چه جوری گربه رو با خونمون آشنا کنیم؟

بازدید: 1,790 بازدید
آشنایی گربه ها با خانه، به طور کلی ساده و آسان است. اما در بعضی از موارد می تواند همراه با مشکلات و پیچیدگی هایی باشد. در ابتدا لازم است که سن گربه تان را بدانید و مطابق با سنش دستورالعمل ها را دنبال کنید که آشنایی گربه با خانه به بهترین شکل انجام شود. برای اینکه بدون دردسر بچه گربه و گربه بالغ خود را با خانه آشنا کنید و همچنین آگاهی از روش آشنایی گربه ها با خانه و کودکان خردسال  ادامه این نوشته را مطالعه فرمایید.

آشنایی گربه ها با خانه، به طور کلی ساده و آسان است. اما در بعضی از موارد می تواند همراه با مشکلات و پیچیدگی هایی باشد. در ابتدا لازم است که سن گربه تان را بدانید و مطابق با سنش دستورالعمل ها را دنبال کنید که آشنایی گربه با خانه به بهترین شکل انجام شود.

برای اینکه بدون دردسر بچه گربه و گربه بالغ خود را با خانه آشنا کنید و همچنین آگاهی از روش آشنایی گربه ها با خانه و کودکان خردسال  ادامه این نوشته را مطالعه فرمایید.

آشنایی گربه ها با خانه

آشنایی بچه گربه با خانه

اگر می توانید مکان مشخصی از خانه مثلا یکی از اتاق خواب ها را به گربه خود اختصاص دهید. در آنجا تمامی لوازم مورد نیاز گربه مانند: ظرف غذا و آب، ظرف خاک، اسکرچر و وسایل بازی اش را قرار دهید (بهتر است که ظرف خاک، غذا و آب از همدیگر فاصله داشته باشند.)

گربه خود را در آن مکان نگه دارید تا با وسایلش، مخصوصا ظرف خاکش آشنا شود، زمانی که به داخل ظرف خاکش رفت و از آن استفاده کرد تا حد زیادی خیال تان می تواند راحت باشد که او محل دستشویی خود را یاد گرفته و مشکلی درباره ی این موضوع نخواهید داشت.

برنامه ی مشخصی برای بازی کردن با گربه برای خودتان بگذارید زیرا گربه ها از داشتن روتین منظم لذت می برند و شما هم برنامه شخصی تان را راحت تر می توانید مدیریت کنید.

اگر در خانه فرزند خردسالی وجود دارد، حتماً باید زیرنظر شما با گربه بازی کند. هیچ وقت نباید کودک خردسال و بچه گربه را با یکدیگر تنها بگذارید زیرا هر دوی آن ها هنوز نیازمند یادگیری رفتارهای درست و مراقبت از خود هستند.

هنگامی که مطمئن شدید که بچه گربه تان آرامشش را به دست آورده و تمامی نقاط خانه امن است و لوازمی که ممکن است خطر ایجاد کنند دور از دسترسش قرار گرفته، آن گاه می توانید به او اجازه دهید که بقیه ی اتاق های خانه را هم بررسی کند و با خانه آشنا شود.

البته در این راه شما هم همراهش شوید تا نقاط احتمالی مورد علاقه اش را یاد بگیرید، زمانی که کنکاش او در خانه تمام شد و نقشه ی خانه را مثل کف پنجه اش بلد شد، دیگر می تواند آزادانه برای خودش در خانه بچرخد و زندگی کند.

بهتر است در 3 ماه اول، شما هم نظارت بیشتری داشته باشید تا بتوانید از خطرات احتمالی که در گوشه و کنار خانه برای او وجود دارد مانند سیم های برق و… جلوگیری کنید.

آشنایی گربه ها با خانه

آشنایی  گربه ی بالغ با خانه

معرفی خانه به گربه ی بالغ می تواند کمی دشوار و پیچیده تر باشد، مخصوصا برای خود گربه، به همین دلیل مراحل آشنایی باید با دقت و حوصله بیشتری انجام شود.

در صورتی که گربه وسایل مخصوص خودش را داشته (مانند: ظرف خاک، اسباب بازی، ظرف غذا و…) و به آن ها عادت داشته باشد، بهتر است در ابتدا از همان وسایل در محل زندگی جدیدش استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که به چه غذایی عادت داشته و برای مدتی از همان غذا استفاده کنید تا گربه به محل زندگی جدیدش عادت کند.

هنگامی که او را به خانه ی خود می آورید به او فرصت دهید که خانه را بررسی کرده و بتواند ظرف غذا، آب و خاکش را پیدا کند. ممکن است برای چند ساعت نه غذایی بخورد و نه دستشویی برود؛ در این صورت شما نگران نشوید، به او اجازه دهید تا کمی با محیط آشنایی پیدا کند و سطح استرسش پایین بیاید.

گربه آنچه نیازش باشد را خودش انجام خواهد داد اگر گربه تان به زیر تخت یا مبل فرار کرد، بگذارید به حال خودش باشد.

گربه شما بعد از اینکه آرامشش را به دست آورد، خودش این موضوع را با رفتار و حرکتش به شما نشان خواهد داد و از جایی که هست بیرون می آید در مدت زمانی که گربه با خانه آشنا می شود، مواجهه با سایر حیوانات، کودکان و افراد غریبه باید به حداقل برسد.

در مدت زمانی که طول می کشد تا گربه تان به محل جدید زندگی اش عادت کند، برخی رفتارهای ناشی از استرس مانند: قایم شدن، ترسیدن و در برخی موارد خرابکاری عادی و طبیعی است و به محض آنکه اعتماد کند این رفتارها هم ناپدید خواهد شد.

نکته گربه ای:

در تعطیلاتی که احتمال می دهید که ممکن است مهمانی و یا جشنی برگزار کنید، زمان مناسبی برای ورود گربه نخواهد بود. گربه در خانه ای که محیط آرامی دارد. سریع تر می تواند به آن خو بگیرد و از طرف دیگر در زمان برگزاری مهمانی و جشن، شما وقت کافی برای توجه به او را نخواهید داشت. بنابراین بهتر است در تعطیلات یا آخر هفته ای که آزاد هستید این کار را انجام دهید.

آشنایی گربه ها با خانه

آشنایی و مواجهه ی گربه با کودک خردسال

مواجهه ی گربه با کودک خردسال از بسیاری جهات آسان تر است تا آشنایی با کودک بالای 6 سال. برای این کار ابتدا کودک را در بغل خود بگیرید و در صورتی که گربه تان تمایل نشان داد، اجازه دهید که او را بو کند و بررسی ای از نزدیک داشته باشد.

آشنایی گربه ها با خانه و حضور گربه با کودک خردسال حتماً باید تحت نظارت شما انجام شود و هرگز آن ها را با یکدیگر تنها نگذارید. اگر گربه قبل از ورود کودک خردسال یا نوزاد در خانه حضور داشته و در واقع کودک تازه وارد محسوب می شود، نکاتی که در ادامه بیان می کنیم باعث تعامل بهتر کودک خردسال و گربه خواهد شد.

آشنایی گربه ها با خانه
  • قبل از ورود نوزاد به خانه، لوسیون یا پودر بچه ای که متعلق به نوزاد است را روی پوست و بدن خود بمالید. این کار به گربه اجازه می دهد که به بوی بدن نوزاد عادت کند.
  • اگر گربه تان تا به حال تجربه ی آشنایی با کودک و نوزاد را نداشته باشد، می توانید فردی را که فرزند نوزاد دارد را به خانه دعوت کنید که تا قبل از اینکه نوزادتان به دنیا بیاید، گربه تان تجربه ی برخورد با نوزاد انسان را به دست آورده باشد.
  • قبل از ورود نوزاد به خانه، گربه تان را حتماً به دامپزشکی ببرید و اطمینان پیدا کنید که همه ی واکسن های لازم را دریافت کرده و بیماری خاصی ندارد.
  • وقتی نوزاد به خانه آمد، او را در محلی از خانه که ساکت و آرام است به گربه معرفی کنید. نوزاد را بغل کرده و گربه را به حال خودش بگذارید تا به میل خودش بیاید و هر چقدر که لازم است نوزاد را بو و نگاه کند.
  • تا جایی که وقت شما اجازه می دهد به گربه تان همان توجهی را نشان دهید که قبل از ورود نوزاد توجه می کردید. با اینکار گربه تان احساس بهتری خواهد داشت و شرایط برای هر دو راحت تر خواهد بود.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت