جوجه رنگی در آپارتمان

بازدید: 3,138 بازدید
مکان مناسب برای جوجه رنگی در آپارتمان: قبلا ما جوجه رنگی در آپارتمان رو توی کارتون میذاشتیم که خب مشکلات زیادی براشون به وجود می اومد یا کارتون براشون کوچیک میشد یه وقتاییم با آبی که از ظرف میریخت تو کارتون ممکن بود فرش ما خیس بشه. برای همین الان استفاده از قفس های مناسب نگهداری از جوجه رنگی در آپارتمان رو توصیه میکنیم، البته باز میتونید تا وقتی که جوجتون یکم رشد کنه اونو توی کارتون ها و جعبه های مختلف محکم بذارید و کف اونو با کاغذ سفید یا براده های چوب پوشونید. هیچ وقت از کاغذهایی که جوهر روی اونا هست استفاده نکنید جون وقتی جوجه بهش نوک میزنه مواد سمی جوهر رو میتونه بخوره و حتی اگه موقع خریدن مریض نبوده با این کار مریض بشه.

چه جوری از جوجه رنگی تو آپارتمان نگهداری کنیم؟

همه ما وقتی بچه بودیم و تابستونا میرفتیم بازار جوجه رنگی میدیدم و مامان بابامون رو مجبور میکریدم برامون بخرن. از طرفیم چون جوجه های رنگی ارزونترین و در دستری ترین نوع حیوان خونگی بودن و خیلی راحت از بازار میتونسین بخرن راضی میشدن و با چند تا جوجه بر میگشتم خونه.

البته خب بعضی از این جوجه ها ناقل بیماری بودن  و برای همین بیشتر سعی میکردن برامون جوجه های محلی یا جوجه اردک بخرن. البته همین الان هم مادر پدرا برای بچه هاشون جوجه میخرن تا سرگرمشون کنن و نگهداری از حیوانات رو بهشون یاد بدن.

برای نگهداری جوجه رنگی در آپارتمان بهترین روش همونطور که گفتیم  خریدن جوجه بومی و قویه، برای اینکه یه جوجه سالم رو بخرید اول باید به ویژگی های ظاهری اون نگاه کنید.

جوجه رنگی در آپارتمان هایی رو باید انتخاب کنید که چشمای باز و شفاف دارن، یه گوشه کز نکرده باشن و جنب  و جوش زیادی داشته باشن، بال و پر خوجه رو باید کاملا بررسی کنید تا هیچ اثر خون مردگی وتیره ای روی اون نباشه،

به نوک و پاهای پرنده کاملا دقت کنید که سالم باشن هیچ نشونه زخم و شکستگی نداشته باشن، بدن پرنده رو کامل بررسی کنید و حواستون باشه که کچلی روی بدن و پرهای اون وجود نداشته باشه.

مکان مناسب برای جوجه رنگی در آپارتمان:

قبلا ما جوجه رنگی در آپارتمان رو توی کارتون میذاشتیم که خب مشکلات زیادی براشون به وجود می اومد یا کارتون براشون کوچیک میشد یه وقتاییم با آبی که از ظرف میریخت تو کارتون ممکن بود فرش ما خیس بشه.

برای همین الان استفاده از قفس های مناسب نگهداری از جوجه رنگی در آپارتمان رو توصیه میکنیم، البته باز میتونید تا وقتی که جوجتون یکم رشد کنه اونو توی کارتون ها و جعبه های مختلف محکم بذارید و کف اونو با کاغذ سفید یا براده های چوب پوشونید.

هیچ وقت از کاغذهایی که جوهر روی اونا هست استفاده نکنید جون وقتی جوجه بهش نوک میزنه مواد سمی جوهر رو میتونه بخوره و حتی اگه موقع خریدن مریض نبوده با این کار مریض بشه.

غذای جوجه رنگی:

یکی از مهمترین مسئله ها نگهداری جوجه رنگی در آپارتمان، غذای اونه! با اینکه جوجه رنگی ها همه چیز خوارن اما ما توصیه میکینم که بهشون تنقلاتی مثل: پفک، چیپس، چوب شور، بیسکوییت و … ندید چون با مرور زمان باعث آسیب زدن به اون میشید.

برای تغذیه جوجه رنگی در آپارتمان میتونید از دونه های مخصوص جوجه موجود در مغازه‌ها و پت شاپ‌ها استفاده کنید و یا از بلغور گندم، خرده نان و خرده برنج، تخم مرغ آب پز و باقیمانده سبزیجات تو خونه برای غذا دادن به جوجه رنگیتون استفاده کنید.

آب دادن به جوجه رنگی هم آسون ترین کاره. یه ظرف کوچک با عمق کم شبیه به یک نعلبکی رو به عنوان ظرف آب برای جوجه‌های رنگی تو جعبه یا قفس بذارید و اونو هرچند ساعت بریزید و دوباره پر از آب تمیز، تازه و سالم کنید و در طول روز داخل قفس بگذارید براش.

مناسب ترین دمایی که میتونید جوجتون رو توی اون نگهداری کنید بین 25 تا 30 درجه سانتیگراده. حواستون رو به نوسانات و تغییر دمایی یهویی خونه های آپارتمانی باشه و محل نگهداری جوجه رنگی در آپارتمان رو دور از شوفاژ و بخاری و کولر بذارید.

نظافت و شست و شو جوجه رنگی

جوجه رنگی در آپارتمان رو باید هفته‌ ای یک بار توی یه لگن یا تشت آب گرم شست ‌وشو بدید. دمای آب بستگی به سن جوجه دارد و توصیه می‌شود جوجه ۱۰ روزه را با دمای آب ۲۲ درجه بشورید. به هیچ وجه از مواد شوینده شیمیایی برای حمام کردن جوجه‌ ها استفاده نکنید و فقط با آب ولرم اونارو شستشو بدید.

بهترین شیوه حمام کردن جوجه رنگی در آپارتمان، قرار دادن اون در داخل یک لگن کوچک آب تمیزه تا جوجه حودش توی آب حرکت کرده و خودش رو بشوره، بخاطر اینکه شستن با دست ممکنه  به جوجه کوچولوی شما آسیب وارد کنه.  

فقط مراقب باشید که جوجه توی آب غرق نشه و بعد از حمام کردن اونو خیلی آروم  با یه حوله نرم خشک کنید یا برای چند ساعت جوجه را تو معرض نور خورشید و جای گرم بذارید تا کاملا خشک بشه و سرما نخوره.

به هیچ وجه جوجه رنگیتون رو همش تو دستتون نگیرد چون این کار باعث میشه به پرها و اعضای بدنش آسیب وارد بشه و خیلی زود هم از دستش میدید.

بهترین کار اینه که یه فضا با ارتفاع بلند برای جوجتون در نظر بگیرید چون جوجه رنگیا خیلی بازیگوش و شیطونن و ممکنه با پریدن و خوردن به دیواره ها به خودشون آسیب بزنن.

خرید و نگهداری جوجه رنگی یه سری معایب داره که میخوایم اونرو براتون خیلی مختصر و مفید توضیح بدیم:

  1. جوجه‌های رنگی معمولاجوجه‌های ضیف و بیمار مرغداری‌های صنعتی هستن که به همین علت صرفه نگهداری برای مرغدار را ندارن، پس خیلی از این جوجه ها عامل اصلی انتقال بیماری به بچه ها هستن ولی همشون نه.
  2. یکی از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال از جوجه‌های رنگی به انسان و به ویژه کودکان بیماری سالمونلوز، آنفولانزای مرغی و مبتلا شدن به اسهاله.
  3. عمر این جوجه ‌ها بسیار کوتاهه و اکثرا تو کمتر از یک ماه میمیرن و این برای کود ک شما آسیب روحی به همراه داره، البته اگه بتونید جوجه سالم رو از بین بقیه جوجه ها پیدا کنید میتونید مطمئن باشید میتونه بزرگ بشه و تبدیل به خروس بشه.
  4. جوجه‌های رنگی توسط رنگ‌های غیر مجاز و غیر بهداشتی رنگ آمیزی میشن که دست زدن به اونا برای کودک شما مضره.
  5. پر‌های جوجه مرغ و خروس صنعتی برای بعضی از بچه ها آلرژی زاست و میتونه باعث بروز حساسیت، تب، سرفه، تنگی نفس و حملات شبیه آسم تو کودک شما بشه.

[trustindex no-registration=google]

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت