خرید گربه شرقی و 0 تا 100 نگهداری از آن

بازدید: 2,006 بازدید
خرید گربه شرقی

خرید گربه شرقی

خرید گربه شرقی
خرید گربه شرقی

گربه شرقی شباهت های بسیاری با گربه ی سیامی دارد، این گربه بیشترین تلاش خود را می کند تا در فعالیت هایتان، شما را همراهی کند و مانند یک دوست همیشه همراه شما باشد، آن ها نرم تر از سیامی ها هستند، اما این گربه عاشق گپ زدن با صاحبش است و با خوشحالی به حرف های صاحبش گوش کرده و او را همراهی می کند.

این گربه عاشق جلب توجه کردن است و دوست دارد در مرکز توجه باشد و شباهتی زیادی به سگ ها دارد این گربه عاشق لمس شدن از سوی صاحبش است و بسیار خوشحال می شود وقتی صاحبش او را نوازش کند و تمام توجهش را به او میدهد.

نکته ای که در خرید گربه شرقی کمکتان می کند این است که این گربه بسیار باهوش است و با استفاده از این ویژگی اش می تواند بسیاری از بازی ها را به راحتی یاد بگیرد و یا حتی اموزش های جانبی به او راحت تر است.

این نژاد بسیار کنجکاو است و دوست دارد از هر چیزی سر در بیارد پس اگر او را در جا های غیر ممکن پیدا کردید زیاد شوکه نشوید زیرا این گربه بسیار بازیگوش است.

گربه های شرقی با خانواده و افراد دیگر مهربان اند و تا حد بسیار زیادی هم صبور. این گربه با کودکان می تواند ارتباط بر قرار کند اما به هیچ وجه اجازه وارد شدن به حریم خود را به انها نمی دهد؛ همچنین این گربه با حیوانات اهلی دیگر نیز می تواند کنار بیاید اما فقط به شرطی که انها به حریمش احترا بگذراند.

خرید گربه شرقی
خرید گربه شرقی

تاریخچه خرید گربه شرقی

گربه شرقی به عنوان یک از بهترین نژاد گربه ترکیبی سیامی است که برای اولین بار در دهه 1950 در انگلیس ساخته شد، آن ها از نظر نوع بدنی و پوشش و حتی رنگ به سیامی شبیه هستند

کوتاهی مو شرقی حاصل تلاقی تعدادی دیگر از نژادهای گربه است. در پی جنگ جهانی دوم، بسیاری از نژادهای گربه خانگی در معرض خطر انقراض قرار گرفتند. برای احیای سیامی ها، پرورش دهندگان در انگلیس شروع به معرفی شورت هیر های روسی آبی، حبشه ای و انگلیسی کردند.

 نتیجه این کار بچه گربه های بدون نوک بود که سرانجام برای گربه های سیامی پرورش داده شدند. بعد ها بچه گربه های نوک سیامی ای که تولید شده بودند تا نژاد را ادامه بدهند همراه با ترکیب رنگ های منحصر به فرد و ظریف نژادی را تشکیل دادند که امروزه به ان های گربه ی شرقی می گویند.

خرید گربه شرقی
خرید گربه شرقی

رنگ های متدوال در هنگام خرید گربه شرقی

رنگ های متدوال تر گربه شرقی شامل رنگ های دارچینی، آبی، دودی خاکستری، قرمز، سفید، اسطوخودوسی، قهوه ای و شکلاتی  میباشد؛ این گربه بیش از 300 ترکیب رنگ و الگو را دارد که رایج ترین آن ها شکلاتی و خاکستری است، نمایندگان این نژاد را در سراسر جهان گربه های رنگین کمان نامیده می شوند زیرا تعداد زیادی رنگ دارند

7 ویژگی ظاهری مهم در هنگام خرید گربه شرقی

1-بدن بلند و صاف

2-استخوان بندی ظریف

3-عضلات سفت

4-سبک با پاهایی بلند

5-گوشهای بزرگ و گرد

6- صورت چروکیده

7-دم بلند و نازک

این گربه پوزه مثلثی شکلی همراه با چشمانی نه چندان بزرگ است گه به سمت بینی صافتش متمایل می شود؛ این نژاد دارای عضلاتی محکم در پاهای عقبی اش که به همین دلیل پریدن در ارتفاعات و دویدن برایش بسیار راحت است.

رنگ چشم این نژاد در رنگ های سبز و آبی و قهوه ای دیده شده است که رنگ سبز متدوال تر است؛ گربه های شرفی مستعد چاقی نبودن و فیزیک بسیار خوب این نژاد هنگام خرید گربه شرقی، در قیمتشان تاثیر می گذارد.

خرید گربه شرقی
خرید گربه شرقی

طول عمر، وزن ایده ال ای که در هنگام خرید گربه شرقی باید بدانید.

طول عمر گربه شرقی بین 10 تا 15 سال است. وزن این نژاد گربه بین 4 تا 8 کیلوگرم و وزن گربه ماده 6 کیلو گرم و نر 5 کیلو گرم است. اما وزن ایده ال کلی برای این گربه 7 کیلو گرم است.

نکات مراقتی و مهم برای کسانی که قصد خرید گربه شرقی دارند.

1-.این گربه ها به دلیل مو کوتاه و عدم وجود چند لایه مو قادر به تحمل سرما نیست پس در فصل سرما بیشتر مراقب گربه خود باشید

2-گربه ها در پنهان کردن بیماری خود بسیار خوب عمل می کنند، پس به طور منظم گربه خود را پیش دامپزشک ببرید تا ازمایش های لازم را انجام بدهد و از سلامتی گربتان مطمئن شوید.

3-از انجایی که این گربه موهای بلندی ندارد پس در نتیجه ریزش مو انها مانند بقیه نژاد ها نیست و بسیار کمتر و نا چیز است. اگر موهای گربه شما بلند است دو بار در هفته موهایش را شانه بزنید.

4-دندان هایش را زیر نظر پزشک مسواک بزنید و چشم هایش را تمیز کنید زیرا که این گربه مستعد بیماری آتروفی شبکیه است..

5- این گربه چابک و عاشق بازی است. برایش اسباب بازی های پازلی ، اسباب بازی هایی که می تواند تعقیب کند و یک درخت گربه بزرگ که می تواند از آن بالا برود تهیه کنید تا بتواند انرژی خودش را به درستی تخلیه کند..

6- گوش هایش را به طور هفتگی چک کنید و یکبار در هفته با لوسیون تمیز کننده و پنبه تمیز کنید.

خرید گربه شرقی
خرید گربه شرقی

خرید گربه شرقی از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های شرقی که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن

دسته بندی بلاگ راهنمای نژاد های گربه ها گربه نگهداری و آشنایی با گربه ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نه =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت