قلاده گردنی برای سگ ها مناسب است یا نه ؟

بازدید: 1,674 بازدید
قلاده گردنی سگ

قلاده گردنی برای سگ ها مناسب است یا نه ؟

قلاده گردنی سگ

قلاده چیست ؟

قلاده در اصل واحد شمارش سگ است ، ولی به عنوان یک وسیله برای تربیت و یا نگه داری مهم از سگ ها نیز کاربرد دارد ؛ قلاده یک نوع گردنبند برای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به خصوص سگ هاست زیرا ؛ بازیگوشی این موجودات بسیار بیشتر از گربهاست همچنین سگ ها بیشتر از گربه ها نیاز به بیرون رفتن دارند از این رو قلاده برای ان ها ضروری تر است . مدل ها و انواع مختلفی از قلاده برای سگ ها با نژادها و اندازه های مختلف موجود است ، که باید قلاده ای را مناسب با شرایط فیزیکی و بدنی سگ خود انتخاب کنید تا سگ شما دچاراسیب های مختلف مثل اسیب های گردنی یا ریزش مو وخفگی و… نشود . قلاده ها جنس های مختلفی دارند ، از پلاستیکی گرفته تا چرم که باید این قلاده ها حتما باید بر روی بدن سگ تست شود تا ز نداشتن حساسیت اطمینان پیدا کنید ، حتی گاهی امکان دارد یک جنس قلاده بر روی دو سگ از یک نژاد متفاوت باشد برای یکی از انها حس بدی را ایجاد کند . زمانی که می خواهید قلاده برای سگ انتخاب کنید به نکاتی مانند وزن و هم چنین نژاد سگ خود باید توجه لازم و کافی داشته باشید .

قلاده گردنی برای چه زمانی ؟

قلاده گردنی برای سگ های تنبل و بی حوصله ای که هنگام پیاده روی عادت به دوییدن و فعالیت زیاد ندارند مناسب است ، این قلاده به نوعی محدود کننده برای سگ است وحرکات زیاد را قابل کنترل میکند ، و البته که قلاده گردنی بسیار سبک تر از قلاده تنی است و استفاده از این قلاده برای صاحب سگ نیز بسیار اسان تر است زیرا ؛ باز و بسته کردن ان زمان کمی میگیرد و برای سگ های بازیگوش که دائم تکان میخورند سریع تر بسته میشود . بهترین نوع قلاده گردنی ، قلاده تک میخی است زیرا بستن ان بسیار اسان و سریع است ، قلاده گردنی جنبه اموزشی برای سگ نیز دارد و به دیل اینکه کنترل سگ را راحت تر میکند برای اموزش دادن استفاده میشود . این قلاده در واقع حلقه ای لغزنده دارد که با کشیده شدن توسط سگ این حلقه تنگ تر میشود و از حرکت کردن را محدود میکند ، البته فردی که دارد از طریق این توع قلاده اموزش میدهد حتما باید به طور کامل بداند که چه مقدار باید بند را بکشد زیرا اگر این واکنش سریع و محکم باشد باعث میشود به گردن سگ اسیب جدی وارد شود .

از جمله خطرات استفاده از قلاده گردنی :

  1. خفگی :

سگ ها ممکن است بپرند و قلاده شان جایی گیر کند و باعث خفگی و مرگ آن ها بشود ، و یا ممکن است شما بند قلاده را بیش از حد بکشید و حتی اگر سگ خفه نشود در دراز مدت دچار مشکلات تنفسی خواهد شد.

  • جراحت که یکی از مهمترین خطرات قلاده برای سگ است :

اگر قلاده ‌سگ بیش از حد گشاد باشد ممکن است دست و پای سگ هنگام خاراندن گوش در آن گیر کنداین مسئله می‌تواند باعث شکستگی دست و پای سگ ها بشود. بعضی از سگ ها عادت دارند قلاده خود را با دندان بگیرند.این کار می‌تواند سبب آسیب دیدن دهان و دندان های سگ بشود.

  • اسیب دیدگی گردن :

یکی از رایج ‌ترین خطرات قلاده برای سگ ها مشکلات مربوط به گردن است. این مشکل بیشتر توسط صاحبانی به وجود می آید که سعی دارند با کشیدن ،سگ خود را کنترل کنند.

  • قلاده نامناسب سگ :

بهتر است همه جزئیات را برای خرید قلاده برای سگ خود درنظر بگیرید تا از مشکلات مختلف جلوگیری کنید .

  • بیماری های پوستی یکی از مهمترین خطرات قلاده برای سگ هاست :

تنگ بودن بیش از حد قلاده می‌تواند سبب بروز قارچ ، ریزش مو و حتی عفونت ناحیه بشود ، این موارد بیشتر برای کسانی پیش می‌آید که از تولگی تا سنین بلوغ قلاده ی جدیدی برای سگ خود تهیه نمی کنند. در حالی که سگ ها نیز مثل انسان ها رشد می کنند و به وسایل جدید نیاز دارند. بهتر است از قلاده فقط در زمانی که میخواهید از منزل خارج شوید استفاده کنید تا پوست سگتان بتواند نفس بکشد .

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت