غذای خوکچه هندی

بازدید: 1,856 بازدید
یونجه که اصلی ترین ماده غذای خوکچه هندی است هر روزه و به صورت نامدود باید در دسترس این جونده قرار گیرند زیرا باعث سلامت دندان ها و گوارش خوکچه هندی میشود، منظور از مقدار زیاد این است که به اندزه 3 تا 5 وعده غذایی باید در ظرف غذای خوکچه هندی خود یونجه تازه قرار دهد

« رژیم غذایی روزانه خوکچه هندی »

بعد از خرگوش ها و همسترها خوکچه های هندی از محبوب ترین جوندگان خانگی هستند که مردم در سراسر دنیا اقدام به نگهدای از انها میکنند. این موجودات همانند همستر هستند تنها با جثه ای بزرگتر و موهای بلند تر که همین باعث با نمک تر و با مزه تر شده این جونده ها میشود. خوکچه های هندی عاشق غذا خوردن هستند.

و حتی زمانی که صدای بازشدن درب یخچال را میشنوند شروع به سوت زدن میکنند همین حرکت های بامزه انهاست که باعث میشود افرادی که تجربه زیادی ندارند بیشتر از وعده های مورد نیاز به خوکچه های هندی غذا بدهند و باعث چاقی و بیماری انها شوند.

البته خوکچه های هندی گیاه خوار هستند و گوشت و ماهی نمیخورند ولی ویونجه مناسب همیشه باید به صورت نامحدود در دسترس انها باشد.

اگر شما خوکچه هندی دارید و یا به تازگی قصد مراقبت از ان را دارید بهتر است که این متن را درباره رژیم غذای خوکچه هندی مطالعه کنید تا بتوانید خوکچه هندی سالمی را داشته باشید.

راهنمای خرید و نگهداری خوکچه هندیغذای مورد نیاز خوکچه هندی:

اولین و مهمترین مورد درباره نگهداری از خوکچه هندی این مسئله است که این جونده ها توانایی تولید ویتامین C ندارند و این ویتامین مورد نیاز باید توسط غلات و غذاهایی که شما به حیوان خانگی خود میدهید تامین شود. در کل نیاز اصلی خوکچه های هندی :

اب تمیز و ساده، یونجه تازه و شسته شده که به صورت بسته بندی در فروشگاه های  حیوانات خانگی موجود می باشد ، ویتامین سی، سبزیجات تازه، و در نهایت پلت ها یا غذاهای خشک موجود در بازار است که حتما باید توجه کنید که در این غذاها ویتامین سی  موجود باشد.

در رژیم غذایی خوکچه های هندی باید گیاهان خشک، حبوبات و سبزیجات رعایت شود. سبوس یا دانه انار میتواند باعث عملکرد مناسب سیستم گوارش خوکچه هندی شود.

یونجه که اصلی ترین ماده غذای خوکچه هندی است هر روزه و به صورت نامدود باید در دسترس این جونده قرار گیرند زیرا باعث سلامت دندان ها و گوارش خوکچه هندی میشود، منظور از مقدار زیاد این است که به اندزه 3 تا 5 وعده غذایی باید در ظرف غذای خوکچه هندی خود یونجه تازه قرار دهد.

بهتر است روزانه اگر یونجه ای باقی مانده بود جایگزین یونجه جدید کنید؛ در خرید یونجه توجه کنید که غذای خوکچه هندی شما تنها یونجه های سبز رنگ و نرم را میخورد و یونجه های زرد رنگ را کاه تصور میکند و به سمت انها نمیرود.

اگر روزی به طبیعت رفتید بهتر است از یونجه های تازه و طبیعی که شسته و استریل کرده اید استفاده کنید و خوکچه هندی خود را شاد کنید.

همه چيز در مورد خوكچه هندي - پت شاپ آنلاین

سبزیجاتی که میتوان به غذای خوکچه هندی اضافه نمود:

گیاهان و سبزیجاتی که مناسب غذای خوکچه هندی هستند شامل :

کرفس، هویج، گوجه فرنگی، خیار، ذرت، کلم، کمی از کلم بروکلی، مقدار کمی از اسفناج و نخود سیاه است. دیگر سبزیجات مانند چغندرقند، جعفری یا مقادیر کم فلفل و خوراکی مانند برگ شبدر یا قاصدک باید به مقدار بسیار کمتر از موارد قبلی در رژیم غذایی خوکچه هندی جای داده شوند و دقت کنید که به هیچ وجه نباید سبزیجات قدیمی و خورد شده برای تهیه غذای خانگی استفاه نکنید.

نحوه تغذیه یک خوکچه هندی - رژیم غذایی مناسب ، توصیه ها - حیوانات خانگی

خوکچه های هندی به دلیل نداشتن قدرت تولید ویتامین C  مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند به همین دلیل باید خود شما این ویتامن را با استفاده از غذاهای خشک به سبد غذای خوکچه هندی خود بیفزایید. افزودن این ویتامین به اب این حیوان توصیه نمیشود

زیرا امکان دارد طعم ان را نپسندد و اب نخورد و همچنین اندازه گرفتن میزان خوردن ویتامین C سخت خواهد شد زیرا اب خوردن خوکچه هندی در طول روز متفاوت است.

میوه های مفید برای خوکچه هندی:

مفیدترین میوه هایی که خوکچه های هندی از انها تغذیه میکنند شامل: زردالو، شلیل، کیوی، اناناس، گیلاس، هندوانه، سیب، انبه، هلو، گلابی و پرتقال است. اگر زمانی خوکچه هندی شما دارای یبوست شد بهترین راه دادن کیوی به ان است.

غذاهای ممنوعه و مضر برای خوکچه هندی | PetiFa

میتوانید برای خرید غذای خوکچه هندی از این سایت اقدام کنید تا بهترین غذاهای موجود در بازار با بهتیرن کیفیت ها در زمان مناسب به دست شما برسد.

 

 

 

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت