پرطرفدارترین گربه ها درجهان3

بازدید: 1,841 بازدید

اورینتال:

گربه ای شبیه به سیامی با این تفاوت که تنوع رنگی و رفتاری اجدادش را همراه خودش دارد.

  • ویژگی های ظاهری:

برعکس سیامی، اورینتال رنگ های مختلف و پوشش های متنوعی دارد. گربه های اورینتال در 2 نوع مو بلند و مو کوتاه عرضه شده اند که از این حیث رضایت گربه دوستان را فراهم می کنند.

  • ویژگی های برتر:

سرزنده و شاداب هستند و برای افرادی که تنها هستند، همراه و همدمی مناسب به شمار می روند. وفاداری گربه ی اورینتال بسیار شبیه به سگ است. هیچ وقت نباید این گربه را بدون وسایل سرگرمی و برای مدت طولانی تنها بگذارید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که سر و صدای او می تواند به بلندی گربه ی سیامی باشد.

  • ویژگی های برجسته:

بسیار باهوش و خونگرم هستند.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

همان گونه که اشاره کردیم برای افرادی که تنها هستند انتخاب درستی به شمار می روند چرا که اورینتال ها تمایل دارند که به یک سرپرست وفادار باشند.

پرشین:

محبوب ترین نژاد گربه، نژاد پرشین است. ریشه ی این نژاد به کشور ایران باز می گردد که اسم آن از این زبان و کشور گرفته شده است. مدل رفتاری این گربه برای اشراف زادگان انگلستان در قرن 19 میلادی بسیار مناسب بود. اگر به رفتار گربه ی پرشین دقت کنید خواهید دید که خودش را اشراف زاده و شما را خدمت گزارش تصور می کند.

  • ویژگی های ظاهری:

صورتی صاف و یخ دارد که با بدن پشمالویش ظاهری جذاب و فریبنده به او داده است. موهایش نسبتاً کلفت اما نرم و زیبا (این ویژگی بارز و مشهور گربه ی پرشین است) که در طرح ها و رنگ های مختلف در دسترس گربه دوستان عزیز قرار گرفته است.

  • ویژگی های برتر:

گربه ای به شدت جذاب، آرام و با وقار که دارای شخصیتی اهمیت ندهنده به همه چیز است و اساساً هیچ چیز به اندازه ی خودش برایش اهمیت ندارد.پرشین ها هم مانند تمامی گربه های موبلند به شانه شدن منظم و روزانه احتیاج دارند. ضمن آنکه در مقایسه با سایر گربه ها هم جزء نژادهای باهوش به حساب نمی آیند.

  • ویژگی های برجسته:

کم سر و صدا و آرام هستند.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

هر کسی که با ریزش موهای بلند گربه مشکلی نداشته باشد.

رکس:

گربه های رکس به 3 دسته ی کرنیش، دون و سلکرک تقسیم می شوند. هر 3 دسته ی آن ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند که با اندکی تفاوت آن ها را متمایز می کنند.

  • ویژگی های ظاهری:

کرنیش و دون هر دو از نظر فیزیکی و ظاهری شبیه یکدیگر هستند و ویژگی متمایز کننده شان موهای فرفری شان است که حاصل جهش ژنتیکی است که در آن ها اتفاق افتاده است. در ابتدا این جهش برای کرنیش رخ داد، سپس دون و اخیراً برای سلکرک نیز تکرار شد. رکس ها در دو نوع موبلند و مو کوتاه عرضه شده اند که متناسب با شرایط می توانید هر کدام که می خواهید را به سرپرستی بگیرند.

  • ویژگی های برتر:

هر 3 نوع آن ها بسیار خونگرم و عاشق بازی کردن هستند. از نظر ژنتیکی مشکلاتی در آن ها دیده شده است.

  • ویژگی های برجسته:

گربه ی دون رکس زمانی که خوشحال باشد مانند سگ ها دم تکان می دهد که برای کسانی که هم زمان ویژگی سگ ها را در گربه ها می خواهند، می تواند جذاب باشد.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

هم برای افراد تنها و هم برای خانواده ای که ظاهر جذابش را تحسین کنند، می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

اسکاتیش فلد:

تمام گربه های اسکاتیش، نوه و نتیجه ی سوسی (گربه ای که گوش های افتاده ای داشت و در مزرعه ای در اسکاتلند توسط ویلیام راس یافت شد. او با کمک گرفتن از یک متخصص ژنتیک شروع به پرورش اینگونه کرد.) هستند.

  • ویژگی های ظاهری:

جهش ژنتیکی باعث افتادگی گوش اسکاتیش فلد و تمایز این گربه با گربه های دیگر شده است. اسکاتیش هم در 2 نوع مو بلند و مو کوتاه در دنیا وجود دارند.

  • ویژگی های برتر:

شخصیت آرام و دوست داشتنی ای دارند.ممکن است به دلیل جهش ژنتیکی که در این نژاد رخ داده است، او دچار مشکلات استخوانی و دفرمگی شود.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

فردی که راجع به این نژاد اطلاعات کسب کرده و با آگاهی از شرایطش او را به سرپرستی بگیرد.

سیامی:

پژوهشگران بر این باورند که ریشه ی تاریخی این نژاد به زمانی باز می گردد که پادشاه سیام از آن به عنوان گارد ویژه ی کاخش استفاده می کرده است. سیامی جزء شناخته شده ترین نژادها در بین گربه ها است.

  • ویژگی های ظاهری:

چشمان آبی درخشان دارند اما بارزترین ویژگی گربه های سیامی وجود نقاط و قسمت های تیره روی برخی از نواحی بدنشان است. از این نواحی به عنوان نشانه یاد می شود وعمدتاً روی گوش ها، دم، صورت و پاهایش قرار گرفته اند.پوشش موی آن ها کوتاه و در رنگ های آبی، شکلاتی و یاسی به زیست گربه ای خود می پردازند.

  • ویژگی های برتر:

به طرز خارق العاده ای باهوش هستند و موی کوتاه در آن ها باعث شده که گره خوردگی هایشان به حداقل برسد و کم ترین نیاز را به شانه زدن پیدا کنند. سیامی با صدای بلند ارتباط برقرار می کند و از آنجایی که موجودات اجتماعی هستند، از صدای بلند خود بسیار استفاده می کنند. سیامی نیاز دارد که در محیط اجتماعی رشد کند و با انسان ها در ارتباط و تماس باشد.

  • ویژگی های برجسته:

سیامی به اندازه ای از هوش بهره برده است که می تواند به راحتی آموزش ببیند و حتی گاهی شما را گول بزند.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

هرکس که بتواند توجه مورد نیاز این گربه را به او بدهد و از سر و صدای احتمالی که برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کند لذت ببرد.

اسفینکس:

به اسفینکس گربه ی بی مو هم گفته می شود. ریشه ی این نژاد باز می گردد به بچه گربه ای جهش یافته که در سال 1966 در کانادا به دنیا آمد.

  • ویژگی های ظاهری:

به جز تعدادی مو که روی صورتش دارد می توان گفت که تقریباً هیچ مویی ندارد. اگر گربه ی اسفینکس را نوازش کنید با پوستی صاف، بدون مو و  گرم مواجه می شوید.

  • ویژگی های برتر:

شروع کننده ای عالی برای مکالمه با سرپرست خود. پوستی حساس و آسیب پذیر نسبت به سرما و گرما دارد.

  • ویژگی های برجسته:

او بسیار آرام و دوست داشتنی است اما علاقه ای برای در آغوش ماندن برای مدت طولانی ندارد.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند؟

برای فردی که تجربه ی نگهداری از گربه را داشته و می تواند مراقبت های لازم را از او انجام دهد.

نژادهای میکس

اکثریت جمعیت 75میلیونی گربه های آمریکا از نژاد میکس هستند؛ یعنی از ترکیب نژادهای مختلف به وجود آمده اند. نژادهای میکس را معمولاً از پناهگاه های حمایتی، پارک ها و خیابان های سطح شهر و در بعضی موارد افرادی که بعد از انجام مراقبت های حمایتی گربه های درمان شده را واگذار می کنند، می توان به سرپرستی گرفت.

باید چند نکته ی مهم را قبل از اینکه گربه ای را به سرپرستی قبول کنید در نظر داشته باشید. از آنجایی که تجربه ی محیط روی گربه تأثیر می گذارد و متناسب با آن رفتار می کند، باید بدانید که آن گربه در چه محیطی رشد کرده و به قول معروف در زمان کودکی چه تجربه هایی داشته است.

به طور مثال بچه گربه ای که تا به حال با انسان در  تماس نبوده و یا حتی بدتر از آن تجربه ی بدی از برخورد به انسان داشته، به احتمال زیاد گربه ی محافظه کار و احتمالاً نگرانی خواهد شد که اعتماد کردن برای او یا دیر اتفاق می افتد و یا اینکه اصلاً نمی تواند اعتماد کند.

اگر به هر دلیلی نمی توانید گذشته ی آن گربه را بررسی کنید، راهی که به شما پیشنهاد می کنم بررسی رفتارهای گربه از نزدیک است. این کار این فرصت را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید ارزیابی دقیقی داشته باشید.

به جز در مواردی که از گربه ها بیش از اندازه توله میگیرند به طور کلی نقص های ژنتیکی در گربه های میکس کمتر از نژادهای خالص دیده می شود. البته این بدین معنا نیست که عیوب ژنتیکی در گربه های نژاد خالص حتماً وجود خواهد داشت. گربه ها از نظر ژنتیکی به خوبی تکامل یافته اند و در این موضوع می توان گفت که متفاوت از سگ ها هستند.

انتخاب نژاد مناسب

تقریباً می توان گفت که هیچ کدام از گربه ها شبیه به همدیگر نیستند و هر کدام شخصیت ویژه ی خود را دارند. آن ها با توجه به نژادشان، ظاهر، خلق و خو و ابراز احساساتشان متفاوت هستند؛ حتی در یک نژاد مشخص نیز گربه ها با هم تفاوت دارند.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت