قیمت بچه گربه پرشین| پرطرفدار ترین نژاد گربه ها

بازدید: 1,997 بازدید

قیمت بچه گربه پرشین؛ پرطرفدار ترین نژاد گربه ها

خرید بچه گربه برای آنهایی که در آپارتمان زندگی میکنند و توانایی نگهداری از سگ را ندارند بهترین گزینه است زیرا گربه ها موجوداتی هستند که میتوان تا چندین ساعت آنها را در خانه تنها گذاشت و باخیال راحت بیرون رفت. معمولا گربه ها بالغ و البته بچه گربه ها برای تنها ماندن به مقدار کافی غذا، خاک تمیز برای دستشویی و آب تمیز و از همه مهمتر یک جای خواب راحت و گرم و نرم دارند.

بچه گربه ها ساعت های زیادی در روز را میخوابند و به همین دلیل تنها گذاشتن آنها مشکل زا نیست (میتوانید در مقاله های دیگر سایت پتریزو درباره میزان خواب بچه گربه ها و گربه های بالغ اطلاعات مفیدی را به دست آورید تا بدانید هرکدام از نژاد های گربه چند ساعت در روز را میتواند در خانه تنهایی سر کند)

البته اکثر نژاد های گربه ها برای تنها ماندن در خانه نیاز دارند که تعداد وسیله بازی برای آنها مهیا کنید تا حوصلشان سر نرود و مبل و دیگر وسایل خانه را توسط پنجه های خود مورد عنایت قرار ندهند. اما گربه های پرشین که از پر طرفدار ترین نژاد های گربه در تمام دنیا می باشند نیاز زیادی  به اسباب بازی ندارند زیرا خونسرد تر هستند و مدت زمان استراحت آنها در خانه بیشتر از دیگر نژاد ها است.

البته بچه گربه های پرشین درست مانند بچه گربه های دیگر نژاد ها مانند بیریتیش و اسکاتیش  فعالیت زیادی دارند و عاشق بازی هستند اما بعد از بزرگ شدن از میزان فعالیت آنها کم میشود و آرام میشوند، دقیقا به همین دلیل است که از نژاد های پر طرفدار برای نگهداری در خانه ها هستند و البته قیمت بچه گربه پرشین نسبت به بچه گربه های سایر نژاد ها گران تر است.

قیمت بچه گربه پرشین نسبت به اینکه اصیل باشد یا نباشد متفاوت است اگر بچه گربه پرشینی که خریداری میکنید از پدر و مادر اصیل باشد و از پرورش دهنده معتبر آن را خریداری کنید قیمت آن بالا تر است اما اگر از پرورش دهنده های معتبر خریداری نشود ممکن است تنها پدر یا مادر آن پرشین باشد و کاملا اصیل نباشد و یا بیماری های مختلف داشته باشد.

معمولا قیمت بچه گربه پرشین اصیل از 10 میلیون تومان شروع میشود که گاهی بعضی از پرورش دهندگان گربه تخفیف هایی را به مناسبت های مختلف اعمال میکنند که شما میتوانید راحت تر بچه گربه پرشین خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

قیمت بچه گربه پرشین با توجه به اینکه از نوع صورت عروسکی یا صورت سوپر فلت است متفاوت است و بهتر است بدانید که گربه های پرشین سوپر فلت به دلیل داشتن صورت کاملا تخت معمولا با مشکلات تنفسی هم روبرو میشوند اما این موضوع با انتخاب درست ظرف آب و غذا و نیز مراقبت های درست میتواند احد زاید کم و کنترل شود.

بچه گربه های پرشین دارای 8  نوع رنگ مختلف هستند که در ادامه آن راب رای شما مطرح میکنیم تا بتوانید بچه گربه پرشین مورد علاقه خود را رنگ دلخواه از پتریزو که سایت پرورش و فروش گربه است خریداری کنید.

  1. دسته اول رنگ بندی بچه گربه ها، رنگ یکدست است که شامل رنگ های آبی، سیاه، قرمز، کرم و شکلاتی و یاسی می شود.
  2. بچه گربه پرشین با رنگ های نقره ای و طلایی چین چیلا
  3. بچه گربه پرشین با رنگ های سایه دار
  4. بچه گربه پرشین با رنگ های دودی
  5. بچه گربه پرشین با رنگ های موج دار
  6. بچه گربه پرشین با رنگ های پنبه ای
  7. بچه گربه پرشین با رنگ های نیمه رنگی
  8. و در دسته آخر بچه گربه پرشین با رنگ های دو رنگی قرار میگرند.

البته قیمت بچه گربه پرشین به نسبت رنگ چشم ها نیز گاهی تغییر میکند! معمولا رنگ های پشم بچه گربه پرشین به رنگ پوشش بدنه آنها بستگی دارد:

  1. بچه گربه های پرشین سفید معمولا چشم های آبی یا مسی دارند
  2. بچه گربه های پرشین که دارای رنگ یکدست می باشند معمولا چشم هایی با رنگ مسی دارند.
  3. بچه گربه های پرشین که دارای رنگ طلایی یا نقره ای هستند چشم هایی با رنگ سبز یا ترکیب سبز و آبی دارند.

برای آشنایی بیشتر با بچه گربه های پرشین و اینکه از کجا آمده اند میتوانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید زیرا با دانستن این اطلاعات میتوانید یک گربه پرشین اصیل را خریداری کنید و قیمت بچه گربه پرشین را به درستی متوجه شوید، پس با این نوشته از سایت پتریزو همراه باشید.

تاریخچه گربه های پرشین:

تاریخچه بچه گربه های پرشین در اصل تاریخچه تمامی گربه های مو بلند است که در تمامی نژاد ها مشاهده میکنید زیرا با قطعیت میتوان گفت که تمامی گربه های مو بلند امروزی از نژاد گربه های پرشین هستند( نژاد های سیامی موبلند و سومالی از این نکته مستثنی هستند)

گربه‌های مو بلند از حدود سده 16 میلادی و حتی زودتر دیده شده‌اند و این در زمانی بوده‌است که نخستین گربه‌های از این نوع به اروپا راه یافته‌اند. هیچ گربه‌ای از نژادهای وحشی وجود ندارند که موهای بلند داشته باشند، بنابراین باید پذیرفت که این ویژگی از یک جهش در گربه‌های مو کوتاه که شاید از مصر بوده‌اند ایجاد شده‌است. آب و هوای سردتر زمستانی ایران چنین جهشی را امکان پذیر کرده‌است.

شخصیت بچه گربه های پرشین:

گربه های پرشین با وقار و مطیع هستند، و به آرام بودن و شیرینی در بین سایر گربه ها شهرت دارند، اگر فضای خانه کوچکی دارید و گربه های بازیگوش را نمیتوانید در آن نگهداری کنید بهترین انتخاب برای شما یک بچه گربه نژاد پرشین است.

همچنینی بچه گربه های پرشین هم بازی خوبی برای کودکتن بازیگوش و تک فرزند شما هستند و میتوانند به خوبی کودکان شما را سرگرم کنند تا شما با خیال راحت غذا ردست کنید و کارهای خانه را انجام دهید، این را نیز بدانید که بچه گربه های پرشین زمانی که به یک گربه بالغ تبدیل شوند بیشتر به اعضای اصلی خانواده و تعداد کمی از مهمانان که با آنها خوب رفتار کنند و توجه آنها را جلب کنند رفتار خوبی و صمیمی دارند در غیر این صورت در گوشه ای قایم میشوند و از محل امن خود بیرون نمی آیند.

محیط مناسب برای نگهداری از بچه گربه پرشین:

گربه های پرشین علاقه زیادی به محیط های آرام و یکنواخت دارند، آنها گربه های آرامش بخشی هستند و خانه ای آرام که تغییرات روزانه کمی در دکور و افراد خانواده داشته باشد را ترجیح می دهند. این گربه های زیبا با چشمان ردشت و خوش رنگ خود و صدای آرام و ملیحی که دارند آرامش را برای شما و اعضای خانواده شما ایجاد میکنند.

مشکلات اصلی در گربه پرشین و نگهداری صحیح از آنها:

گربه های پرشین اصیل و حتی گربه های به صورت ترکیبی هستند دارای مشکلات ژنتیکی گوناگونی میباشند ک هبه همین دلیل نیازمند نگهدریا و مراقبت های بیشتری هستند تعدادی از مشکلاتی که صاحبان بچه گربه پرشین باید به آنها توجه کنند و سپس اقدام به خرید بچه گربه پرشین کنند را در ادامه برای شما مطرح میکنیم:

  • مشکلات تنفسی یا تنفس پر سر و صدا که ناشی از منقبض شدن سوراخ های بینی است
  • بد شکلی دندان، به این معنی که دندان ها به خوبی روی هم قرار نمی گیرند
  • اشک ریزی بیش از حد که باید با استفاده از دستمال پنبه ای تمیز و سفید دور چشم های گربه نژاد پرشین را تمیز کنید.
  • مشکلات چشمی مانند چشم گیلاسی و آنتروپیون
  • حساسیت به گرما
  • بیماری کلیوی پلی کیستیک که آزمایش ژنتیکی برای آن در دسترس است
  • استعداد ابتلا به کرم حلقوی که یک نوع عفونت قارچی است
  • “سبورئا اولئوسا” که یک بیماری پوستی است که باعث خارش، قرمزی و ریزش مو در گربه های پرشین و دیگر نژاد ها می شود

میزان خواب بچه گربه و گربه بالغ پرشین:

گربه های پرشین که در اصطلاح به آنها گربه های ایرانی نیز گفته میشود حدود 12 تا 16 ساعت در روز می خوابند، با این وجود تحقیقات و بررسی ساعت خواب این نژاد گربه ها ثابت کرده است که  آنها می توانند تا 20 ساعت در روز نیز بخوابند.

مرحله ای از زندگی که پرشین شما در آن قرار گرفته است می تواند زمان خواب آنها را تغییر دهد، بچه گربه ها و گربه های سالخورده بیشتر از یک گربه بالغ در سال های زندگی خود می خوابند تاب توانند از این طریق انرژی خود را رد روز حفظ کنند، البته حتما این را میدانید که گربه های پرشین به طور کلی تحرک کمتری نسبت به دیگر نژاد گربه ها دارند که همین باعث میشود در بین افرادی که وقت کمتری برای بودن در کنار گربه خود دراند و آنهایی که در آپارتمان زندگی میکنند طرفدار بیشتری داشته باشند و البته این پر طرفداری مستقیما بر قیمت بچه گربه پرشین نیز تاثیر گذار است.

طول عمر بچه گربه پرشین چند سال است؟

اطلاعات دقیقی درباره طول عمر و مدت زمان زندگی گربه های پرشین دردسترس نیست اما طبق  آماری  که وجود دارد معمولا امید به زندگی و سن معمول در این گربه‌ ها 12 تا 17 سال است و میانگین سنی آنها 14.1 است، البته اگر گربه های پرشین در خان های زندگی کنند که آرامش برای آنها فراهم باشد به راحتی میتوانند تا 20 سال هم عمر کنند.

غذای مناسب برای گربه پرشین چیست؟

همانطور که در ابتدا به شما گفتیم گربه های پرشین رد دسته گربه های مو بلند قرار میگیرند و همانطور که میدانید تمامی گربه ها با هر نژادی عادت به لیسیدن خود برای تمیز شدن دارند که با این عمل  مقداری از موهای خود را میخورند و وارد دستگاه گوارش آنها میشود و باعث ایجاد هربال در گربه های پرشین میشودغذایی که به گربه تان می دهید می تواند به کنترل گلوله های مو کمک کند. گربه های صورت فلت نیز می توانند مستعد مشکلات دندانی باشند، بنابراین تغذیه در این مورد نیز بسیار مهم می شود؛ سعی کنید از غذاهای آنتی هربال با دانه های ریز برای  گربه های پرشین خود استفاده کنید تا بلعیدن برا آنها مشکل نباشد. بهترین برند غذا برای گربه های پرشین رویال کنین و رفلکس فول کالر است که میتوانید این غذا را از فروشگاه های مخصول  حیوانات خانگی، دامپزشکی ها و پت شاپ ها خریداری کنید و به گربه عزیز خود بدهید.

در زمان خرید گربه پرشین قیمت آن را تنها بر اساس خود گربه در نظر نگیرید و غذا و لوازم ضروری آن را نیز محاسبه کنید تا با مشکلات مالی مواجه نشوید، قیمت بچه گربه پرشین به خودش و تمام وسایل ضروری و غیر ضروی که برای آن خریداری میکنید بستگی دارد، بهتر است هزینه های واکسن چند گانه و مراجعه به دامپزشکی ها را نیز فراموش نکیند.

کدام پرورش دهنده گربه قیمت بچه گربه پرشین را بر اساس اصالات کامل آن به بهترین مبلغ میگوید؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های اسکاتیش که از پتریزو میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پتریزو گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پتریزو تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پتریزو برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.

 

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت