مکمل تقویتی سگ

بازدید: 1,571 بازدید
یه سگ شاداب و بازیگوش میتونه ما که صاحبش هستیم رو به وجد بیاره و تمام اتفاقات بدی که برامون تو طول روز افتاده رو از بین ببره و انرژیِ مثبت خوبی رو به ما منتقل کنه. اما بعضی وقتا هست که میبینم سگمون حال نداره و داره به زور خودشو سرپا نگه میداره و یا حتی شو رو اشتیاق قبل رو نداره؛ این مشکل میتونه به دلایل بیماری های مختلف باشه که حتما باید با دامپزشک مخصوصش مشورت کنید. اما اگه بعد از انجام آزمایش و چکاپ کامل مشکل خاصی نداشت یعنی فقط ویتامین های بدنش کم شده و میتونید با مکمل تقویتی سگ و قرص ها و حتی غذاهای مخصوص دوباره حالشو خوب کنید

یه سگ شاداب و بازیگوش میتونه ما که صاحبش هستیم رو به وجد بیاره و تمام اتفاقات بدی که برامون تو طول روز افتاده رو از بین ببره و انرژیِ مثبت خوبی رو به ما منتقل کنه. اما بعضی وقتا هست که میبینم سگمون حال نداره و داره به زور خودشو سرپا نگه میداره و یا حتی شو رو اشتیاق قبل رو نداره؛

این مشکل میتونه به دلایل بیماری های مختلف باشه که حتما باید با دامپزشک مخصوصش مشورت کنید. اما اگه بعد از انجام آزمایش و چکاپ کامل مشکل خاصی نداشت یعنی فقط ویتامین های بدنش کم شده و میتونید با مکمل تقویتی سگ و قرص ها و حتی غذاهای مخصوص دوباره حالشو خوب کنید.

البته ما توصیه میکنیم مکمل تقویتی سگ و ویتامین ها رو همیشه به آنها بدید تا از این یهویی بی حال شدنش جلوگیری کنید.

کاربرد مکمل تقویتی سگ:

مکمل تقویتی سگ و قرص های ویتامین دقیقا موادی رو دارن که سگ از طریق خوردن غذاهای مختلف اونارو نتونسته جذب کنه و همین باعث بی حالی و آسیب دیدن به سیستم دفاعی بدنش شده.

البته مشکلات کمبود ویتامین و مکمل تو سگ ها فقط مربوط به سیستم دفاعی نیست و میتونه روی پوست و موی سگ، سیستم گوارش، مفاصل و استخوان ها هم تاثیر بذاره. مولتی ویتامین و مکمل های سگ کاربرد های زیر رو دارن:

  • تقویت و درخشندگی پوست مو
  • تقویت استخوان ها مفاصل و دندان
  • ایجاد شادابی و نشاط
  • بهبود سوخت ساز بدن
  • سلامت و بهداشت دهان و دندان سگ
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • و…

مکمل تقویتی سگ ها فیبر، پروبیوتیک، پریبیوتیک زیادی رو تو خودشون جا میدن که برای سگ هایی با معده حساس خیلی مفید هستن و باعث بهتر شدن شرایط هضم غذا تو سگ شما میشن، سیستم ایمنی بدن سگ رو تقویت میکنن. و البته که سگ هایی که تو رژیم غذاییشون از مکمل هایی که فیبر دارن استفاده میکنن. در آینده با مشکل معده روبرو نمیشن.

پریبیوتیک ها فیبرهای گیاهین و پروبیوتیک ها باکتری های زنده هستن که هردوتاشون باعث تقویت باکتری های مفید تو سیستم گوارش سگ شما میشن.

حتما براتون سوال پیش میاد که میتونید از مکمل تقویتی سگ و ویتامین های انسانی که خودتون مصرف میکنید به سگتون بدید؟

باید بگیم که تقریبا همه ترکیباتی که تو مکمل تقویتی سگ هستن رو میتونید تو مکمل هایی که خودتون هم مصرف میکنید پیدا کنید، اما شما نمیتونید از مکمل های خودتون به سگتون بدید.

دلایلش رو براتون این پایین میگیم:

  • مکمل تقویتی سگ ها معمولا از ماده فعال تشکیل نمیشن و موادی که داخل اوناست فرق داره و برای همین نمیشه از مکمل های انسانی بهشون بدید.
  • سگ ها دستگاه گوارشی کوتاه تری نسبت به ما انسانا دارن و برای همین ممکنه با دادن مکمل های خودتون به سگ، باعث بشید که اون اصلا جذب بدن سگ نشه و مستقیم خارج بشه. البته این برای سگتون مضر نیست ولی هیچ کمکی هم به سگتون نمیکنه.
  • بعضی از مکمل هایی که ما مصرف میکنیم یه شیرین کنند هبه اسم زایلیتول توشون استفاده شده که این میتونه سطح قند خون سگ شما رو به سطخ خیلی خطرناکی پایین بیاره و برای همین اصلا نباید به سگتون از مکمل ها و ویتامینه ای مخصوص خودتون بدید.
  • اما اگه اصرار دارید که مکمل انسانس به سگتون بدید، حتما قبلش باید با دامپزشک مخصوص سگتون مشورت کنید و مطمئن بشید اون مکمل تقویتی سگ هیچ ضرری برای سگتون نداره.

مولتی ویتامین سگ چیست و چه کاربردی دارد؟

مولتی ویتامین ها باعث میشن که سیستم گوارشی سگتون تقویت بشه و از اونا برای مقاومت سگ در برابر قارچ ها و باکتری ها استفاده میشه و البته آنتی اکسیدان و ویتامین هایی که توی این  قرص ها یا قطره ها استفاده میشن باعث شادابی و نشاط و تحرک بیشتر سگتون هم میشه.

مولتی ویتامین هایی که میتونید به سگتون بدید شاملB12 ، B6 ، A ، C، E میشن که میتونید بر حسب شرایط و مشکلی که سگتون داره اونارو به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت به سگتون بدید.

چند مورد از ویتامین هایی که برای سگ ها مفیدن و میتونید بهشون بدید رو براتون تو ادامه توضیح میدیم:

  • ویتامین A برای سگ:

ویتامین A  برای سگ ها علاوه بر تقویت چشم اونا، تقویت کننده سیستم ایمنی و رشد جنین برای سگ های ماده هم هست.

  • ویتامین C برای سگ ها:

ویتامین C یه آنتی اکسیدان مهم هم برای خودتون و هم برای سگ هاست. این ماده رادیکال های آزاد مضر بدن را از بین می بره و می تونه به کاهش التهاب و پیری زودرس سگتون غلبه کند.

  • ویتامین D برای سگ ها:

ویتامین D یا “ویتامین آفتاب” به بدن سگ شما اجازه میده مواد معدنی مثل فسفر و کلسیم رو برای رشد سالم استخوان فراهم کنه. بدون این ویتامین، سگ شما نمی تونه به درستی رشد کنه یا ماهیچه ها و استخوان های سالم خودش رو حفظ کند.

  • ویتامین E برای سگ ها:

ویتامین E یکی از دفاعیات سگ شما در برابر آسیب اکسیداتیوئه. این ویتامین محلول در چربی برای عملکرد سلول و سوخت ساز چربی نیز ضروریه. کمبودها می تونن منجر به تحلیل رفتن چشم و عضلات و مشکلات تولید مثل تو سگ های ماده و نر شما بشن.

  • ویتامین K برای سگ ها:

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی در فعال سازی توانایی لخته شدن خون سگ و جای زخم سگ شماست.

  • کولین برای سگ ها:

کولین یکی از اجزای ضروری غشا سلول فسفولیپیده. از عملکرد سالم مغز و کبد پشتیبانی می کنه و بعضی وقتا به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای حیوانات خونگی مبتلا به صرع استفاده میشه.

شما میتونید خیلی راحت مکمل تقویتی سگ و حتی ویتامین هایی که برای سگتون نیازه رو مناسب با شرایط سگتون و از پتریزو که یه پت شاپ اینترنتی هست بخرید و سگتون رو ایمن کنید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت