رنگ مورد علاقه گربه و 0 تا 100 شناسایی آن برای خرید اسباب بازی

بازدید: 2,703 بازدید
رنگ مورد علاقه گربه

رنگ مورد علاقه گربه و 3 نکته درباره ان

رنگ مورد علاقه گربه
رنگ مورد علاقه گربه | رنگ مورد علاقه گربه

آیا تا به حال فکر کرده اید رنگ مورد علاقه گربه شما چیست؟ ایا راهی وجود دارد که بفهمیم گربه از چه رنگی خوشش میاید؟در این مقاله از پتریزو ، همه موارد در مورد رنگ مورد علاقه گربه ها را بررسی خواهیم کرد.

ایا گربه ها کور رنگ هستند؟

گربه ها همانطور که افراد کور رنگ ، رنگ ها را تشخیص می دهند، رنگ ها را تشخیص می دهد. افراد کور رنگ بعضی از رنگ ها بر اساس نوع خاکستری ای که می بینند تشخیص می دهند. گربه‌ها نیز می‌توانند سایه‌های آبی و سبز را ببینند، اما بیشتر سایه‌های قرمز به‌عنوان نسخه‌ای از خاکستری برایشان دیده می‌شوند

گربه ها در درجه اول کور رنگ قرمز-سبز محسوب می شوند. به این حالت دوترانومالی یا پروتانومالی گفته می شود. با این نوع کور رنگی، گربه در تشخیص تفاوت های بین قرمز، قهوه ای، نارنجی و بنفش دچار مشکل خواهد شد.

گیرنده های نوری گربه ها بیشترین حساسیت را به طول موج هایی دارند که بین دامنه های بنفش_آبی و زرد_سبز قرار دارند. با توجه به این موضوع ممکن است انها کمی سبز را هم ببینند، اما این به این معنی نیست که دید آن ها در مقایسه با دید ما ناکافی است بلکه این حرف کاملا اشتباه است. چرا که گربه محدوده دید گسترده تری نسبت به انسان ها دارند به این صورت که اگر دید انسان 180 درجه است دید گربه ها 200 درجه است.

دید گربه ها در تاریکی، یکی دیگر از ویژگی های این حیوان خاص است. دید در تاریکی به دلیل وجود گیرنده های نوری ای است که در شبکیه چشم آن ها یافت می شود؛ گربه ها به دلیل دید فوق العاده گربه ها در شب انها می تواند به راحتی حضور جنبنده ای در نزدیکی خود را حس کنند و ان را ثبت کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که گربه‌ها نمی‌توانند به‌صورت کامل در تاریکی ببینند. گربه‌ها برای دیدن نیاز به کمی نور دارند و در شرایط نور کم (گرگ‌ ومیش) نسبت به انسان‌ها بهتر می‌بینند

یک برتری انسان در دید به تفاوت برد چشم ها است. انسان ها می توانند تا 200 الی 300 متر را با وضوح مشاهده کنند اما این عدد در گربه ها 60 است چرا که گربه ها نیاز به وضوع بیشتر نیاز ندارند.

رنگ مورد علاقه گربه
رنگ مورد علاقه گربه

اصول و قواعد رنگ در تعیین رنگ مورد علاقه گربه:

گربه ها به دلیل ساختار متفاوت چشم هایشان نمی توانند مانند انسان طیف گسترده ای از رنگ ها را ببینند و به همین علت توانایی دیدن رنگ های بسیار محدود را دارد. دلیل این اتفاق تفاوت تعداد سلول های مخروطی و میله ای در چشم های گربه و انسان است.

دو نوع سلول گیرنده (میله و مخروط) در شبکیه چشم پستانداران وجود دارد که مخروط ها به انتقال نور به رنگ کمک می کنند، در حالی که میله ای ها برای تمایز سیاه و سفید مهم هستند. در گربه ها تعداد سلول های میله ای بیشتر است ( که عامل دید در شب گربه است) و در انسان مخروطی و به همین علت انسان توانایی تشخیص طیف های مختلف رنگ را دارد.

رنگ مورد علاقه گربه ها چه رنگی است؟

به طور کلی می توان گفت که گربه ها می توانند سایه های بنفش آبی و همچنین رنگ های زرد مایل به سبز را مشاهده کنند. به همین دلیل بیشتر گربه سانان رنگ آبی را بیشتر از همه ی رنگ ها دوست دارند به این دلیل که می توانند این رنگ ها را با وضوح بهتری ببینند.

نا گفته نماند که رنگ های دیگر هم برای گربه ها قابل تشخیص است اما فقط انها را با وضوح کمتری می بینند. برای مثال اگر چیزی را ما به رنگ بنفش می بینیم گربه ها ان را ابی میبینند چرا که پایه رنگ بنفش ابی و قرمز است و یا مثلا برای رنگ سبز تأثیر رنگ آبی و زرد (رنگی که گربه شما نمی تواند ببیند) را می بیند.

به همین دلیل می توان گفت رنگ مورد علاقه گربه رنگی است که بتوانند ان را تشخیص دهند مثل ابی، سبز و بنفش.

رنگ مورد علاقه گربه
رنگ مورد علاقه گربه

3 نکته هنگام خرید اسباب بازی با رنگ مورد علاقه گربه که باید رعایت کنید:

1-اگر در خریدن اسباب بازی برای گربه ی خود می خواهید از رنگ های آبی و زرد استفاده کنید، حتما توجه کنید که رنگ سفید در آن اسباب بازی به کار نرفته باشد.

2- اسباب بازی با رنگ های پاستلی را هم می توانید در سبد خرید خود جا بدهید چرا که رنگ های پاستلی می تواند باعث آرامش گربه شود به همین دلیل اگر بچه گربه شما با هر بار مراجعه به دامپزشک خود دچار اضطراب و استرس می شود ، می توانید یک پتو سبز یا بنفش پاستلی برای آرامش خود و بچه گربه تان، همراه داشته باشید

3- بهتر است این نکته را هم بدانید که گربه ها بیشتر از انکه برایشان رنگ شی اهمیت داشته باشد ، برایشان نوع حرکت شی مهم است به گونه ای که حتی حرکات بسیار جزئی که انسان تمایل به نادیده گرفتن آنها دارد می تواند توجه گربه ها را به خودش جلب کند. به عبارت دیگر ، گربه ها بیشتر جذب حرکت می شوند تا رنگ. به همین علت مطمئن شوید که اسباب بازی هایی را برای آنها تهیه می کنید که می توانند کمی تکان بخورند و آنها را سرگرم کنند

رنگ مورد علاقه گربه
رنگ مورد علاقه گربه

از کجا میتونیم بچه گربه هایی با نژاد اصیل و واکسینه شده بخریم؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت