قهر گربه و 12 نشانه آن

بازدید: 2,001 بازدید
قهر گربه

قهر گربه های خانگی و نشانه های آن

قهر گربه
قهر گربه| قهر گربه 

حیوانات و انسان ها گاها در برخی از رفتار ها و مشخصات با یکدیگر مشترکاتی داشته باشند. به همین علت واکنش قهر کردن در گربه ها نیز مانند انسان ها وجود دارد. دلایل بسیاری که می تواند باعث قهر گربه شود که به طور کلی “رفتارهایی از جانب انسان ها و یا دلایل دیگر  عامل اصلی این اتفاق است.

گربه ها یکی از حساس ترین حیونات خانگی به شمار می روند از این رو لازم است که شما دلایل مختلفی که می تواند باعث قهر گربه تان بشود را بدانید و توانایی شناسایی کردن این عوامل را داشته باشید.

گربه ها هنگامی که قهر می کنند علائمی از خود نشان می دهند؛ که شما با دیدن آن ها باید متوجه قهر کردن گربه خود شوید. ما در ادامه دلایل و نشانه های متععدی که می تواند باعث قهر گربه بشود را گفته و به انها پرداخته ایم؛ پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

قهر گربه و 6 دلیل برای ان

پشت دلایل قهر کردن گربه ها درست مثل انسان ها منطقی وجود دارد. گاهی اوقات این احساسات منفی در آن ها مربوط به اتفاقی است که در گذشته برای انها رخ داده است و یا ممکن است به دلیل رفتار های شما باشد.

1-کم خوابی و تغییرات در روال زندگی گربه:

گربه ها به خصوص گربه های خانگی روی خواب و استراحت خود بسیار حساس هستند و اگر مزاحم انها بشوید بسیار ناراحت و بدخلق شده و با شما قهر خواهند کرد. همچنین گربه ها بسیار جزئی نگر هستند و ممکن است گاه یحتی به دلیل جا به جا کردن یه وسیله ساده هم احساس خطر کنند و با شما قهر کنند.

2-توجه به گربه دیگر:

گربه ها بسیار حسود هستند. به طوری که اگر با خودتان گربه دیگری به خانه بیاورید و به ان محبت کنید از خودشان رفتار های تهاجمی نشان می دهند و این رفتار تا زمانی که ان گربه در خانه شما حضور داشته باشد ادامه خواهد داشت.

قهر گربه
قهر گربه| قهر گربه 
3- تنبیه گربه:

گربه ها بسیار بازیگوش هستند و به همین دلیل دلشان می خواهد که با صاحبشان بازی کند و حتی ممکن است هنگامی که در حال کار کردن هستید به شما اویزان شود و چنگ بکشد. در این مواقع نباید ناراحت بشوید و او را از خود برانید چرا که باعث گوشه گیر شدن و قهر کردن گربه می شود.

4-غذای نامناسب:

گربه ها بسیار روی غذای خود حساس اند که به همین دلیل می توان یکی از دلایل قهر گربه را تهیه غذای نا مناسب دانست. گربه ها لجباز و مغرور هستند و اگر غذایی که می خواهند به انها ندهید با شما قهر میکنند.

5-آب پاشیدن به گربه:

گربه ها از اب بدشان می اید و علت این امر این است که وقتی اب از پوشش گربه عبور می کند و به او می رسد باعث می شود که گربه احساس اسیب پذیری بکند. به طور کلی گربه ها از حرکات ناگهانی وسریع بدشان می اید واگر شما ناگهان با یک لگن اب جلویش ظاهر بشوید و گربه نتواند فرار کند باعث می شود که از شما دلگیر شود و احساس ترس کند و در نهایت با شما قهر کند.

6-تعویض صاحب گربه:

گربه ها حیوانات وابسته و احساساتی ای هستند که به همین دلیل به راحتی به صاحب خود وابسته می شوند. بهتر است که اگر توانایی نگهداری از گربه را ندارد به هیچ عنوان انها را به منزل خود نیاورید و بعد از مدتی انها را رها نکنید چرا که باعث گوشه گیری و افسردگی گربه میشود. این اتفاق بیشتر در گربه های بالغ دیده می شود. گربه های بالغ زمان زیادی را نیاز دارند تا به شما عادت کنند. به همین دلیل بهتر است بچه گربه یک یا دو ماهه خریداری کنید که وابستگی کمتری داشته باشند.

12 نشانه برای هنگامی که گربه ها قهر میکنند 

قهر گربه
قهر گربه | قهر گربه 

گربه ها هنگام قهر کردن از خود علائمی نشان می دهند که با دانستن انها می تونید به قهر گربه خود پی ببرید در ادامه این نشانه ها را برای شما صاحبان گربه عزیز شرح خواهیم داد.

1-غر زدن:

اگر تا الان فکر می کردید که فقط سگ ها قهر میکنند سخت در اشتباه اید چرا که تا به حال یک گربه خشمگین ندیده اید. گربه ها هنگامی که قهر می کنند از خود صداهای متنوعی بروز می دهند که نشان دهنده نارضایتی و خشم انها است. اگر گربه شما با صدا در اوردنش ارتباط برقرار می کند بهتر است اول به او فضا بدهید و با فعالیت هایی مثل بازی با اسباب بازی مورد علاقه ش، تشویقی محبوبش و یا صحبت کردن ارام با او ارتباط بگیرید.

2-نگاه کردن خصمانه و از دور به شما:

یکی دیگر از نشانه های قهر گربه نگاه کردن به شما از فاصله دور است. در این هنگام او فاصله خودش را از شما حفظ کرده و نمی گذارد شما نزدیکش شوید.در این مواقع به او فشار نیاورید و به زور به او نزدیک نشوید؛ زیرا این کار باعث ناراحتی بیشترش می شود و ممکن است از خود کارها و اعمالی نشان دهد که از او توقع نداشته باشید

قهر گربه
قهر گربه | قهر گربه 

3-نگاه مرموزانه:

اگر برایتان سوال است که منظور ما چه نگاهی است فقط کافی است که صاحب گربه باشید و ان گربه با شما قهر باشد، برای مثال از پشت در یا پرده به شما مانند یک قاتل نگاه میکنند.

4-حس بدی که از تنهایی نشان می دهند:

گربه ها می توانند تشخیص بدهند که چه زمانی شما اماده ترک کردن انها هستید به همین ممکن است از خود رفتار هایی نشان بدهند. برای این موضوع یک راه حل وجود دارد؛ شما باید لباس یا یک وسیله از خودتان را در کنار او قرار دهید تا بتواند با این موضوع راحت تر کنار بیاید.

5-پنهان شدن:

پنهان شدن یکی از اولین نشانه های قهر گربه به شمار می رود. چرا که با پنهان شدن می خواهد به شما نشان دهد که ناراضی یا ترسیده است. اگر این اتفاق افتاد او را اذیت و مجبور به کاری نکنید. چرا که این یک رفتار محافظتی است و اگر او را مجبور کنید قبل از آماده شدن با شما معاشرت کند، ممکن است پرخاشگر شود

6-خراب کردن بالشت شما:

از بین بردن بالشت شما نشانه ای معمول از اضطراب ناشی از جدایی در گربه است. او با این کار از رایحه شما به عنوان راهی برای کنار آمدن با اضطرابش استفاده می کند.

7-گاز گرفتن:

ایا تا به حال پیش امده که گربه به سراغ شما بیاید و درخواست نوازش کند اما بعد دست شما را خراش بدهد و گاز بگیرد؟

این اتفاق امری بسیار معمول است چرا که وقتی از حدی بیشتر گربه را نوازش می کنید برایش ازار دهنده می شود و با شما قهر می کند. اگر در این زمان گاز می گیرد دلیلش عصبانیتنیست بلکه می خواهد فقط تعادل را برقرار کند و به شما برساند که بیش از حد دارید او را نوازش می کنید و باعث اذیت شدن گربه شده اید.

8-واکنش دم:

یکی از اولین نشانه های عصبانیت یک گربه، این است که می بینید دم او پایین قرار گرفته و از این سو به آن سو می چرخد .هر وقت دیدید دم او این گونه شد، آن کار را که باعث ناراحتی او شده است متوقف کنید، کمی به او فضا بدهید و برای مدتی عقب بروید تا آرام شود.

قهر گربه
قهر گربه| قهر گربه 

9-کرک ناگهانی:

یکی دیگر از نشانه های قهر گربه، گربه ای با بدن خمیده با کمانی قوس دار، خز پرزدار و دم بوته ای است. چرا که گربه می خواهد با اینکار بزرگتر و ترسناک تر به نظر بیاید. در این هنگام به هیچ وجه با او شوخی نکنید. در این هنگام به او فضا بدهید وگرنه ممکن است گاز بگیرد یا چنگ بکشید.

10-صاف شدن گوش ها:

وقتی گربه ناراحت و یا عصبی است گوش ها به پشت سر صاف شده و کمی بیرون می آیند. این یک نشانه است از اینکه گربه شما ناراحت یا عصبی است و ممکن است با شما قهر کند. در این موقعیت فاصله خود را از گربه حفظ کنید چرا که امکان دارد به شما حمله کند.

11-رد کردن اسباب بازی:

اسباب بازی یک منبع تحرک برای گربه است. گربه ها به راحتی از اسباب ابزی خسته می شوند در این هنگام لازم است برایش یک اسباب بازی جدید تهیه کنید. گربه ها به محرک های زیادی احتیاج دارند؛ زیرا آن ها شکارچی طبیعی هستند و بازی تعقیب و گریز را دوست دارند.

12-امتناع از وعده غذایی:

وقتی گربه ناراحت است ممکن است میلش به غذا کمتر شده و یا حتی غذا نخورد. بیشتر این واکنش گربه وقتی اتفاق می افتد که گربه موقعیت جدید و نااشنایی را تجربه کند و یا در محل زندگی اش یک تغییر رخ دهد. این نشانه را همیشه زیر نظر داشته باشید چرا که می تواند نشان دهنده ابتلا گربه به بیماری نیز باشد. اگر گربه بیشتر از یک یا دو روز غذا نخورد حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

از کجا میتوان بچه گربه ای ر ا خریداری کرد که در شرایط مناسب بزرگ شده باشد و هنگام ورود به خانه شما قهر نکند؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های پرشین  که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت