آشنایی بچه گربه و گربه بالغ با کودکان

بازدید: 2,451 بازدید
آشنایی بچه گربه و گربه بالغ با کودکان آشنایی بچه گربه با کودک: قبل از آنکه بچه گربه را به کودکتان معرفی کنید و به آن ها بگویید که اسباب بازی نیست و گربه ها هم همانند انسان ها درد را احساس می کنند و باید مراقب آن ها باشند. همچنین نحوه ی بغل کردن و نوازش گربه را به آن ها آموزش دهید. کودک را روی صندلی با تکیه گاهی بنشانید و به او کمک کنید که گربه را بغل کرده و نوازشش کند. توجه داشته باشید که اگر گربه احساس نا امنی کند و یا به درستی تعادلش در زمان بغل کردن حفظ نشود، ممکن است که فرار کند و یا در وضعیت نامتعادلی قرار بگیرد. به کودک خود اجازه دهید که به گربه غذا و آب بدهد اما فراموش نکنید که وظیفه ی اصلی سرپرستی گربه با شماست و سایر وظایف نگهداری از گربه مانند: تمیزکردن ظرف خاک، شانه زدن، مراقبت های پزشکی و... همگی برعهده ی شما و یا فرد بزرگسال دیگری خواهد بود. برخورد کودک با بچه گربه حتماً باید تحت نظارت و سرپرستی فرد بزرگ تر صورت گیرد. این کار برای سلامتی کودک و بچه گربه بسیار ضروری است. اگر نوزاد تازه به دنیا آمده ای در خانه دارید، توصیه می کنیم که گربه ای که به سرپرستی می گیرید حتماً بالای 4 ماه باشد. گربه ای که حداقل 4 ماهش باشد بهتر می تواند با کودکان ارتباط برقرار کند.

بعد ازاینکه بچه گربه خوشگلتون رو از پتریزو خریدید و اوردید خونه باید معرفیش به اعضای خانواده رو از کمترین سن یعنی بچه های کوچیک و نوزاد شروع کنید، چون بیشترین خطری که گربتون رو تهدید میکنه خفگی و له شدنش توسط اوناست.

البته باید قبل از معرفی به بچه گربتون اجازه بدید که به محیط جدیدش عادت کنه و با دیدن بقیه یهو وحشت نکنه و جا نخوره چون اینجوری ممکنه بهش استرس وارد بشه و جاهای مختلف خونتون دسشویی کنه. اینم در نظر داشته باشید که روش آشنا کردن گربه بالغ با بچه گربه به بچه های کوچیک کاملا فرق داره.

برای اینکه راحت تر این مرحله رو پشت سر بذارید توصیه ما به شما اینه که این نوشته رو تا آخر بخونید.

آشنایی بچه گربه و گربه بالغ با کودکان

آشنایی گربه با کودک خردسال

مواجهه ی گربه با کودک خردسال از بسیاری جهات آسان تر است تا آشنایی با کودک بالای 6 سال. برای این کار ابتدا کودک را در بغل خود بگیرید و در صورتی که گربه تان تمایل نشان داد، اجازه دهید که او را بو کند و بررسی ای از نزدیک داشته باشد.

آشنایی و حضور گربه با کودک خردسال حتماً باید تحت نظارت شما انجام شود و هرگز آن ها را با یکدیگر تنها نگذارید.(چون جیغ یکی این وسط در میاد) اگر گربه قبل از ورود کودک خردسال یا نوزاد در خانه حضور داشته و در واقع کودک تازه وارد محسوب می شود،

نکاتی که در ادامه بیان می کنیم باعث تعامل بهتر کودک خردسال و گربه خواهد شد.

  • قبل از ورود نوزاد به خانه، لوسیون یا پودر بچه ای که متعلق به نوزاد است را روی پوست و بدن خود بمالید. این کار به گربه اجازه می دهد که به بوی بدن نوزاد عادت کند.
  • اگر گربه تان تا به حال تجربه ی آشنایی با کودک و نوزاد را نداشته باشد، می توانید فردی را که فرزند نوزاد دارد را به خانه دعوت کنید که تا قبل از اینکه نوزادتان به دنیا بیاید، گربه تان تجربه ی برخورد با نوزاد انسان را داشته باشد.
  • قبل از ورود نوزاد به خانه، گربه تان را حتماً به دامپزشکی ببرید و اطمینان حاصل کنید که همه ی واکسن های لازم را دریافت کرده و بیماری خاصی ندارد.
  • وقتی نوزاد به خانه آمد، او را در محلی از خانه که ساکت و آرام است به گربه معرفی کنید. نوزاد را بغل کنید و گربه را به حال خودش بگذارید تا به میل خودش بیاید و هر چقدر که لازم است نوزاد را بو و نگاه کند.
  • تا جایی که وقت شما اجازه می دهد به گربه تان همان توجهی را نشان دهید که قبل از ورود نوزاد توجه می کردید. با اینکار گربه تان احساس بهتری خواهد داشت و شرایط برای هر دو راحت تر خواهد بود.

نکته مهم:

برعکس خرافاتی که مادربزرگ ها و قدیمی ها  میگفتند، گربه باعث توقف تنفس نوزاد نمی شود و این ها خرافاتی است که از روی نا آگاهی و شاید ترس به وجود آمده اند.

اما نکته ی مهمی که باید توجه کنید این است که هرگز به گربه اجازه ندهید که به داخل گهواره و یا محل خواب نوزاد برود. به خاطر گرم و لطیف بودن جایی که نوزاد می خوابد ممکن است که گربه تمایل داشته باشد که در آنجا استراحت کند. درست کردن محل خوابی برای گربه که گرم و لطیف باشد از بروز این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

آشنایی بچه گربه و گربه بالغ با کودکان

آشنایی بچه گربه با کودک:

  • قبل از آنکه بچه گربه را به کودکتان معرفی کنید و به آن ها بگویید که اسباب بازی نیست و گربه ها هم همانند انسان ها درد را احساس می کنند و باید مراقب آن ها باشند.
  • همچنین نحوه ی بغل کردن و نوازش گربه را به آن ها آموزش دهید.
  • کودک را روی صندلی با تکیه گاهی بنشانید و به او کمک کنید که گربه را بغل کرده و نوازشش کند. توجه داشته باشید که اگر گربه احساس نا امنی کند و یا به درستی تعادلش در زمان بغل کردن حفظ نشود، ممکن است که فرار کند و یا در وضعیت نامتعادلی قرار بگیرد.
  • به کودک خود اجازه دهید که به گربه غذا و آب بدهد اما فراموش نکنید که وظیفه ی اصلی سرپرستی گربه با شماست و سایر وظایف نگهداری از گربه مانند: تمیزکردن ظرف خاک، شانه زدن، مراقبت های پزشکی و… همگی برعهده ی شما و یا فرد بزرگسال دیگری خواهد بود.
  • برخورد کودک با بچه گربه حتماً باید تحت نظارت و سرپرستی فرد بزرگ تر صورت گیرد. این کار برای سلامتی کودک و بچه گربه بسیار ضروری است.
  • اگر نوزاد تازه به دنیا آمده ای در خانه دارید، توصیه می کنیم که گربه ای که به سرپرستی می گیرید حتماً بالای 4 ماه باشد. گربه ای که حداقل 4 ماهش باشد بهتر می تواند با کودکان ارتباط برقرار کند.

آشنایی گربه بالغ با کودک:

  • قبل از اینکه گربه را به کودک تان معرفی کنید، به او آموزش دهید که گربه اگر احساس خطر کند و یا به درستی با او برخورد نشود، از خودش دفاع خواهد کرد و در آن صورت بهتر است که گربه را به حال خود بگذارد.
  • اصول بغل کردن گربه را به کودک خود آموزش دهید.
  • اگر کودک به اندازه ی کافی آگاه است و رفتاری بالغانه دارد، احتیاجی به مراسم معارفه ی رسمی نیست. بگذارید به مرور زمان در برخوردهای روزانه با یکدیگر آشنا شوند.
  • اگر با توجه به شرایط صلاح دانستید که احتیاج به آشنایی رسمی وجود دارد، می توانید با استفاده از یک توپ کوچک شروع به بازی با گربه و کودک کنید. در نظر داشته باشید بازی را خیلی جدی و پرهیجان انجام ندهید و هدف از بازی سرگرم شدن و آشنایی گربه با کودک باشد.
  • به کودک آموزش دهید که اگر گربه حالت تهاجمی گرفت به بازی با او ادامه ندهد.
  • ممکن است که گربه در بازی هم گاهی بخواهد گاز آرامی بگیرد. درست است که برای او این فقط بازی است و قصدش آزار و اذیت نیست اما ممکن است که به کودک آسیب بزند به همین دلیل واجب است که کودک نگذارد این اتفاق رخ دهد.
  • به کودک آموزش دهید هنگامی که گربه در حال غذاخوردن و یا استراحت است، سعی نکند که با او بازی کند و مزاحمش شود. اگرچه گربه به احتمال بسیاری واکنش شدید و تندی نشان نمی دهد ولی اینکار آرامشش را بر هم می زند.
  • تا زمانی که گربه و کودک کاملاً به یکدیگر خو نگرفته و عادت نکرده اند، باید توجه کنید که کودک تان به سمت گربه خیز بر نمی دارد و یا او را سفت و محکم بغل نمی کند.
  • نکته ی دیگر این است که نقاطی را که گربه به آن حساس است را به کودک تان بگویید تا به آن مناطق دست نزند، مانند: دم، شکم و سایر مناطقی که بیشتر گربه ها به آن حساس هستند و تماس بدون رضایت قطعاً عواقب و پیگرد گربه ای را به همراه خواهد داشت.( مثلا ممکنه یه قسمت بدن بدن بچتون توسط گربه نازتون سرخ بشه و گربتون از این کار هم اصلا پشیمون نیست قطعا)
  • اگر هنگام بازی یا نوازش، گربه تصمیم گرفت که دیگر ادامه ندهد و برود برای خودش درخانه دوری بزند، کودک نباید دنبالش برود و به زور بخواهد با او بازی کند. گربه ها بعضی اوقات احتیاج دارند که بادی به کله شان بخورد و بعد دوباره به آغوش خانواده باز گردند.
  • تا جای ممکن به کودک اجازه ندهید که به ظرف خاک، غذا و آب گربه دست بزند و سعی کنید که آن ها را در مسیر تردد کودک تان قرار ندهید.
  • حتی اگر گربه تان محل خوابی دارد که بیشتر در آنجا استراحت می کند، سعی کنید تا جای ممکن در مسیر بازی و دویدن کودک نباشد.
  • به کودک تان زبان بدن گربه را یاد دهید این کار باعث می شود که وضعیت و شرایطش را بهتر درک کند.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پتریزو رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پتریزو برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پتریزو براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 7 =

گربه ها

هیچ محصولی در گربه ها نیست.

ورود به سایت