علایق گربه ها و 10 چیزی که گربه ها عاشقشن

بازدید: 2,049 بازدید
علایق گربه ها

علایق گربه ها و 10 چیزی که گربه ها عاشقشن

علایق گربه ها
علایق گربه ها

گربه ها از چی خوششون میاد؟ انجام چه کارهایی باعث خوشحالی گربه ها می شود؟ افرادی که قصد خرید گربه را دارند و یا می خواهند که با گربه ها ارتباط بگیرند باید بدانند که گربه ها از چه چیز هایی خوششان می اید و از علایق گربه ها اطلاعات داشته باشند.مثلا چه چیزی دوست دارند بخورند، از که اسباب بازی و تفریحی خوششان می اید و …

در این مقاله ی پتریزو با برخی از محبوب ترین علایق گربه ها  اشنا خواهید شد و میتوانید گربه خود را در انتها از سایتی که معرفی شده است با شناسنامه مخصوص و واکسینه شده خریداری کنید.

علایق گربه ها شامل چه چیزی می شود؟

علایق گربه ها جزوی از خصوصیت های اخلاقی این حیوان دوست داشتنی است. به همین دلیل دانستن انها کمک بسیاری به شما می کنند تا بتوانید با گربه ارتباط بگیرید و گربه را به خود علاقه مند کنید. در ادامه یک لیست 10 موردی را برای شما اماده کردیم تا بهتر با علایق گربه ها اشنا بشوید.

1-خوابیدن در بیشتر روز

با توجه به مقدار زمانی که گربه ها در طول روز می خوابند می توان گفت که خوابیدن یکی از علایق گربه و فعالیت های محبوب و مورد علاقه اش است. گربه ها به طور معمول بین 14 تا 18 ساعت می خوابند و دوست ندارند در این مدت کسی مزاحمشان شود. این موضوع به این دلیل است که گربه ها حیوانات شب هستند و در شب دید بهتری دارند و به همین دلیل ترجیح می دهند در شب فعالیت کنند.

علایق گربه ها
علایق گربه ها

2-غذای خوب و مناسب و با کیفیت بالا

گربه ها هم مانند انسان ها دوست دارند غذای خوب در دسترس داشته باشند و بخورند. گربه ها از خوردن غذاهای متنوعی که سرشار از پروتئین و کربوهیدارات هستند، لذت می برند. به همین دلیل بهتر است برای گربه خود غذای مناسب تهیه کنید.

3- آب تازه و خنک در زمستان و تابستان

گربه ها اب خنک و جاری را دوست دارند به همین دلیل دوست دارند از اب شیر بخورند چون هم جاری است هم خنک. اگر به گربه خود غذا خشک می دهید بهتر است برای متعادل شدن به او مقدار زیادی اب بدهید تا بدنش دچار کمبود اب نشود. برخی از نژاد های گربه از بازی در اب لذت می برند مثل ترکیش وان. اگر گربه شما از اب بازی لذت می برد در یک روز گرم، چند اینچ اب و مقداری یخ را در وان ریخته و بگذارید تا گربه بازی کند.

4-تعامل با صاحب خود

هنگامی که شما گربه ای را خریداری و به سرپرستی می گیرید به پدر و یا مادر گربه تبدیل می شوید. صاحبان گربه ، گربه خود را عضوی از خانواده خود می دانند. گربه و صاحبش بعد از مدتی با یکیدگر پیوندی برقرار می کنند و بسیار کم پیش می اید که این پیوند برقرار نشود. از همین جهت گربه دوست دارد که با صاحب خود تعامل داشته باشد.

5- بازی کردن

یکی دیگر از علایق گربه ها که با استفاده از ان می توانید با انها ارتباط برقرار کنید ، بازی کردن است.گربه ها بازی کردن را بسیار دوست دارند و اگر این بازی از مدل تعقیب و گریزی باشد که خیلی بهتر است. بچه گربه ها دوست دارند با سایه روی دیوار، پروانه ها و حشرات، اسباب بازی ها و دست انسان ها (که نباید انجام شود) بازی کنند. بازی کردن گربه ها را به طبیعت واقعی و وحشی خودشان بر میگرداند به همین دلیل امری بسیار مهم است.

علایق گربه ها
علایق گربه ها

6- خاراندن و چنگ زدن

گربه ها از خاراندن سطوح مختلف و چنگ زدن لذت می برند. دلیل این کار این است که گربه با اینکار ناخن های خودش را تیز می کند و از انجایی که ناخن هایش یک وسیله دفاعی هستند از این کار احساس خرسندی خواهد کرد.

7-تماشا پرندگان از پشت پنجره 

تماشا کردن بازی پرندگان یکی از لذت بخش‌ترین کار‌هایی است که در طول روز آن را انجام می‌دهند. دلیل خاصی برای این موضوع وجود ندارد، شاید اینکه، چون پرندگان در ردیف شکار گربه‌ها قرار دارند برای شان جذاب باشد. جالب است بدانید کسل‌ ترین گربه به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.

8-نظافت و تمیزی و لیس زدن خود

گربه ها چه خانگی و چه خیابانی بسیار روی تمیزی و نظافت حساس هستند.گربه ها به طور معمول در حال لیس زدن خودشان هستند و خودشان را تمیز میکنند. ولی نباید فراموش کنید که هر چند هفته گربه تان را به حمام ببرید. تمیزی خاک گربه بسیار موضوع با اهمیتی است. اگر خاک گره تان تمیز نباشد گربه از خاک خودش استفاده نخواهد کرد.

9-نوازش شدن توسط فردی که دوستش دارند

یکی از علایق گربه ها می تواند در ارتباط بر قرار کردن و دوست شدن با گربه به شما کمک بسیاری بکند نوازش کردن گربه است. گربه ها برخلاف چیزی که معمولا نشان می دهند بسیار موجودات نرم و لطیفی هستند و دوست دارند که با انها ملایم باشید. گاهی اوقات ممکن است گربه خودش درخواست نوازش شدن کند اما بعد از مدتی چنگ بیندازد و گاز بگیرد که این کار بسیار عادی است چرا که گربه ها از نوازش شدن طولانی مدت و زیاد خوششان نمی اید و برایشان ازار دهنده است.

سعی کنید هنگامی که گربه خود را نوازش می کنید حواستان را به او بدهید تا در صورت اذیت شدنش فورا نوازش کردنش را قطع کنید.

10- صداهای نرم و ارام

گربه ها حیوانات بسیار ارامی هستند و به همین علت از صدا های بلند متنفر اند. صدا های بلند برای انها مانند اژیر خطر عمل می کند و باعث تهاجمی شدنشان می شود. پس سعی کنید تا جای ممکن مکان ارامی برای نگهداری گربه خود انتخاب کنید تا گربه شما ارامش داشته باشد. با صدای ارام و نرم با او حرف بزنید تا راحتر با شما ارتباط بگیرد.

علایق گربه ها
علایق گربه ها

گربه مورد علاقه خودمونو از کجا بخریم؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت