد و تو کشتی خیلی به خدمه و خود ملوان کمک کرد و بخاطر همین بهش گربه کارگر هم میگن.

اون اوایل این گربه رو Domestic Shorthair میگفتن و بعد از اون بخاطر اینکه از بقیه متفاوتش کنن اسمش رو Shorthair American گذاشتن و سال 1906 به عنوان یه نژاد مستقل برای خودش شناخته شد. گربه های این نژاد شباهت زیادی به گربه های معمولی DSH و اروپایی مو کوتاه دارند و تشخیص آنها از یکدیگر گاه سخت می شود.

مشخصات گربه امریکن شورت هیر:

این گربه بدنی عضلانی و قدرتمند داره و خیلی سریعه به خاطر همین تو دسته گربه های بزرگ قرار گرفته؛ سر نژاد امریکن شورت هیر بزرگه و گوشهاشون تقریبا درازه و نوک گوشاشون یه حالت گرد داره. چشم های بزرگ و بادومی شکلی دارن که طیف رنگی  آبی، مسی، سبز، طلایی و فندقی داره. پوشش بدنی این گربه موهای ضخیم و کوتاه وبافت یک نواختی داره و موهاش طیف رنگ زیادی داره که معروف ترین رنگ اونا خاکستری با رگه های مشکیه.

ریزش موهای امریکن شورت هیر خیلی کمه ولی بازم با این وجود نیاز دارن که هر هفته 2 بار موهاشون رو شونه کنید تا گره نخوره چربی ها روی تمام موهاشون پخش بشه.

Get to Know the American Shorthair: One of America's Original Cats | Catster

نظافت و اصلاح گربه امریکن شورت هیر:

مسواک زدن دندون ها برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال گربه امریکن شورت هیر مهمه پیشنهاد میشه روزانه دندونای اون رو مسواک بزنید ولی اگر شرایطش نبود میتونید هفته ای یک بار این کار رو انجام بدید بالاخره کم بودن بهتر از هیچیه.

کوتاه کردن ناخن دو هفته یک بار پیشنهاد میشه و پاک کردن ترشحات گوشه های چشم با یک پارچه نرم و مرطوب خیلی مهم و لازمه برای جلو گیری از انتشار عفونت از گوشه های مختلف پارچه استفاده کنیدو یک طرفه به دو تا چشم نزنید.

گوش های گربتون رو هر هفته کنترل کنید و اگه کثف بود با یه پارچه مرطوب با آب خالی یا ترکیب آب ولرم و سرکه سیب طبیعی اونو تمیز کنید. مو کوتاهای آمریکایی معمولا وزنی بین 5 تا 7 کیلوگرم دارن ومیتونن بین15 تا20 سال با سلامت کامل زندگی کنن( البته اگه شرایط زندگیشون و خورد و خوراکشون درست باشه)

Mother cat with kittens eating photo WP12307

ویژگی گربه امریکن:

گربه های مو کوتاه آمریکایی خیلی آروم و قانع هستن و اگه صاحبشون حتی یه جای کوچیک هم بهشون بده قانع میشن و ازش کلی تشکر میکنن، این نژاد رابطه خوبی با خانواد و جمعای شلوغ داره و مخصوصا اگر بچه تو خونه باشه مثل یه خواهر یا برادر یا حتی پدر و مادر دلسوز ازش مواظب میکنن و برای اینکه حوصلش سر نره باهاش خیلی خوب بازی میکنن.

با اینکه این گربه ها خیلی مغرورن و نمیذازن زیاد بهشون دست بزند و بغلشون کنید و دوست دارن بیشتر کنارتون روی زمین راه برن ولی لطفشون شامل حال بچه های کوچیک میشه و در مقابل بغل کردنشون مقاومت نمیکنن؛

شما متونید با دادن تشویقی های که مورد علاقشونه بخاطر این لطفشون ازشون تشکر کنید؛ اما خیلی باید حواستون باشه که زیاد پر خوری نکنن چون مو کوتاهای آمریکایی علاوه بر اینکه شدیدا مستعد چاقی هستن علاقه زیادی هم به غذا خوردن دارن و اگهع کنترلشون نکنید تو مدت کم یه گربه چاق و توپول مثل گارفید نصیبتون میشه که حتی حوصله ورزش کردنم نداره.

 

بهترین غذای گربه امریکن :

برای گربه های مو گوتاه امریکایی میتونید از برندای مختلف استفاده کنید ولی حتما نسبت به سن و وزنشون براشون غذای گربه امریکن تهیه کنید یکی از برندایی که برای گربه های مو کوتاه آمریکایی میتونه مفید باشه،

غذای گربه امریکن برند مئو هست که یه برند ایرانیه و نسبت به بقیه برندای ایرانی طرفدار بیشتر و عوارض کمتری داره :

از محصولات خاص و پر طرفدار برند مئو، غذای گربه امریکن مئو با طعم غذای دریایی می باشد.

گربه ها به عنوان حیواناتی گوشت خوار نیاز به رژیم غذایی با پروتئین حیوانی دارن و همچنین مکانیسم بدن گربه های خانگی به صورتی است که قادر به استفاده از راه های متابولیکی هم چون سایر حیوانات نبوده و نیاز به رژیم غذایی دارند که مخصوص به این گونه ها باشد.

غذای گربه امریکن مئو بر پایه به مدرن ترین تحقیقات جهان و گذراندن آزمایشات عملی به صورتی تولید شده است که ریز تا درشت این نیاز ها را تامین می کند. لازم به ذکر است که این خوراک با در نظر گرفتن فیزیولوژی بدن حیوانات و با توجه به استفاده از مواد اولیه با کیفیت خوب و عالی در جهت حفظ سلامتی و نگهداشتن آن ها در وزنی مناسب موفق عمل می کند.

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت