مدل های خوابیدن گربه و آشنایی با 0 تا 100 آن

بازدید: 2,790 بازدید
مدل های خوابیدن گربه

مدل های خوابیدن گربه و 15 حالت ان

مدل های خوابیدن گربه
مدل های خوابیدن گربه | مدل های خوابیدن گربه

خواب برای گربه بسیار مهم است چرا که این موجود دوست داشتنی نزدیک 18 تا 20 ساعت از روز خودش را به خوابیدن و استراحت کردن اختصاص می دهد. به همین علت مدل های خوابیدن گربه بسیار متنوع تر و گسترده تر از چیزی است که فکر می کنید. آن ‌ها در مکان ‌ها و موقعیت‌ های مختلف و عجیبی به خواب می ‌روند و گاهی وضعیتی که در آن خوابیده‌ اند شما را شگفت ‌زده می‌کند

پتریزو در این مقاله به بررسی 15 حالت مختلف خوابیدن گربه ها می پردازد.

مدل های خوابیدن گربه و معنی و مفهموم انها

1-حالت هلالی یا حلقه شده

یکی از مدل های خوابیدن گربه ها که بسیار رایج است حالت هلالی است. گربه ‌ها در این حالت خواب، گرمای بدن‌ خود را به حداکثر می‌ رسانند و از اندام‌های حیاتی خود محافظت می‌کند این حالت برای گربه و بچه گربه ای که در فضای بیرون از خانه و طبیعت زندگی می کند بسیار مهم و حیاتی است.

گربه ها هنگامی که در اینحالتمی خواند پشت خودشان را کاملا قوس داده و شبیه هلال ماه می شوند به همین علت به این حالت مدل “هلالی” نیز می گویند. اگر گربه شما اینگونه می خوابد ممکن است به دلیل حس نا امنی باشد.

2-خوابیدن در جعبه

گربه ها به طرز دیوانه واری عاشق جعبه هستند. مهم نیست در جعبه چه باشد انها همیشه از داخل ان رفتن احساس راحتی می کنند. یک جعبه خوب و مناسب گربه را تا مدت زیادی می تواند مشغول کند. خوابیدن در درون یک جعبه باعث حس امنیت در انها می شود.

جعبه برای گربه‌ها می‌تواند راهی برای مخفی شدن موقع شکار باشد و یا حس اطمینان از اینکه شکارچیان دیگر آن‌ها را پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل، رفتن گربه شما داخل جعبه ممکن است نشانه پنهان شدن او از چیزی یا کسی در خانه باشد. به همین دلیل بهتر است به دنبال دلیل حس نا امنی گربه بگردید.

3-پنجه روی صورت

یکی از مدل های خوابیدن گربه که بهتر است با دیدن ان مزاحم گربه نشوید، هنگامی است که گربه پنجه اش را روی چشم هایش گذاشته و خوابیده است. وقتی گربه‌ ای در این وضعیت می‌ خوابد، یعنی در خواب عمیقی فرو رفته است و به‌ هیچ عنوان علاقه ‌ای به شنیدن صدا های بلند و ازار دهنده ندارد.

مدل های خوابیدن گربه
مدل های خوابیدن گربه| مدل های خوابیدن گربه

4-خوابیدن روی لبه

گربه ها اغلب اوقات دوست دارند روی سطوح باریک بلند، مانند لبه کاناپه، نرده بالکن یا نرده راه پله بنشینند و بقیه را تماشا کنند. از ان جایی که گربه ها عاشق ارتفاع هستند و در جاهای بلند تعادل دارند بسیار عادی است که در زمان های بیداری شان در این مکان ها پیدا شوند.

اما در کمال تعجب گاهی ممکن است انها در همان جا بخوابند. قطعاً این وضعیت، اصلاً وضعیت راحتی برای خوابیدن نیست. گربه‌هایی که روی لبه می‌خوابند، اغلب پنجه های خودشان را در دو طرف آویزان می‌کنند. وقتی گربه ‌ای در این حالت به خواب رفته است، یعنی می ‌خواهد مراقب آنچه در اطرافش می ‌گذرد باشد

5- خوابیدن به پشت و شکم رو به بالا

گربه از دراز کشیدن روی زمین خوششان میاید مخصوصا اگر زمین گرم باشد. انها روی زمین دراز می کشند ، پنجه هایشان را رو به بالا می چرخانند و شکم لختشان را کاملاً در معرض دید قرار می دهند.

خوابیدن در این حالت نشان دهنده رابطه خوب با صاح و اعتماد به اوست. پس اگر گربه شما در نزدیکی شما این گونه می خوابد خوشحال باشید چون که به شما اعتماد دارد.

6-خوابیدن با چشم های نیمه باز

اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که گربه ها راحت از خواب بیدار می شوند. گربه ها گاهی ممکن است با چشمان نیمه باز چرت بزنند. اگر گربه شما این کار را می کند فقط برای این است که مطمئن شود خطری او را تهدید نمی کند و اگر اتفاقی افتاد بتواند به موقع به ان عکس العمل نشان دهد. گربه ها  معمولاً زمانی  این کار را انجام می‌ دهند که فرد جدیدی به خانه شما آمده باشد و  یا این که اخیراً تغییر جدیدی در خانه به‌ وجود آمده باشد

مدل های خوابیدن گربه
مدل های خوابیدن گربه | مدل های خوابیدن گربه

7- خوابیدن در زاویه این که بسیار ناراحت است

گربه‌ ها گاهی هم در زوایای کاملاً عجیب و غریبی قرار می ‌گیرند و به نظر می ‌رسد که در همان حالت هم می‌ توانند بخوابند. معنی خیلی از آن‌ها را واقعا نمی ‌شود فهمید. مطمئناً گربه شما بسیار انعطاف‌ پذیر است و این حالت‌ ها هم بسیار بامزه و سرگرم‌ کننده هستند. پس بیایید وقتی دلیلی برای این نوع خوابیدن پیدا نمی‌ کنیم، فکر کنیم که گاهی هم برای بامزه بودن لازم است که آن‌ها در این حالت‌ ها بخوابند!

8-خوابیدن در وضعیت نشسته

به طور معمول انسان ها نشسته نمی خوابند مگر انکه بسیار خسته باشند. گربه ها اکثر اوقات خسته هستند به همین دلیل گاهی اوقات در حالی که نشسته اند دم شان را دور پنجه هایشان می پیچند و می خوابند.

این هم یکی دیگر از مدل ‌های خوابیدن گربه‌ است که  بیشتر حالت چرت زدن دارد. گربه شما احتمالاً فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این وضعیت می ‌ماند و هر موقع که لازم بداند بیدار می شود.

9-خوابیدن به پهلو

این وضعیت شباهت های بسیاری با خوابیدن با شکم رو به بالا دارد. این حالت به ‌اندازه وضعیت شکم رو به بالا، باز نیست، اما وقتی گربه به پهلو می‌ خوابد، باز هم بخشی از شکم خود را که آسیب پذیر است، در معرض دید قرار می‌دهد

این مدل هم بیشتر برای چرت زدن است و برای خواب کامل گربه کارآمد نیست و همچنین نشانه مثبتی است که او نسبت به محیط و آدم‌ های اطراف خودش، احساس راحتی می‌ کند

مدل های خوابیدن گربه
مدل های خوابیدن گربه | مدل های خوابیدن گربه

10-خوابیدن به حالت نان باگت

دراین حالت گربه در حالی که پنجه های جلویی را زیر بدن خود می‌کشد، به روی شکم می خوابد. گربه‌ها هم موقع بیداری و هم در خواب، این حالت را زیاد به خود می‌گیرند. اگر موقع خواب در این وضعیت قرار گیرند، احتمالاً برای مدت طولانی در آن باقی نمی‌مانند. در این حالت گربه به کوچکترین محرکی واکنش نشان می‌دهند.این نوع خوابیدن معمولاً به معنی آن است که گربه شما می‌خواهد چرت کوتاهی بزند و نیاز به جای خواب طولانی و عمیق ندارد. خوابیدن در این حالت احساس ارامش گربه نسبت به شما است. این حالت به گربه اجازه می دهد در حالی که انرژی خودش را حفظ کرده و مراقبت اطرافش است چرت کوتاهی هم بزند.

11-خوابیدن گربه روی شما

یکی از مدل های خوابیدن گربه که نشان دهنده اعتماد و نزدیکی گربه به شماست این است که گربه روی شما می خوابد. در این حالت گربه نسبت به اطرافش گارد کمتری دارد.

گربه ها بیشتر ترجیح می دهند روی سینه و یا پا های شما بخوابند چرا که این نواحی کمتر تکان خورده و مزاحم ارامش انها می شود.

12-مدل سوپر من

در این حالت خواب، گربه روی شکم خود دراز می‌کشد و پنجه‌هایش را به سمت جلو و عقب دراز می‌کند. چنین حالتی برای خوابیدن به این معنی است که گربه شما احساس آرامش زیادی می‌کند. معمولا گربه هنگامی این حالت را انتخاب می کند که بخواهد عمیق و طولانی بخوابد.

13-خواب در جاهای دنج ارام

گربه‌ها اغلب دوست دارند در جاهای دنج با پوششی رویشان بخوابند.انها در این حالت ها احساس گرمی و راحتی می‌کنند و معمولاً از نظر امنیت خیالشان راحت است. گربه‌هایی که خود را زیر پوشش یا ملحفه‌ ها می‌گیرند، عموماً بی‌خطر هستند اما همیشه حواستان باشد که تصادفا روی انها ننشینید و از اینکه گربه می توانید زیر پوشش خود نفس بکشد اطمینان حاصل کنید.گربه‌ای که در خواب است، آسیب ‌پذیرترین حالت ممکن را دارد، بنابراین زمانی که به‌ طور جدی قصد خوابیدن داشته باشد، به دنبال امن ‌ترین فضا ومکان ممکن برای خوابیدن می‌گردد تا احساس امنیت کند.

14-خوابیدن با گربه دیگر

و‌قتی گربه‌ها با هم می‌خوابند و شکم‌هایشان در معرض همدیگر است، یعنی از حضور هم احساس راحتی می‌کنند و این اتفاق انها را یاد کودکی شان می اندازد.. اغلب، گربه‌هایی که از یک خانواده هستند، با هم می‌خوابند و این نشانه مثبتی در رابطه آن‌ها است

مدل های خوابیدن گربه
مدل های خوابیدن گربه |مدل های خوابیدن گربه

15- خوابیدن کنار یک سگ

گربه ها و سگ ها دشمنان طبیعی یکدیگر نیستند و فقط برخی از انها با یکدیگر رابطه شکار-شکارچی را دارند. به همین علت معرفی گربه و سگ باید بسیار با احتیاط صورت بگیرد. گاهی اوقات گربه ها می توانند مانند انسان ها یا گربه های دیگر با سگ ها پیوند برقرار کنند. در این موارد، سگ و گربه برای همراهی، گرما و آرامش با هم می خوابند.

از کجا میشه بچه گربه های بامزه بت مدل های خوابیدن گربه مختلف گربه از نژادی اصیل رو خرید؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و.… میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت